اعلام همبستگی مصر، اردن، امارات و سوریه با ایران

به دنبال سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران، کشورهای مصر، اردن، امارات و سوریه همبستگی خود را دولت و ملت ایران اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دولت مصر در بیانیه‌ای درباره وقوع حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران و هیئت همراه ابراز نگرانی کرده و بر همبستگی و همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

دولت اردن هم آمادگی کامل خود را برای هرگونه کمک به ایران در سانحه برای بالگرد رئیس جمهور این کشور اعلام کرد.

وزارت خارجه اردن اعلام کرد: اخبار مربوط به سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران و وزیر امور خارجه و هیئت همراهشان را با نگرانی شدید دنبال می‌کنیم.

این وزارتخانه افزود: ما بر آمادگی پادشاهی اردن به منظور ارائه حمایت و پشتیبانی و ارائه کمک‌های لازم به ایران در تلاش برای جست‌وجوی بالگرد رئیس جمهوری این کشور تاکید می‌کنیم.

در همین راستا، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای بر همبستگی کامل خود با ملت ایران تأکید و برای رئیس جمهور ایران و مقامات ایرانی همراه آرزوی سلامتی کرد.

وزارتخانه یاد شده همچنین در مورد توانایی و درایت رهبری، دولت و ملت ایران در عبور از این شرایط سخت ابراز اطمینان کرده و اعلام کرد آماده ارائه هرگونه کمک به ایران است.

وزارت خارجه امارات هم اعلام کرد با نگرانی زیاد خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها درباره سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند.

امروز بالگرد حامل رئیس جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

رئیس جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند.

«محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس‌جمهور اعلام کرد: از نقاط امیدوارکننده وقوع سانحه برای بالگرد رئیس جمهوری این است با یکی از سرنشینان هلیکوپتر و یکی از کادر پرواز ارتباط برقرار شده است که نشان می‌دهد میزان سختی حادثه بالا نبوده است.

کد خبر 755151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.