افزایش سرانه فضای سبز شهری تبریز

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز از هدف‎گذاری افزایش سالانه یک مترمربع سرانه فضای سبز تبریز خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز، اکبر امجدی اظهار کرد: سرانه فضای سبز در دو بعد کمی و کیفی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ بعد کمی، مساحت فضاهای سبز را شامل می‌شود و بعد کیفی، امکانات اولیه و تجهیزات رفاهی موجود در این فضاها را مورد سنجش قرار می‌دهد.

وی افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در نظر دارد با اجرای برنامه‌های ویژه کارشناسی، سرانه فضاهای سبز تبریز را در دو بعد کمی و کیفی ارتقا دهد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز با بیان اینکه افزایش مساحت فضای سبز موجود جهت بهره‌گیری بیشتر شهروندان از این فضاها، در دستور کار سازمان است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم هر سال، یک متر مربع به سرانه فضای سبز تبریز اضافه کنیم، حدود یک هکتار در پارک‌ها و تفرجگاه‌های آرپا دره سی، ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی، عون بن علی و پارک بزرگ افزایش فضای سبز خواهیم داشت.

امجدی تاکید کرد: با تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای افزایش سرانه کیفی فضاهای سبز سطح شهر تبریز، برنامه‌های بهسازی برای ایجاد امکانات رفاهی در تمامی پارک‌ها اجرا می‌شود.

وی گفت: راه‌اندازی اداره فنی و طراحی در سازمان نتایج پرباری خواهد داشت و امید است ثمرات آن سال آینده برای شهروندان محرز شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح‌ها در راستای کسب رضایت شهروندان باشد.

کد خبر 555150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.