لزوم مدیریت منابع آب خام و طراحی فضای سبز

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری مدیریت منابع آب خام، هرس و فرم‌دهی درختان و طراحی فضای سبز را سه اولویت اساسی فضاهای سبز شهر تبریز دانست.

به گزارش ایمنا، اکبر امجدی در اولین جلسه هماهنگی با مسئولان فضای سبز مناطق ده‌گانه شهرداری تبریز، با اشاره به کاهش ذخایر آبی در سفره‌های زیرزمینی اظهار کرد: کاهش بارش برف و باران موجب بروز بحران آب در تمامی سطح زندگی روزمره و از آن جمله در حوزه فضای سبز شده است. بر این اساس مدیریت منابع آبی باید یکی از مهمترین برنامه‌های فضای سبز مناطق ده‌گانه شهرداری تبریز باشد.

وی افزود: توسعه شبکه آبیاری تحت فشار، تغییر الگوی کاشت و استفاده از گونه‌های مقاوم از جمله اقداماتی است که می‌تواند در مدیریت منابع آب خام تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، بر جای خالی طراحی در فضاهای سبز شهری تاکید و تصریح کرد: در کنار کاشت و نگهداری فضاهای سبز، طراحی این فضاها نیز به عنوان یک عنصر اصلی مطرح است و ما در فضاهای عمومی سطح شهر، جای خالی این عنصر را به خوبی مشاهده می‌کنیم.

امجدی خاطرنشان کرد: اگر گلکاری‌ها و کاشت انواع گونه‌ها مطابق طرح و در قالبی معین صورت گیرد مسلماً چشم‌نوازتر و زیباتر خواهد بود.

وی با طرح ضرورت هرس درختان سطح شهر گفت: هرس درختان یکی از عوامل سرزنده و شاداب نگهداشتن فضاهای سبز است که اگر به صورت علمی و صحیح انجام گیرد، در جلوه ظاهری درختان و نهایتاً در منظر شهری نیز زیبایی ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 543468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.