آغاز عملیات کند و کوب و تغذیه درختان فضاهای سبز سطح شهر

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از آغاز عملیات کند و کوب و تغذیه درختان در فضاهای سبز سطح شهر تبریز خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، داریوش نوین با بیان اینکه اجرای طرح‌های پاییزی در حوزه فضای سبز تبریز آغاز شده است، اظهار کرد: حفظ و نگهداری فضای سبز موجود مهم‌ترین وظیفه سازمان است که در هر چهار فصل از سال و به تناسب وضعیت آب و هوا در سطح شهر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در فصل پاییز و در تداوم این اقدامات، عملیات کند و کوب پای درختان و کود دهی به آن‌ها آغاز شده است.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خاطرنشان کرد: کند و کوب خاکی که در پای درختان است و همچنین اضافه کردن کود به این خاک، فواید بسیاری دارد. با زیر و رو شدن خاک، هوا به خوبی در لابلای آن جریان پیدا می‌کند و تنفس ریشه بهبود می‌یابد و آب بارندگی یا آبیاری به‌خوبی جذب می‌شود.

نوین تصریح کرد: کود دامی که در پای درخت ریخته می‌شود، کیفیت فیزیکی خاک را ارتقا می‌دهد و کودهای گوگردی ph خاک تبریز را تغییر می‌دهد. اجرای این طرح در پاییز به دلیل جذب تدریجی کودهای فسفاته است؛ یعنی این نوع از کودها، به‌تدریج تجزیه و جذب می‌شوند و تا فصل رشد و باروری درخت، فرصت مناسبی فراهم است تا درخت به‌خوبی از این کودهای فسفاته تغذیه کند.

وی گفت: علاوه بر این عملیات، کاشت گل‌های پاییزی، آبیاری، هرس شاخه‌های خشک و دیگر برنامه‌های فصلی در حوزه فضای سبز تبریز در حال اجرا است.

کد خبر 526522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.