توسعه متوازن شهر در دستور کار است

سرپرست شهرداری منطقه ۶ تبریز در تشریح پروژه‌های عمرانی، شهرسازی، خدمات محله‌ای، توسعه متوازن شهر و عدالت محور کردن خدمات را از اصلی‌ترین اولویت‌های مدیریت منطقه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد انیسه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «تبریزیم» با اشاره به سیاست‌های کلی شهردار کلانشهر تبریز و شورای اسلامی شهر به تشریح اهداف و برنامه‌های اجرایی خود در جهت توسعه متوازن شهر و عدالت محور کردن خدمات پرداخت.

وی با اشاره به وسعت ۷۴۰۰ هکتاری منطقه که حدود ۲۶ درصد وسعت شهر تبریز را دارا است، افزود: با توجه به کثرت بالای زمین‌های بایر و وجود برخی افراد سودجو در سطح منطقه، کنترل و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد؛ همچنین با توجه به اینکه بیشتر حریم‌های شهر در این منطقه قرار دارد، اتخاذ تدابیر لازم برای تجهیز اکیپ‌های نظارت و نیروهای انسانی ضروری است که این امر در اولویت برنامه‌های اجرایی مدیریت منطقه قرار دارد.

سرپرست شهرداری منطقه ۶ تبریز با اشاره به اهمیت مدیریت روان آب‌های سطحی در غرب تبریز تصریح کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی شهر و سرریز شدن آب به ویژه در فصول بارش به سمت این منطقه و بروز مشکلات آب‌گرفتگی و سیلاب برای شهروندان و ساکنان، اجرای دو پروژه احداث کانال سنگی ایلی سو واقع در جاده صنعت قراملک به طول ۴۰۰ متر و با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال و کانال کوی صنعتی رود واقع در اول جاده سنتو به طول ۵۰۰ متر و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال اجرا و در حال تداوم است.

وی ادامه داد: در همین راستا و به علت بروز مشکل آب‌گرفتگی در مسیر خطیب به سمت راه آهن، عملیات رفع انسداد در کانال سر پوشیده این مسیر نیز با عزم جدی و حضور ۲۴ ساعته تمامی واحدها با احداث دو منهول و لایروبی اساسی که متأسفانه به علت انباشته شدن پسماندهای شهری حجیم رخ داده بود، اجرا شد.

سرپرست شهرداری منطقه ۶ تبریز در راستای پیگیری درخواست شهروندان در خصوص بهسازی معابر گفت: خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان مدال افتخار ماست که به همین منظور عملیات آسفالت و بهسازی معابر با هدف تأمین امنیت و آسایش شهروندان با مساعد شدن شرایط جوی در دستور کار مدیریت منطقه قرار گرفته است.

انیسه در ادامه اجرای سنگ فرش در محلات تاریخی و فرهنگی شهر به جای آسفالت‌ریزی را از لحاظ فیزیولوژی و تأمین سلامت روحی شهروندان و همچنین ارتقای زیبایی‌های بصری مؤثر خواند و گفت: در همین راستا عملیات احداث فاز اول سنگ فرش به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع در کوی نهضت محله قراملک و به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع در کوی دماوند واقع در محله شنب غازان با اعتبار هشت میلیارد اجرا شد و این عملیات با هدف احیای بافت‌های تاریخی منطقه تداوم خواهد داشت.

سرپرست شهرداری منطقه ۶ تبریز در پایان اجرای طرح کندرو در جاده سنتو با مشارکت اداره کل راه آهن منطقه آذربایجان با هدف روان سازی ترافیک در این جاده و پیشگیری از بروز هرگونه خسارت جانی و مالی برای شهروندان و همچنین ایجاد مراکز تجاری و توسعه غرب تبریز را از دیگر پروژه‌های ترافیکی منطقه عنوان کرد.

کد خبر 545824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.