پروژه‌های عمرانی، خدماتی و ترافیکی منطقه ۶ تبریز به بهره برداری رسید

چند پروژه عمرانی، خدماتی و ترافیکی شهرداری منطقه ۶ تبریز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توسعه شبکه آب خام در ۸ فاز اولین پروژه آماده بهره برداری منطقه ۶ است که در راستای حفظ و توسعه فضای سبز و افزایش راندمان آبیاری با رویکرد صرفه‌جویی در مصرف آب، در ۸ مسیر با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و به طول ۷ کیلومتر به بهره برداری رسید.

فاز نخست ساماندهی ورودی شمالغرب تبریز

اجرای فاز نخست ساماندهی ورودی شمالغرب تبریز به عنوان نماد و نشان از هویت، فرهنگ و شخصیت یک شهر با ایجاد مسیر دسترسی باند تندرو به کندرو در حدفاصل پل بعثت (مایان) تا سه راهی فرودگاه، آماده سازی و کاشت بیش از ۵۵۰۰ اصلاح درخت و درختچه با هزینه ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

احداث کانال سنگی

در راستای هدایت روان آب‌های سطحی سرریز شده به سمت غرب تبریز و پیشگیری از بروز سیلاب و آب‌گرفتگی در معابر، عملیات احداث فاز نخست کانال سنگی کوی صنعتی رود و کانال سنگی ایلی سو انجام شد.

کانال ایلی سو در جاده صنعت قراملک

به طول ۴۰۰ متر و با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال

کانال کوی صنعتی رود در اول جاده سنتو

به طول ۵۰۰ متر و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال

احداث مسیر دوچرخه سواری بلوار خلبان

در راستای سیاست‌های مدیریت شهری در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده حداکثری شهروندان از حمل و نقل پاک، مسیر دوچرخه سواری به طول ۲ کیلومتر و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در بلوار خلبان از ورودی پایگاه شهید فکوری تا ورودی فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز، احداث شد.

احیای معابر در یافت‌های تاریخی فرهنگی محله شنب غازان و قراملک

در راستای حفظ هویت شهر با احیای بافت‌های تاریخی فرهنگی منطقه، اجرای عملیات احداث فاز اول سنگفرش به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع در کوی نهضت قراملک و به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع در کوی دماوند واقع در محله شنب غازان با اعتبار ۸ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

پروژه تعریض جاده آناخاتون

این پروژه با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال از ورودی شماره دو آناخاتون تا سه راهی مرکز دفن فنی مهندسی به طول ۴.۵ کیلومتر با افزایش ۳ برابری عرض جاده از ۵.۵ متر به ۱۶.۷ متر به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی – ترافیکی شهرداری تبریز در راستای تأمین امنیت شهروندان و مسافرین درون شهری و برون شهری به بهره برداری رسید.

احداث مسیر ارتباطی شهرک شهید صیاد شیرازی

همگام با اهداف پیش بینی شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص رفع موانع تولید مسکن و در راستای توسعه زیرساخت‌های لازم برای توسعه این شهرک، مسیر ارتباطی آن به طول ۷۰۰ متر و عرض ۳۵ متر با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال احداث شد.

توزیع عادلانه امکانات محور، فعالیت‌های شهرداری تبریز

ایرج شهین باهر، شهردار کلانشهر تبریز در آئین بهره برداری از پروژه‌های شهرداری منطقه ۶ با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور در ۴ سال اخیر، اظهار کرد: در این مدت با امکانات کم کارهای بسیاری انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در این مدت شهرداری تبریز با مشکلات مالی مواجه بود و ما تلاش کردیم با امکانات کم کارهای متعدد و ماندگاری را انجام بدهیم که امیدوارم این کارها مورد قبول حضرت حق قرار گیرد.

وی با اشاره به آیه قرآن در مورد اهمیت جان انسان، گفت: اگرچه پروژه تعریض جاده آناخاتون مستقیماً وظیفه شهرداری تبریز نبود، اما مدیران شهرداری با درک اهمیت این پروژه در کاهش آمار تصادفات، تمام تلاششان را برای اجرای باکیفیت آن به کار بستند.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های با کیفیت از اهداف شهرداری تبریز در این دوره بود، افزود: برای مثال در مورد توزیع آسفالت در معابر، ما سعی کردیم با اصول و استانداردهای لازم پروژه‌های ساماندهی معابر را اجرا کنیم که دست کم در ۱۵ سال آینده مشکلی برای شهروندان پیش نیاید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه پرداخت بدهی‌های دوره گذشته در این دوره صورت گرفت، اظهار کرد: امروز کلانشهر تبریز از جمله شهرهایی است که اقساط معوقه به بانک‌ها ندارد و از بابت پرداخت حقوق کارکنان نیز با مشکلی مواجه نیست.

شهردار تبریز یادآور شد: تنها در سال ۱۴۰۰، شهرداری تبریز پروژه‌هایی به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح کرده است، در حالی که بودجه کل استان ما حتی نصف این رقم نیز نیست.

شهین باهر در ادامه ابراز امیدواری کرد که در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز امور شهر به خوبی پیش برود و شاخص‌های زندگی در تبریز ارتقا یابد.

تعریض جاده آناخاتون در کاهش تصادفات مؤثر خواهد بود

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اجرای پروژه تعریض جاده آناخاتون از سوی شهرداری تبریز را در کاهش تصادفات مؤثر توصیف کرد.

وی اضافه کرد: در این دوره از مدیریت شهری ما تمام تلاشمان را برای خدمت صادقانه به مردم به کار بستیم و در این راستا با برنامه ریزی مناسب و طبق برنامه و بودجه از پیش تعیین شده جلو رفتیم.

دبیری با بیان اینکه برنامه‌های شهردار تبریز باعث شد اقدامات خوبی در سطح شهر رقم بخورد، تصریح کرد: پروژه تعریض جاده آناخاتون یکی از مطالبات شهروندان بود که می‌تواند در کاهش تصادفات این معبر مثمر ثمر واقع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه این پروژه تسهیل عبور و مرور افزایش رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد، گفت: امیدواریم که در ادامه با ریل گذاری که در شورای پنجم انجام شده، شاهد پیشرفت امور و ترفیع جایگاه شهر عزیزمان باشیم.

وی در پایان صحبت‌های خود از سپاه و بسیج که در مشکلات و بحران‌ها همواره کنار مردم هستند و در صف اول خدمتگزاری به مردم تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

پروژه‌های انسان محور و زیست محیطی از اولویت‌های منطقه ۶ بوده است

حسین عالیباف، شهردار منطقه شش تبریز نیز در این مراسم، گفت: پروژه‌هایی که احداث آنها تکمیل شده جزو پروژه‌های انسان محور و زیست محیطی منطقه محسوب می‌شود.
وی گفت: در مجموع برای ۹ پروژه خدماتی عمرانی منطقه ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ضمن قدردانی از اعضای شورای شهر، شهردار تبریز و اهالی منطقه، ادامه داد: پروژه اصلی تعریض جاده آناخاتون به اسپیران بود که قبلاً راه روستایی بوده بار ترافیکی بالا بود و تصادفات جرحی و جانی هم مشاهده می‌شد برای همین شهرداری برای خود تکلیف دانست که به خاطر جان همشهریان اقدام به تعریض این جاده کند و با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان ۲۱ دهنه پل در این جاده کار شده است و تلاش کردیم تا هرچه زودتر تمام کنیم که حتی یک تصادف هم کمتر شود.

عالیباف تصریح کرد: پروژه‌های انسان محور و زیست محیطی است اولویت منطقه برای پروژه‌ها تعریف شده است.

شهردار منطقه شش تبریز، ایجاد مسیر دوچرخه، کانال رود و کانال ایلی سو را به طول ۹۰۰ متر، ساماندهی کوی‌های صنعتی و محلات الحاقی و مسیر ارتباطی شهرک شهید صیاد شیرازی به طول ۷۰۰ متر را از مهم‌ترین اقدامات اخیر منطقه شش برشمرد.

کد خبر 512218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.