درمان سنگ‌های مجاری ادراری با مصرف کلم

یک متخصص طب سنتی گفت: مداومت در خوردن کلم باعث از بین رفتن سنگ‌های مجاری ادراری خواهد شد. کلم به علت دارا بودن مواد گوگردی برای رفع خارش و شست‌وشوی موی سر شوره‌دار داروی بسیار خوبی است.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خواص کلم، اظهار کرد: کلم جز صیفی‌جاتی است که در انواع مختلفی مانند گل‌کلم، کلم بروکلی، کلم پیچ، کلم سفید، کلم قرمز و کلم قمری کشت می‌شود. این سبزی به صورت خام در انواع سالادها، ترشی‌ها و به صورت پخته در انواع و اقسام غذاها شامل خورش‌ها، پلوهای مخلوط، خوراک‌ها و سوپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در خصوص نکات خرید و نگهداری کلم سفید، ادامه داد: هنگام خرید کلم سفید دقت کنید که برگ‌های آن کاملاً سفید و بدون لکه باشد و علاوه‌بر آن به طور کامل به هم چسبیده باشد. برای نگهداری کلم کافی است آن را به صورت کامل داخل کاغذی بزرگ یا ورق روزنامه پیچیده و پس از گذاشتن در کیسه پلاستیکی، هفته‌ها آن را در یخچال نگهداری کنید.

کلم حاوی کدام ویتامین‌ها و مواد معدنی است؟

متخصص طب سنتی با بیان اینکه این سبزی حاوی ویتامین‌های A، B، C و E است، اضافه کرد: کلم دارای مواد معدنی متعددی مانند کلسیم، منیزیم، گوگرد، سدیم، فسفر و مقدار کمی مس و روی است، همچنین کلم منبع غنی از آهن، اسید فولیک و کلروفیل است و بعد از جعفری، بیشترین مقدار ویتامین C را در بین سبزی‌های کلروفیل‌دار دارد، اما مقدار آن در کلم پخته کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کلم خواص درمانی فراوانی دارد، تصریح کرد: کلم تصفیه کننده خون است و انواع مختلفی و به رنگ‌های گوناگون مانند کلم سبز، کلم قرمز و کلم قمری وجود دارد، کلم چهره را روشن می‌کند و جلا می‌دهد و خواب‌آور بسیار خوبی است.

یوسفیان با تاکید بر اینکه کلم حرکت کودکان نو پا را آسان می‌کند، خاطرنشان کرد: مصرف کلم صدا را صاف می‌کند و کلم پخته نیز بدن را از اخلاط فاسد و عرق زیاد پاک می‌کند و در درمان درد کمر و زانو مؤثر و سردرد را تسکین می‌دهد.

درمان کم خونی با مصرف کلم

وی با اشاره به اینکه برگ کلم سوخته، بهترین پاک کننده زردی دندان‌ها و خشک کننده بسیار خوبی است، تاکید کرد: تخم کلم ضد خونریزی لثه و ضد کرم دستگاه گوارش است. تخم کلم ضد کم خونی است و قوه بینایی در چشم را افزایش می‌دهد.

متخصص طب سنتی با بیان اینکه مداومت در خوردن کلم باعث از بین رفتن سنگ‌های مجاری ادراری خواهد شد، افزود: کلم به علت دارا بودن مواد گوگردی برای خارش و شست‌وشوی موی سر شوره‌دار داروی بسیار خوبی است. همچنین این سبزی دارای یک اسانس سلفوره است که برای معالجه کرم امعاء به کار می‌رود.

کلم خواص آنتی‌اکسیدانی قوی دارد

وی با اشاره به اینکه برای درمان زخم‌های عمیق و زخم‌های سرطانی، پماد برگ کلم با آرد جو مفید است، تصریح کرد: سوخته کلم برای درمان جوش‌های دهان، رفع زردی دندان و جلوگیری از ریزش مو مؤثر خواهد بود و برای این منظور باید سوخته کلم را در محل مورد نظر گذاشت و این کار را تکرار کرد تا اثر خود را بگذارد.

یوسفیان با تاکید بر اینکه کلم آنتی‌اکسیدان قوی و قلیایی‌کننده مؤثری است، گفت: مصرف تخم کلم که با آب پخته شده باشد، لکه‌های پوستی را برطرف می‌کند و شیره کلم خام برای تقویت خون اشخاصی که کمبود آهن دارند، مفید است و غشاهای مخاطی معده و روده را پاک می‌کند. برگ کلم له شده نیز برای درمان ناراحتی‌های پوستی مؤثر خواهد بود.

کد خبر 545749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.