ساخت پادکست و کسب درآمد با Anchor

تقریبا تمامی افراد جامعه به ساخت پادکست علاقمند هستند، ولی به دلیل تخصصی بودن نرم‌افزارهای موجود نمی‌توانند پادکست مورد علاقه خود را تولید کنند. در ادامه نرم‌افزاری را معرفی می‌کنیم که نه تنها به راحتی می‌توانید پادکست خود را با کمک آن تولید کنید بلکه کسب‌ درآمد نیز در آن ممکن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه پادکست‌ها بخشی از زندگی مدرن محسوب می‌شود و هرکسی به ساخت و شنیدن پادکست علاقمند است؛ البته کسانی که می‌خواهند پادکست خود را تولید کنند با مشکلاتی مانند نبود تجهیزات و نرم‌افزارهای تخصصی روبه‌رو می‌شوند که این مشکل با نرم‌افزار Anchor برطرف خواهد شد. نرم‌افزار Anchor از امکانات بسیار و رابط کاربری ساده برای ساخت و انتشار پادکست بهره می‌برد و جز بهترین برنامه‌های ساخت پادکست نیز محسوب می‌شود.

نرم‌افزار Anchor چیست؟

Anchor یک نرم‌افزار اندروید در زمینه تولید پادکست و فایل‌های صوتی است که با استفاده از آن می‌توانید بدون داشتن هیچ‌گونه تخصصی در زمینه موسیقی به تولید پادکست بپردازید. این نرم‌افزار توسط شرکت Anchor FM Inc طراحی و تولید شده است و توانسته با کسب ۴.۵ امتیاز و یک میلیون دانلود توسط کاربران گوگل‌پلی به یکی از بهترین سرویس‌های تولید پادکست اندروید تبدیل شود.

قابلیت‌های نرم‌افزار Anchor چیست؟

  • افکت‌های صوتی: یکی از ویژگی‌های این برنامه استفاده از افکت‌های صوتی و اضافه کردن به پس‌زمینه فایل صوتی است.
  • ساخت پادکست به صورت گروهی: دیگر ویژگی این برنامه امکان ساخت گروهی پادکست است؛ درواقع افراد می‌توانند حداکثر هفت شخص را در برنامه عضو کرده و به صورت گروهی به ساخت پادکست بپردازند.
  • انتشار و اشتراک‌گذاری: در این برنامه امکان استفاده از سرویس‌های موسیقی مانند اسپاتیفای و اپل موزیک وجود دارد و شما می‌توانید پادکست‌های موردعلاقه خود را به صورت مستقیم از آن دریافت کرده یا فایل‌های تولیدی خود را در قالب فایل صوتی آپلود کنید؛ بعد از تولید پادکست می‌توانید آن را به صورت رایگان برای سایر کاربران برنامه نیز به اشتراک بگزارید.

نحوه دریافت، نصب و ورود به نرم‌افزار Anchor

این برنامه به صورت رایگان در اپ استورها مختلف اندروید و ios موجود است و شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به این اپ استورها نرم‌افزار Anchor را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب و ورود به نرم‎‌افزار با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که در آن سه گزینه پیش‌روی شما است و باید طبق هدف خود برای نصب نرم‌افزار یکی از سه گزینه‌های زیر را انتخاب کنید.

  • I want to make a podcast (ساخت پادکست)
  • Tell me more about podcasting (آموزش پادکست)
  • I want to listen to podcasts (شنیدن پادکست)

هنگامی که شما می‌خواهید برای ساخت پادکست از این نرم‌افزار استفاده کنید باید گزینه اول را انتخاب کنید؛ البته می‌توانید قبل از ساخت پادکست گزینه دوم را انتخاب نمائید تا درباره نرم‌افزار اطلاعاتی کسب و آموزشی مختصر تماشا کنید.

ساخت پادکست با نرم‌افزار Anchor

برای شروع ساخت پادکست گزینه اول را انتخاب و وارد صفحه اصلی نرم‌افزار شوید، پس از ورود به صفحه اصلی نرم‌افزار می‌توانید دکمه Record را انتخاب و پادکست خود را ضبط کنید و با استفاده از امکانات این برنامه افکت و موسیقی‌های مختلف به پادکست خود اضافه کنید، گفتنی است که موارد ذکر شده در بخش Tools قرار دارد است.

بخش‌های مختلف نرم‌افزار Anchor برای ساخت پادکست

  • Tools: این دکمه پایین صفحه اصلی نرم‌افزار قرار دارد که با انتخاب آن به بخش مهم و کاربردی هدایت می‌شوید؛ در این بخش شما می‌توانید افکت یا موسیقی‌های مختلف را به پادکست خود اضافه کنید.
  • Record: این دکمه برای ضبط صدا شما است و با این قابلیت می‌توانید بخش‌های مختلفی را ضبط کنید و با یک تدوین خوب آن را در قالب یک پادکست ارائه دهید.
  • Publish: در این بخش می‌توانید برای پادکست خود تیتر، توضیح و عکس انتخاب کنید و آن را در این برنامه منتشر کنید؛ البته امکان انتشار در پلتفرم‌های دیگر مانند اسپاتیفای و اپل پادکست نیز در این نرم‌افزار وجود دارد.
  • Library: در این بخش تمامی صداهای ضبط شده شما یکجا قرار دارد و شما می‌توانید آن را به پادکست خود اضافه کنید؛ این ویژگی برای افزودن بخش‌های قبلی به پادکست جدید بسیار کارآمد است.
  • Interlude: این قسمت که به عنوان میان‌برنامه نیز شناخته می‌شود برای افزودن صداهای جالب برای متصل کردن دو بخش از برنامه است که کمک بسیاری به حرفه‌ای شدن پادکست می‌کند.
  • Sounds: در قسمت Sounds که مربوط به صداها است، تعداد بسیاری افکت صوتی آماده قرار دارد تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

نحوه انتشار پادکست در پلتفرم‌های دیگر

همانطور که گفته شد یکی از امکانات جذاب این اپلیکیشن انتشار پادکست در اپلیکیشن‌های مختلف است که این ویژگی برای کسانی که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند بسیار کاربردی است. با انجام تنظیمات پادکست، محتوای تولیدی شما به صورت خودکار در تمام پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؛ البته برای فعال شدن این ویژگی باید در منوی پروفایل تنظیمات پادکست را انجام دهید که برای اولین انتشار پادکست این تنظیمات انجام خواهد شد. تنظیمات ذکر شده شامل انتخاب کاور، افزودن نام، دسته‌بندی موضوعی و زبان پادکست می‌شود.

کسب درآمد با اپلیکیشن Anchor

این برنامه تنها برای سرگرمی نیست بلکه می‌توانید با فعال کردن تبلیغ بر روی پادکست‌های خود کسب درآمد نیز کنید که البته این نکته قابل توجه است که تبلیغات می‌تواند موجب بازخورد منفی از سوی طرفداران شما شود.

ویژگی‌های نرم‌افزار Anchor

  • ضبط صدا با کیفیت بالا
  • ساخت پادکست به صورت گروهی در هر جای دنیا
  • دیدن نظرات شنوندگان پادکست
  • امکان بکارگیری و اضافه کردن انواع افکت های صوتی به پادکست
  • امکان بارگیری و همگام سازی صداهای دیگر از برنامه‌های دیگر برای استفاده در پادکست
  • ویرایش فایل‌های ضبط شده با ابزارهای متنوع
  • لینک اختصاصی پادکست و امکان اشتراک‌گذاری
کد خبر 539015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.