ویتامین B12 مانع بروز آلزایمر می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویتامین B12 می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی پیشرونده است که عملکرد مغز را مختل می‌کند و بر حافظه تأثیر می‌گذارد، این بیماری رایج‌ترین علت بروز زوال عقلی است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تقریباً ۴۴ میلیون نفر در سراسر دنیا به آلزایمر یا نوعی زوال عقلی مبتلا هستند، تعداد مبتلایان به بیماری آلزایمر برای افراد بالای ۶۵ سال هر پنج سال یک بار دو برابر می‌شود.

عوامل خطر آلزایمر

بیشتر بیماری‌ها از جمله آلزایمر عوامل خطر ژنتیکی خاصی دارد دلیل بروز این بیماری مشخص نشده است، اما عواملی مانند سن، جنسیت، سبک زندگی نامناسب، آسیب به مغز یا حتی ژن خاص می‌تواند نقش مهمی در این زمینه بر عهده داشته باشد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن به صورت منظم، مصرف غذاهای تازه و شرکت کردن در فعالیت‌های اجتماعی می‌توانند خطر ابتلاء به آلزایمر و زوال عقلی را کاهش دهند.

ویتامینی که مانع بروز آلزایمر می‌شود

از آنجایی که هیچ درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، محققان به دنبال روش‌های پیشگیری از بروز این بیماری هستند. گروهی از محققان با انجام مطالعات جدید به این نتیجه رسیدند که ویتامین B12 می‌تواند از مغز افراد محافظت کند و خطر ابتلاء به آلزایمر را کاهش دهد. سطح پایین این نوع ویتامین به طور قابل توجهی در بدن افراد سالخورده مشاهده می‌شود. بدن انسان قادر به تولید ویتامین B12 نیست؛ بنابراین باید این ماده غذایی را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید. این نوع ویتامین را می‌توان به صورت عمده در ماهی، گوشت، تخم مرغ، محصولات لبنی و غلات فرآوری شده یافت، یک رژیم غذایی متعادل که شامل این مواد غذایی می‌شود می‌تواند نیاز بدن به ویتامین B12 را به صورت کامل برطرف کند و خطر ابتلاء به بیماری آلزایمر را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به تأخیر انداختن زمان بروز بیماری آلزایمر

در حال حاضر هیچ درمان خاصی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، عوامل خطر این بیماری مانند سن و ژنتیک نیز قابل تغییر نیست. با این وجود، متخصصان معتقدند که تغییر دادن بعضی از عوامل خطر مانند پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و داشتن سبک زندگی سالم زمان بروز بیماری آلزایمر را برای افراد که در معرض آن قرار دارند به تأخیر می‌اندازد.

کد خبر 536711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.