عادات روزانه برای مقابله با درد مزمن

افراد می‌توانند با ورزش کردن، ترک کردن سیگار، پیروی کردن از رژیم غذایی سالم، تمرکز کردن بر فعالیت‌های مورد علاقه و تمرکز بر نحوه نفس کشیدن به تسکین درد مزمن کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقابله با درد مزمن همیشه با مصرف داروهای مسکن امکان پذیر نیست؛ بلکه گاهی اوقات انجام دادن مجموعه‌ای از فعالیت‌ها به کاهش درد و کنترل تأثیرات ناشی از آن ضروری است. بعضی از عادات روزانه به تسکین درد مزمن کمک می‌کند که در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

ورزش کردن

زمانی که افراد به دلیل درد مزمنی که دارند، ورزش نمی‌کنند، قدرت عضلانی خود را از دست می‌دهند، در این صورت درد آن‌ها وخیم‌تر می‌شود. متخصصان معتقدند که ورزش سبک و ملایم نیز می‌تواند باعث آزادسازی اندورفین شود؛ اندورفین ماده شیمیایی است که از مغز ترشح می‌شود و باعث بروز احساس خوب و آرامش می‌شود و به تسکین درد نیز کمک می‌کند.

ترک کردن سیگار

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سیگار کشیدن در طولانی‌مدت ممکن است باعث وخیم‌تر شدن درد مزمن شود. سیگار کشیدن روند بهبودی را کند، گردش خون را مختل و خطر ابتلاء به کمر درد را نیز افزایش می‌دهد. افراد می‌توانند برای ترک سیگار با پزشک خود مشورت کنند و در صورت لزوم از داروهای خاص استفاده کنند.

پیروی کردن از رژیم غذایی سالم

یکی از راه‌های قوی نگه داشتن بدن پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و مصرف مواد مغذی کافی است. پیروی کردن از رژیم غذایی سالم قند خون را بهبود می‌بخشد، وزن فرد را در محدوده سالم نگه می‌دارد، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش و به هضم غذا نیز کمک می‌کند. توصیه شده است که افراد به منظور تسکین درد مزمن از رژیم غذایی سرشار از محصولات تازه، پروتئین‌های کم چرب و غلات استفاده کنند.

تمرکز کردن بر فعالیت‌های مورد علاقه

متمرکز شدن بر درد مزمن باعث می‌شود فرد درد بیشتری را احساس کند، بنابراین توصیه شده است که افراد فعالیت‌های مورد علاقه خود را انجام دهند تا از میزان تمرکز آن‌ها بر درد مزمن کاسته شود. این فعالیت‌ها شامل آشپزی، باغبانی کردن، رفتن به مهمانی، ورزش و مدیتیشن می‌شود.

تمرکز بر نحوه نفس کشیدن

هر چقدر که افراد سریع‌تر و سطحی‌تر نفس بکشند، میزان اکسیژن کمتری وارد ریه آن‌ها می‌شود، اکسیژن یکی از اجزای اصلی و مورد نیاز بدن است که توسط خون به اندام‌های بدن منتقل می‌شود. نفس کشیدن به ظاهر یک امر غیر قابل کنترل است، به همین دلیل بیشتر افراد از اهمیت آن غافل هستند، اما تنفس صحیح می‌تواند به کاهش و پیشگیری از دردهای مزمن کمک کند.

کد خبر 535161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.