خواص شیره بادام + طرز تهیه و فواید برای زنان باردار و کرونا

بادام از دسته خشکبار، دارای رنگ قهوه ای روشن تا تیره است و شیره آن یک شیره گیاهی محسوب می شود که در قوی سازی استخوان‌ها، کاهش وزن، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و جلوگیری از دیابت مورد استفاده قرار می گیرد و آگاهی از فواید، کاربرد، خواص، طبع و ارزش غذایی شیره بادام مفید است.

به گزارش ایمنا، شیره بادام یکی از مفیدترین و قوی‌ترین مواد غذایی برای افراد است. شیره بادام برای بیماران و زنان باردار بسیار مفید است و مصرف آن برای افزایش سلامت بدن انسان توصیه می‌شود. این نوشیدنی علاوه بر خاصیت بسیار زیادی که دارد، طعم بی نظیری نیز داراست که می‌تواند افراد را به میل آن مشتاق کند.

ارزش غذایی شیره بادام

بادام از محبوب ترین و معروف ترین خشکبارها محسوب می‌شود. شیره بادام یکی از شیره‌های گیاهی محبوب در ایران است که برای انسان و سلامتی او بسیار مفید است. این شیره دارای کالری مطلوبی در مقایسه با مصرف انواع شیره‌ها است و به هضم راحت کمک می‌کند. پروتئین، فیبر، کلسیم، پتاسیم، ویتامین E، ویتامین D، آهن، کربوهیدرات و ریبوفلاوین از ارزش‌های غذایی این ماده گیاهی محسوب می‌شود. طبع شیره بادام گرم و تر است.

شیره بادام

خواص شیره بادام

شیره بادام مانند شیره نارگیل دارای خواص بسیاری است که می‌تواند سلامت و ایمنی بدن انسان را تضمین کند. بهبود هضم، جلوگیری از پوکی استخوان‌ها، جلوگیری از پیری زودرس، پیشگیری از میگرن، بهبود بینایی، کاهش ابتلاء به سرماخوردگی و آنفولانزا، کاهش خطر ابتلاء به آلزایمر و کمک به خواب آرام از خواص مهم این ماده غذایی است.

شیره بادام مؤثر در بهبود عملکرد قلب و جلوگیری از فشار خون

شیره بادام دارای چربی‌های سالم است و کلسترول در آن وجود ندارد. این شیره به دلیل سدیم کمی که در خود جای داده است می‌توان به سلامت قلب کمک کند. مقدار کلسیم مطلوب موجود در شیره بادام فشارخون بالا را کاهش می‌دهد.

کنترل وزن با مصرف شیره بادام

افرادی که مایل به کاهش وزن و یا کنترل وزن خود هستند بهتر است که در برنامه رژیم خود به جای شیر معمولی از شیره بادام استفاده کنند. این شیره با همان مواد مغذی اما با کالری کمتری می‌تواند به کاهش و یا کنترل وزن افراد کمک کند.

شیره بادام مفید برای کودکان، زنان باردار و شیرده در تقویت استخوان‌ها

شیره بادام نوعی احساس سیری را به افراد انتقال می‌دهد بنابراین برای زنان شیرده مفید است. علاوه بر آن زنان شیرده می‌توانند کلسیم از دسته رفته خود را با مصرف شیره بادام جبران کنند. همچنین زنان باردار برای تقویت استخوان‌ها، رفع لکه‌های پوستی و کاهش فشار خون می‌توانند از شیره بادام در این دوران استفاده کنند. نوزادان و کودکان با مصرف این شیره بادام علاوه بر تقویت استخوان‌ها در بزرگسالی می‌توانند خطر ابتلاء به آلزایمر در خود را در آینده کاهش دهند.

شیره بادام برای حفاظت از شادابی پوست و مو

اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان های موجود در شیره بادام موها را نرم می‌کند و آنتی‌اکسیدان های ناشی از ویتامین E موجود در این شیره می‌تواند فرد را از ریزش مو نجات دهد. بنابراین علاوه بر میل کردن این شیره می‌توانید آن را به موهای خود بمالید و سپس شست و شو دهید. همچنین ویتامین E موجود در این شیره به فرد در درخشان شدن پوست و جلوگیری از آکنه‌های پوستی در بدن او کمک می‌کند.

خواص شیره بادام

شیره بادام، پیشگیری کننده از دیابت و سرطان‌ها

آنتی‌اکسیدان‌ها از مواردی هستند که خطر ابتلای افراد به بیماری سرطان را کاهش می‌دهند. شیره بادام حاوی آنتی‌اکسیدان بسیاری است که می‌تواند با رادیکال‌های آزادی که منجر به رشد سلول‌های سرطانی در بدن افراد می‌شوند، مقابله کند و فرد را از ابتلاء به بیماری سرطان پروستات به طور ویژه حفظ کند. علاوه بر آن، شیره بادام قند خون را در کودکان و بزرگسالان کنترل می‌کند و از ابتلای آنها به بیماری دیابت جلوگیری می‌کند.

طرز تهیه شیره بادام

بادام‌ها را مغز کنید به طوری که ۲۰۰ گرم بادام مغز شده به دست آورید. سپس در یک ظرف آب به مدت ۱۱ ساعت آن را خیس کنید. پس از آن پوسته بادام که رنگی قهوه‌ای دارد را از خود مغز بادام جدا کنید. مغزها را در مخلوط کن بریزید و به اندازه ۴ فنجان آب به آن اضافه کنید. چند دقیقه که گذشت، مخلوط کن را روشن کنید تا با هم مخلوط و ترکیب شوند. سپس صافی را روی ظرفی قرار دهید و مخلوط آب و بادام را صاف کنید. خمیر حاصل از آن را برای آرد بادام خشک کنید و مایع رد شده از صافی را به عنوان شیره بادام مصرف کنید. این شیره را می‌توانید در ظرف دارای درب و شیشه‌ای درون یخچال نگهداری کنید و در مواقعی که لازم است آن را میل کنید.

کد خبر 531055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.