مراسم تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر اصفهان برگزار شد

مراسم معارفه و تکریم خدمتگزاران شهر ظهر امروز _ یکشنبه ۱۸ مهرماه_ با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار اصفهان و مدیران شهری در سالن کتابخانه مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم تکریم و معارفه معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان و مدیر کل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با حضور مسئولان شهری برگزار شد.

اولویت در انتصاب‌ها استفاده از خانواده شهرداری است

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در آئین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان اظهار کرد: از "علیرضا صادقیان" معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تقدیر می‌کنم که هر آنچه از ایشان شنیده شد اخبار خوب بوده است، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی منبع غنی و سرشار برای شهرداری در دوره‌های مختلف بوده و نقش مؤثری در ارتقا و تحول شهری داشته است.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات شهرداری تدوین برنامه پنج ساله، یک ساله و کنترل پروژه است که این برنامه‌ها باعث شده روند فعالیت‌های شهر از نظم خوبی برخوردار باشد که این مهم به اهتمام معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری انجام شده است.

شهردار اصفهان با قدردانی از "مسعود بنده خدا" معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان که به نسبت مدت کوتاه حضور در این معاونت عملکرد قابل قبولی داشتند، گفت: به جهت نوع نگاه جدید که قرار است شکل بگیرد از "حسین حق شناس" دعوت شد تا در سمت معاون جدید حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان فعالیت داشته باشد.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: با "ایمان حجتی" مدیرکل سابق ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان آشنایی قبلی نداشتم، اما در برخوردهای چند روز اخیر با شخصیت وی بیشتر آشنا شدم، همچنین از مدیر کل سابق سرمایه انسانی شهرداری اصفهان نیز که فعالیت خوبی در این حوزه داشتند، تشکر می‌کنم.

وی اظهار کرد: بعد از هر تحول مردم منتظر اتفاقات جدید هستند؛ تغییر به مفهوم بد یا خوب بودن نیست بلکه باید دائم در حال پیشرفت باشیم، زیرا نظام خلقت نظام تحول است بنابراین باید به دنبال احسن الاحوال باشیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اولویت در انتصاب‌ها استفاده از افراد حاضر خانواده شهرداری است، زیرا باید به نیروی انسانی و منابع داخلی به عنوان سرمایه بیشتر توجه شود.

شورای شهر سنگری برای خدمت به مردم است / مدیریت ترافیک شهر با اقدامات فرهنگی

محمد نور صالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم همه افرادی که در سمت جدید مشغول فعالیت می‌شوند، با روحیه‌ای سرشار از تلاش و جهاد فعالیت خود را آغاز کنند. در زمانی که مسئولیت به افراد واگذار می‌شود باید با حداکثر توان، ظرفیت و استعداد تلاش کنند تا وقتی نوبت به سپردن سمت به افراد دیگر می‌شود، تجربیات خود را در اختیار نفر بعد قرار دهند.

وی با بیان اینکه همکاران قدیمی که امروز تکریم می‌شوند سال‌ها شاهد تلاش آنها در مسئولیت‌های مختلف بودیم همچنین افرادی که امروز معارفه می‌شوند نیز در حوزه‌های مختلف همکاری داشتند، تصریح کرد: "حسین حق شناس" که به عنوان معاون جدید حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان انتخاب شده از بدنه دانشگاه آمده و در زمان‌های مختلف به عنوان تیم مطالعاتی دانشگاه‌ها پا به پای مجموعه ترافیک شهرداری حرکت و فعالیت داشته است و با این حوزه به طور کامل آشنایی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: انتظار می‌رود مدیرانی که به تازگی مشغول به فعالیت شدند، در حوزه خدمت و تلاش برای اداره بهتر شهر و فراهم ساختن شرایط زندگی فعالیت کنند.

نور صالحی با بیان اینکه در سنگر شورای اسلامی شهر به عنوان خادمان مردم چیزی جز خدمت انجام نخواهیم داد، گفت: افراد مسئول باید از تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌ها استفاده کرده و هدفی جز خدمت به مردم نداشته باشند.

وی تاکید کرد: در حوزه ترافیک با مشکلاتی در سطح شهر مواجه هستیم، البته شاید شرایط کرونایی برخی مشکلات را کمتر جلوه داد، اما در حمل و نقل عمومی شرایط خوبی را در بخش اتوبوسرانی نداریم چرا که تنها حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر به شهروندان سرویس دهی می‌کند در حالی که در سال‌های قبل دو هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای جا به جایی شهروندان در شهر فعال بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آمار جا به جایی مسافران اتوبوسرانی شهر اصفهان به کمتر از یک سوم کاهش یافته است، گفت: معاون جدید باید حوزه‌های مختلف حمل و نقلی شهرداری را تجهیز کند تا با رخت بستن کرونا و بازگشت به شرایط قبل قبل از کرونا، مشکلی در بخش حمل و نقل شهری نداشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با همت و سخت‌کوشی در حوزه‌های مختلف ترافیک، شهری شاداب و با نشاط داشته باشیم.

نور صالحی تصریح کرد: تک‌تک سامانه‌های حوزه ترافیک فعال است، اما باید در راستای توسعه آنها تلاش بیشتری کرد؛ البته باید مابین حوزه فرهنگی و ترافیک تعامل بیشتری برقرار کرد چرا که با انجام اقدامات فرهنگی در راستای مدیریت ترافیک می‌توان فعالیت‌های خوبی انجام داد، سبک زندگی شهروندان دچار تغییراتی شده و این تغییرات مشکلاتی را نیز به وجود آورده است.

وی گفت: "سعید ابراهیمی" معاون جدید برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان نیز از ابتدای ورود به شهرداری در حوزه برنامه‌ریزی فعالیت داشته و از مراحل کارشناسی به به حوزه حساس رسیده که اتاق فکر شهرداری به شمار می‌رود؛ انتظار داریم با استفاده از ظرفیت همکاران مجموعه شهرداری را در حوزه برنامه‌ریزی، نرم‌افزاری و پژوهش هدایت و به پیش ببریم؛

وی خاطرنشان کرد: به مدیران پیشین حوزه روابط عمومی، سرمایه انسانی و مشاور دستیار شهردار در امور فرهنگی خدا قوت گفته و به افراد جدیدی که از اعضای خانواده شهری هستند تبریک می‌گویم و امیدوارم به نحو مطلوب انجام وظیفه کنند.

تحولی در تهیه و تنظیم بودجه شهرداری اصفهان

علیرضا صادقیان، معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در این مراسم با بیان اینکه تحولی در تهیه و تنظیم بودجه و برنامه مالی کوتاه مدت شهرداری ایجاد شده است، گفت: همه تلاش ما این بود که اقدامات حوزه معاونت برنامه‌ریزی بنیادین و ماندگار باشد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تمام همکارانی که در مدت فعالیت و خدمتگزاری مردم همکاری کردند، اظهار کرد: اگر توفیق و موفقیت در حوزه معاونت برنامه‌ریزی حاصل شده، مدیون همراهی همکاری و کمک سایر همکاران بوده است.

وی تاکید کرد: معاونت برنامه‌ریزی یکی از جوان‌ترین معاونت‌های شهرداری است که بخش عمده‌ای از سرمایه‌های شهری به شمار می‌رود و شهردار اصفهان یکی از بهترین انتخاب‌های خود را با انتصاب «سعید براهیمی» به عنوان معاون جدید برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری انجام داد، هر چند دو معاون انتخابی اخیر شهردار اصفهان از حوزه معاونت برنامه‌ریزی بوده که نشان دهنده ظرفیت و توانمندی این حوزه شهرداری است.

معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ ششمین برنامه راهبردی اصفهان بود که طی دو سال با تلاش و کوشش همکاران تنظیم و تدوین شد و امیدواریم با توجه به اینکه با روش علمی دقیق تدوین شده، محقق شود؛ البته شاید اشکالاتی در برنامه وجود داشته باشد که قابل رفع است.

وی ادامه داد: اقداماتی در حوزه تحول و پژوهش انجام شده و همه تلاش ما این بود که اقدامات حوزه معاونت برنامه‌ریزی بنیادین و ماندگار باشد.

صادقیان اظهار امیدواری کرد مردم اصفهان بتوانند از نتایج این اقدامات زیربنایی بهره کافی را ببرند.

توسعه مشارکت شهروندان در امور شهر رقم خورد

ایمان حجتی، مدیر کل سابق ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: در حوزه ارتباطات سعی کردیم به عنوان قلب سازمان تأثیرگذار باشیم و نگاه بدون برچسب به افراد حاضر در اداره کل و محیط پیرامونی آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در روند انجام فعالیت‌ها نگاه اصلی را بر اخلاق، شرافت، تعهد و تخصص گذاشته و تلاش کردیم اصل احترام به همگان را رعایت کنیم، تصریح کرد: در این دوره تلاش کردیم توسعه مشارکت شهروندان در امور شهر را پیش ببریم و زیرساخت‌های مختلف حوزه ارتباطات را تقویت کنیم که در این مسیر سامانه ۱۳۷ که یکی از اصلی‌ترین درگاه‌های ارتباطی مردم با شهرداری است بهبود یافت و نرم‌افزار و نقاط اتصال آن تغییر کرد.

مدیر کل سابق ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین "اپ شهروندی" را فعال کردیم تا شهروندان با ارسال نقطه جغرافیایی مدنظر خود مشکلاتشان را اعلام کنند، همچنین در اداره ارتباطات رسانه شهرداری اصل را بر پاسخگویی به رسانه‌ها گذاشتیم و در این راستا شبکه‌های اجتماعی شهرداری را توسعه داریم که در این میان شبکه شهر با سطح مخاطب بالاتری توسعه پیدا کرد، در اداره تولیدات رسانه‌ای نیز تولیدات متفاوتی داشتیم.

حجتی اظهار کرد: اداره بین الملل شهرداری در این دوره مدیریت شهری شکل گرفت، بر این اساس بر روی فعالیت‌های بین‌المللی شهرداری متمرکز شدیم و دیپلماسی شهری همچنین بازاریابی شهری را فعال و دو خواهر خوانده از جمله شهرهای سمرقند و پرتوی پرتغال به خواهرخوانده‌های اصفهان اضافه شد؛ البته مراحل خواهرخواندگی حیدرآباد هندوستان نیز انجام شده و در شرف انعقاد است.

وی با تاکید بر اینکه دیپلماسی متوازن را مورد توجه قرار دادیم، افزود: در این دوره مدیریت شهری ارتباطات چند سو و طرح شهروندی دیپلمات را با کمک مردم در راستای اعتلای شهر فعال کردیم.

مدیر کل سابق ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان به تولیدات این اداره کل اشاره کرد و گفت: در این دوره سه کتاب، دو ترجمه ویژه به عنوان پل منتشر شد، همچنین اداره ارتباطات مردمی نیز دو تولید و در اداره تشریفات یک تولید داشتیم، ۱۰ فیلم معرفی اصفهان نیز به ۱۰ زبان دنیا در راستای بازاریابی شهر تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در خبرگزاری ایمنا سعی کردیم چشم اندازهایی را ترسیم کنیم تا این خبرگزاری در سطح ملی پیش رود که خوشبختانه ایمنا به خبرگزاری تخصصی شهر و شهروندی تبدیل شد، اظهار کرد: چهار سال پیش هدفمان این بود که خبرگزاری ایمنا در بین ۵۰۰ سایت اول ایران قرار گیرد که در حال حاضر طبق رنک الکسا جزو ۱۵۰ سایت نخست کشور است.

حجتی ادامه داد: در سال ۹۶ آمار بازدید از خبرگزاری ایمنا چهار میلیون بود که در سال گذشته به ۹۳ میلیون رسید و در شش ماهه نخست سال جاری ۸۸ میلیون بازدید داشته که به میزان کل سال گذشته بوده است همچنین تعداد کاربران خبرگزاری ایمنا در سال ۹۶ یک میلیون و ۱۲۶ هزار نفر بود که سال گذشته به ۳۰ میلیون و ۸۵۴ هزار رسید و در شش ماهه نخست سال جاری به اندازه سال گذشته کاربر داشته است.

وی با بیان اینکه در چهار سال اخیر زیرساخت‌های تبلیغاتی شهر توسعه یافت و ۵۵ هزار استرابرد اضافه شد، گفت: اداره کل ارتباطات یاری‌گر همیشگی نهادها در شهر و در مناسبت‌های مختلف در کنار دیگر حوزه‌ها فعالیت داشته است.

مدیر کل سابق ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۱۰۵ برنامه افتتاحیه در چهار سال اخیر برگزار شد و تحول بزرگی نیز در درگاه الکترونیکی شهرداری با همکاری سازمان فاوا ایجاد شد، خاطرنشان کرد: سعی کردیم خدمت محور عمل کنیم که در این راستا برنامه‌های ویژه ارتباطی را طراحی کردیم؛ برنامه شب زنده داران یلدا را در ساعت کار پاکبانان ایجاد و مدیران ارشد شهری در ساعت بامدادی به دیدار پاکبانان رفتند و حقوق کارگران و پاکبانان شهرداری به روز شد.

وی ادامه داد: مجموعه پژوهش‌هایی در اداره کل ارتباطات انجام شده که تقدیم خواهد شد و امیدواریم برای شهر مناسب باشد؛ البته آنچه گفته شد عملکرد شخص نبوده بلکه حاصل همکاری همکاران در اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان بود.

حجتی با تبریک انتصاب «سید علی معرک نژاد» به عنوان مدیر کل جدید ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، تاکید کرد: انتصاب ایشان در این سمت بسیار بجا و شایسته بود زیرا وی فردی خوشنام است؛ هر جا بتوانم کمک می‌کنم و کنار شما هستم.

ایمنی؛ اولین و مهمترین دغدغه برای خیابان‌ها و معابر نصف جهان بود / ‏‏ «زیست پذیری» اولین کلمه چشم‌انداز ۱۴۰۵

مسعود بنده خدا، معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان نیز در این مراسم گفت: زیبایی این شهر دوچندان است وقتی در کوچه و خیابان‌هایش نمایشگاه فرهنگ و قانون‌مداری برپا باشد، نمایشگاهی از احترام به قوانین، ویترینی از شکوه احترام به عابر پیاده، منظری زیبا از جلوه گاهی پرافتخار از مردمی که قانون را دوست دارند، جایگاهی مؤثر از ارتباط دستاوردهای روز دنیا با الگوهای مدیریت ترافیک و هم‌نشینی عالمانه دانش ترافیک با توسعه الگوهای آمد و شد ایمن برای نصف جهان.

وی افزود: تمامی این موارد بخشی از دغدغه‌های کاری ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان است که هر روز کار خود را با همین نگاه و دیدگاه عجین کردیم تا شهر را شایسته شهروندانش ببینیم.

معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: یکسال فرصت خدمت در جایگاه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان موهبتی بود تا برابر آنچه در توان داشتم تجربه ۲۹ سال خدمتم را به مثابه برگ سبزی در راستای ارتقای سیستم حمل و نقل شهری تقدیم همشهریانم کنم.

وی اظهار کرد: در سطوح مختلف کارشناسی تا مدیریت ارشد اجرایی از نزدیک در مواجه با مشکلات روزمره شهروندان در ترددهای روزانه بوده‌ام، ۳۷۳ روز خدمت در جایگاه معاونت حمل و نقل شهری را فرصتی یافتم تا آنچه به عنوان بنیادی‌ترین مشکلات سیستم حمل و نقل شهر با عمق وجود تجربه کرده بودم را در صدر دغدغه‌های خود قرار داده و اقدام عملی برای رفع آنها به سرانجام برسانم.

بنده خدا افزود: ایمنی؛ اولین و مهمترین دغدغه من برای خیابان‌ها و معابر نصف جهان بود، شهری که قرار است شهر زندگی باشد و «زیست پذیری» اولین کلمه چشم‌انداز ۱۴۰۵ آن است، باید شهری باشد که شهروندانش صبح که صحیح و سالم خانه را به سوی کسب دانش و رزق حلال ترک می‌کنند، پس از انجام امور روزمره، سالم و خندان به آغوش گرم خانواده بازگردند.

وی ادامه داد: در طول سالیان خدمتم، هیچ چیز دلخراش‌تر از دیدن صحنه‌های تصادف و ملاحظه آمار مجروحان و کشته شدگان تصادفات نبوده است.

معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: انجام تعداد زیادی طرح‌های ترافیکی، پیشنهاد تقاطع‌های غیر همسطح و بزرگراه‌های ایمن، مدیریت سرعت در بزرگراه‌های شهر جایگزینی گارد ریل‌های فرسوده و بعضاً درنده با نیوجرسی‌های استاندارد، اجرای برنامه‌های مشترک با پلیس راهور برای کنترل و کاهش تصادفات، اجرای طرح‌های آرام سازی تردد در محلات، ارتقای روئیت پذیری گذرگاه‌های عابر پیاده، تداوم طرح‌های مناسب سازی معابر و تسهیلات حمل و نقلی برای افراد توان‌خواه از اهم اقداماتی بود که به گواه آمار و همچنین تأیید همکاران پلیس راهور منجر به کاهش قابل ملاحظه تصادفات و خسارت‌های جانی و مالی شده است.

وی با بیان اینکه ایمنی فقط برای خودروها و موتورسیکلت‌ها تعریف نمی‌شود، گفت: کودکان و نوجوانان آینده ساز این مملکت، جوانان و میان‌سالان فعال و کهن‌سالان باتجربه برای اینکه سهم خود در کاهش آلودگی محیط زیست را ادا کنند از حمل و نقل پاک (دوچرخه) بهره می‌برند نیز سهم بزرگی از ایمنی دارند که این مهم با نهضت احداث کیلومترها مسیر دوچرخه تحقق می‌یابد.

بنده خدا اظهار کرد: احداث بیش از ۱ ۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در کمتر از ۹ ماه، اقدامی جهادی در تحقق وجه «رقابت پذیری» چشم‌انداز اصفهان در مقایسه با شهرهای پیشرو دنیا بود، البته هنوز در میانه راه هستیم و اگر دورنمای شهر را آرام و شهری زیست پذیر (و نه خودرو محور) سرلوحه تلاش‌هایمان قرار دهیم، تداوم این نهضت، گریز ناپذیر است.

وی عنوان کرد: تداوم توسعه سامانه‌های نرم افزاری و سخت افزاری هوشمند حمل و نقل از جمله سامانه جدید AFC و AVL اتوبوسرانی، سامانه صدور مجوز طرح ترافیک، سامانه تجمیع اطلاعات تردد و تشخیص تخلفات، سامانه یکپارچه اطلاعات حمل و نقل شهری و امثال آن، مجموعه‌ای از اقدامات مهم در راستای پیشبرد شهر هوشمند بود.

معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: نباید فراموش کرد که توسعه سیستم‌های حمل و نقل همگانی که در دو دهه گذشته اندکی مغفول مانده بود، با زحمت و مشقت فراوان تداوم یافت که ماحصل آن احداث بیش از هشت کیلومتر تونل خط دو مترو، فعال شدن ۱۲ ایستگاه خط دو مترو، تکمیل زیرساخت مسیرهای بی. آر. تی و خطوط پرش در خیابان‌های هشت بهشت، ولیعصر، عبدالرزاق، مسجد سید و امام خمینی، خرید ۴۵ اتوبوس نو و از رده خارج کردن یکصد دستگاه اتوبوس فرسوده و نیز نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی در کنار سایر برنامه‌های عنوان شده همگی اقداماتی بود که در کمتر از یکسال گذشته با همت نیروهای معاونت حمل و نقل و ترافیک و سایر حوزه‌های ستادی، سازمان‌های تابعه و مناطق به انجام رسید.

وی ادامه داد: باید در این مسیر خدمت قدردانی کنیم از آنهایی که در کمال سعه‌صدر، با حسن خلق و فروتنی با نگاه مؤثر کارشناسی و همراهی مؤثر از هیچ کمکی در عرصه حمل و نقل و ترافیک شهر دریغ نکردند و رساله اعتبار شهر را با تلاششان وزین و خواندنی نگاشتند.

بنده خدا با اشاره به تلاش نیروها در سازمان اتوبوسرانی گفت: سازمان اتوبوسرانی در اوج بحران کرونا پرچمدار خدمت شایسته در عرصه حمل و نقل عمومی شدند تا شهر دچار چالش و توقف ناشی از مشکلات کرونا نشود و سرپا بایستد.

وی ادامه داد: تلاشگران تاکسیرانی که مجاهدانه گام در میدان خدمت به مردم نهادند و اجازه ندادند شهروندان دغدغه نبود تاکسی و مشکلات حمل و نقلی را حس کنند همچنین مردان میدان توسعه خطوط مترو که در اوج مشکلات مربوط به تعطیلی ناشی از کرونا، یک شهر زیر این شهر ساختند تا در آینده خط دوم به کمک حمل و نقل پاک بیاید.

معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ناوبران و تلاشگران قطار شهری که به سان ساعت دقیق و منظم خدمت رسان مردم اصفهان بودند و انگیزه‌ای برای توسعه خط دوم با دقت و کیفیت مثال‌زدنی شدند.

وی عنوان کرد: خادمان مردم در سازمان بار که خالصانه تلاش کردند تا هیچ باری روی زمین نماند و تسهیلگر خدمت به جامعه بزرگ حمل و نقل بار شدند همچنین تلاشگران پایانه‌های شهر که پایانه‌ها را آغازی بر خط خدمت به مردم در حمل و نقل با کیفیت شهری کردند.

بنده خدا افزود: فعالان همیشه تلاشگر در شرکت نیک‌اندیش که بازوی عملیاتی رویدادهای مهندسی در عرصه ترافیک بودند و فعالان در معاونت ترافیک مناطق ۱۵ گانه که به شایستگی برای آرامش و روانی ترافیک در شهر و توسعه خطوط حمل و نقل پاک تلاش کردند تا در انسان مداری ترافیک در کشور شاخص شویم.

وی اظهار کرد: به عنوان یکی از شهروندان این دیار همیشه مصفا برای شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

افزایش بالغ بر ۴۰۰ درصدی سرانه رفاهیات غیر نقدی کارگران و کارمندان شهرداری

سید محمود حسینی، مدیرکل سابق منابع انسانی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده، اظهار کرد: افزایش بالغ بر ۴۰۰ درصدی سرانه رفاهیات غیر نقدی کارگران و کارمندان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۶( سرانه هر نفر در سال ۹۶ حدود سه میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۶ میلیون تومان افزایش یافت) همچنین افزایش بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ درصدی سرانه بن‌های غیر نقدی بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۶ از دیگر اقدامات بود که در این راستا سرانه هر نفر از حدود ۳۰۰ هزار تومان در سال ۹۶ به حدود ۸ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ رسید.

وی با اشاره به افزایش بالغ بر ۳۰۸ درصدی سرانه بن‌های غیر نقدی بازنشستگان خدمات کشوری در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۶، گفت: سرانه هر نفر در سال ۹۶ حدود سه میلیون تومان بود، اما در سال جاری به حدود ۱۲.۶ میلیون تومان رسید.

مدیرکل سابق منابع انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه آماده سازی فضایی حدود پنج هزار متر مربع جهت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری از دیگر اقدامات این حوزه بوده است، افزود: برگزاری مسابقات مختلف فوتبال، والیبال، دارت خانوادگی، فوتبال دستی ورزشی بانوان، مسابقات مجازی ویژه آقایان و بانوان و فرزندان با تجربه شرایط کرونایی ارائه خدمات قرض‌الحسنه، ارائه خدمات بیمه تکمیلی و ایجاد هیئت امنای صندوق بیمه تکمیلی، حسابرسی ۱۰ بیمه تکمیلی و صندوق قرض‌الحسنه آزادی، افزایش وام کارکنان به ۵۰ میلیون تومان، یکسان‌سازی میزان وام بازنشستگان و شاغلان، ایجاد و راه اندازی کمیته رفاه، افزایش کمک هزینه مسکن کارکنان و ایجاد کمیته پذیرنده‌ها و ساماندهی خرید خدمت از مراکز بهداشتی و ورزشی و تغذیه فروشی از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و سلامت، دریافت موافقت نامه اصولی درمانگاه تشکیل و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت کارکنان ویژه ۴۶۰۳ نفر، تست غربالگری کوئید ۱۹ در محل کار کارکنان، تشکیل میز سلامت در کلیه مناطق و معاونت‌ها، معاینات دوره‌ای سلامت شغلی کارکنان و گزارش فراوانی بیماری‌ها، ارائه بیش از ۲۷۰۰ مورد خدمات مددکاری شامل وام مساعدت بلاعوض و جهیزیه از دیگر اقدامات در حوزه بهداشت و سلامت بوده است.

حسینی ادامه داد: در بخش دبیرخانه و بایگانی اسکن و آرشیو پرونده‌های بایگانی املاک به میزان ۵۸۳۴ مورد، اسکن و آرشیو پرونده‌های کارگزینی به تعداد ۳۵۶۲ مورد، اسکن و تصویربرداری پرونده‌ها و دفاتر متفرقه ساماندهی و مدیریت پشتیبانی در سیستم اتوماسیون اداری و واگذاری توزیع محصولات اداری به بخش خصوصی از جمله اقدامات در این بخش بوده است؛ همچنین در بخش برنامه‌ریزی و مهندسی شغل سرمایه انسانی انتصاب جدید بر اساس ساختار مصوب و تطبیق شغل و شاغل با رعایت شرایط احراز تحصیل و تجربه، حذف ۷۰ درصد پست‌های با نام و ستاره دار مغایر با ساختار مصوب، معرفی یک هزار و ۱۰۸ نفر نیروی انسانی جهت طی مراحل تکمیلی گزینش، افزایش ۶۷ درصدی تطبیق شغل و شاغل نسبت به قبل انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: درخواست ۴۵۰ نفر آتش‌نشان و آتش نشان راننده بر روی پست‌های بلا تصدی بر اساس دستورالعمل استخدام پیمانی انجام شده همچنین ۳۶۸ پست سازمانی بلا تصدی جهت استخدام فرزندان شهید و فرزندان جانباز ۷۰ درصد و بالاتر، تخصیص ۲۵۴ پست سازمانی بلا تصدی جهت استخدام پیمانی در حوزه‌های تخصصی دستگاه بر اساس دستورالعمل استخدام پیمانی، تبدیل وضعیت فرزندان شهید و جانبازان معزز از قرارداد مستقیم به رسمی قطعی انجام شده است.

کد خبر 527906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.