انسداد موقت ورود نیروی انسانی به شهرداری تبریز

جلسه امروز شورای شهر تبریز با اولویت بررسی موضوع انسداد موقت ورود نیروی انسانی به شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق دستور جلسه امروز، طرح یک فوریتی اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز با موضوع انسداد موقت ورود نیروی انسانی به شهرداری تبریز به مدت یک ماه بررسی و تصویب شد. روح الله رشیدی، دبیر کمیسیون معماری و شهرسازی در این زمینه با بیان اینکه «جذب نیرو بر اساس شایسته سالاری و آزمون انجام می‌گیرد»، اظهار کرد: پیشنهاد دادیم ورود نیرو به هر نحوی به شهرداری، موقتاً مسدود شود، این طرح در راستای نظام‌مند کردن ورود نیرو به شهرداری اجرا می‌شود.

وی افزود: پرداخت حقوق و هرگونه حق‌الزحمه به نیروهای جدید متوقف و برنامه ساماندهی و ضوابط جذب نیرو تا یک ماه آینده از سوی شهرداری تدوین و تقدیم شود.

علیرضا نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به اینکه حراست شهرداری را در این کمسیون اضافه کردیم و اعضای شورا به عنوان ناظر حضور دارند، گفت: باید این موضوعات را در جلسه غیرعلنی بررسی و شهرداری باید در این لایحه ما را کمک کند.

رسول برگی، رئیس شورای شهر تبریز، گفت: کلیات طرح را در این جلسه تصویب کنیم و جزئیات آن در جلسات غیرعلنی چکش کاری شود.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر، تصریح کرد: شورای ششم در این راستا قدم‌های خوبی برداشته است، بعضی از نیروها بلا تکلیف هستند و باید برای نیروهای موجود فکری اساسی داشته باشیم. طرح انسداد جذب نیرو در شهرداری به مدت یک ماه با رأی اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید و در این مدت در صورت ضرورت جذب افرادی به مجموعه شهرداری با نظر یک جمع انجام خواهد گرفت.

شهرداری و شورای شهر تبریز، دست‌مان را در تکمیل موزه دفاع مقدس بگیرد

دستور جلسه دوم امروز شورای شهر، سخنرانی سردار عباسقلی زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان به مناسبت هفته دفاع مقدس و تقدیر از خانواده شهدا بود.

وی، با تاکید بر اینکه دفاع مقدس، ماهیت اسلام و انقلاب را عیان کرد، گفت: جنگ تحمیلی علیرغم اینکه به اندازه دو جنگ جهانی طول کشید، با وجود اتحاد قدرت‌های غرب و شرق علیه ایران عزیزمان، کمترین تلفات انسانی را داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با بیان اینکه، «در مدیریت غیرانسانی که با هدف جهانگشایی انجام می‌گیرد علاوه بر هزینه‌های بالا، جان میلیون‌ها انسان گرفته می‌شود و ویرانی جوامع بشری رقم می‌خورد»، تصریح کرد: در دفاع مقدس که بر اساس مدیریت اسلامی و ولایی انجام گرفت هم بهترین نتیجه را گرفتیم و هم ارزش‌هایمان حفظ شد و دشمن شکست خورد.

عباسقلی زاده افزود: درصد سلاح‌های موجود در سپاه، غنیمت دوران دفاع مقدس است، در اوایل جنگ، از یک دسته ۲۰ نفره مردمی و بسیجی نهایت پنج شش نفرشان سلاح داشتند.

وی افزود: برابر برنامه‌ای که شهرداری‌ها در کل کشور در حوزه تکمیل موزه دفاع مقدس دارند، انتظار داریم شهرداری در تکمیل موزه دفاع مقدس دستمان را بگیرید و بتوانیم با کمک شهرداری عقب‌ماندگی های موجود در پروژه موزه دفاع مقدس تبریز را تکمیل کنیم.

گزارش شهرداری تبریز در خصوص آمار عملکرد منابع و مصارف ۵ ماهه سال ۱۴۰۰

شهرام دبیری، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان اینکه درآمد شهرداری‌های مناطق، غیر از منطقه ۱۰ زیر ۵۰ درصد بوده و در مجموع کل درآمد شهرداری تبریز در پنج ماهه اول سال ۱۷۰۰ میلیارد تومان مشابه سال قبل است، گفت: باید برای درآمدی های غیر نقدی برنامه ریزی داشته باشیم، ۲۹ درصد آمار بسیار پایین است، باید دلایل آن را بررسی کنیم، ۳۵۰ میلیارد اوراق مشارکت خریداری کرده ایم و سازمان عمران و مدیریت پسماند عملکرد پایینی داشتند که دلایل آن باید شفاف شود.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: متفاوت بودن بودجه به درآمد مناطق بستگی دارد. یکی از مهمترین موضوعات، پاسخگویی مسئولان مناطق است، وقتی به سازمان پسماند می‌گوئیم وضعیت باکس‌ها چرا اینگونه است پاسخ می‌دهد که منطقه بودجه ندارد.

فریدون بابایی اقدم، عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری، گفت: گزارشی که از شهرداری دادند بسیار نگران کننده است و آنطور که به نظر می‌رسد، در چهار پروژه بزرگ عمرانی شهر تبریز، تحرکی دیده نمی‌شود، وضعیت شهرداری رو به ورشکستگی می‌رود، برای ثبت بودجه باید جمعیت مناطق هم در نظر گرفته شود

کمتر از ۵۰ درصد درآمد پنج ماهه شهرداری نقدی است

شهرام دبیری، عضو شورای شهر گفت: شهرداری تبریز در کل ۱۷۰۰ میلیارد در پنج ماهه اول سال درآمد داشته که مشابه سال قبل است اما درآمد نقدی کلیه مناطق کمتر از ۵۰ درصد است که این نشان می‌دهد عملکرد مناسبی نداشته‌اند.
وی افزود: برای درآمدهای غیرنقدی و نحوه هزینه این درآمدها هر باید برنامه داشته باشیم، هزینه عمرانی شهرداری و مناطق ۲۹ درصد و درصد پایینی است و باید دلیل آن بررسی شود، دو سازمان عمران و مدیریت پسماند عملکرد پایینی داشتند که دلایل آن باید شفاف شود.

۶ سازمان تابعه دارای بیشترین وابستگی به شهرداری

علی نوای باغبان، عضو شورای شهر، گفت: درآمد شهرداری برای سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است که پروانه با ۱۷۰۰ میلیارد تومان، فروش اوراق با ۹۰۰ میلیارد تومان، فروش املاک و سرقفلی ۷۰۰ میلیارد تومان، ماده صد ۶۲۰ میلیارد تومان، ارزش افزوده ۴۰۰ میلیارد تومان، ۳۰۰ میلیارد تومان انتقال یافته از سال گذشته، تفکیک قطعات ۲۰۰ میلیارد تومان، و کمک دولتی با ۱۷۰ میلیارد تومان بیشترین فراوانی را دارند.

وی افزود: اجاره و درآمدهای پایدار که در سطح دنیا بیشترین حجم درآمد شهرداری‌ها را تأمین می‌کند در شهرداری تبریز کمترین میزان درآمدی را دارد.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه شش سازمان شهرداری از لحاظ درآمدی، بیشترین وابستگی به شهرداری را دارند، گفت: مهمترین مشکل شهرداری این است که در تحقق بودجه همیشه برعکس است و به جای بودجه عمرانی، بیشترین تحقق مربوط به هزینه‌های جاری است.

باغبان با بیان اینکه باید اقدام لازم برای اخذ تسهیلات و اوراق انجام گیرد، خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه ۴ زیر بار ۲۰۰ میلیارد تومانی که برای پارک بزرگ تبریز در نظر گرفته شده، نمی‌رود.

کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در آتش‌نشانی تبریز مشهود است

رسول برگی، رئیس شورای شهر در آستانه هفتم مهر، روز آتش‌نشان با اشاره به ضرورت تأمین نیازها و زیر ساخت‌های این بخش، گفت: آتش‌نشانی با کمبود نیرو مواجه است به طوری که آتش‌نشانان ما مجبورند نگهبانی بدهند و این امر راندمان کاری را پایین می‌آورد.

وی افزود: لباس آتش‌نشانان مناسب نیست، جنس لباس آن‌ها از پشم شیشه بوده و حساسیت زا است و لباسی که اخیراً به آتش‌نشانان داده شده ظاهراً از محل هبه بوده است و کیفیت پایینی دارند.

روح‌الله دهقان‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این زمینه گفت: در حال حاضر به ۴۵۰ دست لباس آتش‌نشانی خوب نیاز داریم که باید از خارج سفارش داده شود، اگر آقای صالح امانی الان در کماست، یکی از دلایل آن کمبود نیرو و تجهیزات است.

نمازخانه شورای شهر، در شأن شورا نیست

حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز گفت: ساختمان شورای شهر، نمازخانه خواهران ندارد. نمازخانه برادران هم تعریف چندانی ندارد و در شأن شورای شهر نیست. باید نمازخانه‌ای مناسب آماده شود و نماز جماعت در شورای شهر برگزار شود. همکاران مجبورند برای ادای نماز خودشان سجاده بیاورند و تا به حال صدای اذان نشنیدیم و نماز جماعت هم برگزار نمی‌شود برای این مورد فکری کنید.

محمدحسن اسوتچی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در ارتباط با پرداخت حقوق‌ها نزدیک بود که خوشحال شویم، اما ظاهراً در برخی جاها مشکلی پیش آمده است که هیچ بهانه‌ای در این خصوص قابل قبول نیست.
وی افزود: لیست‌های حقوق که اخیراً بیرون درز کرد، گامی در جهت شفافیت بود. اگر به حق بوده‌اند باید با دلیل و مدرک شفاف شود و اگر غیرقانونی بوده، باید رسیدگی شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: اگر تحت عنوان عدالت مقدور، مدیری با توجیهاتی چون هبه و… چندین قطعه زمین دریافت می‌کند و اگر اینکه گفته می‌شود کارگر خدمات شهرداری در یک خانه ۲۷ متری زندگی می‌کند، حقیقت داشته باشد، مطمئناً مسیر حرکت‌مان اشتباه بوده است.

وضعیت اتوبوس‌های تبریز تأسف بار است

یاسین بجانی، عضو شورای شهر تبریز سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: وضعیت اتوبوس‌ها خراب است، متأسفانه تاکنون اقدامی برای خرید اتوبوس نشده است، در خصوص نوسازی و توسعه تاکسیرانی نیز یکی از بانک‌ها متعهد شده اند سالانه برای ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی تسهیلات ارزان قیمت در اختیارمان بگذارند، لازم است شهرداری در این خصوص اقدام کند.

وی افزود: در بعضی از نواحی دستگاه حضور و غیاب وجود ندارد در این خصوص باید شهرداری اقدام کند.

تقدیر از خانواده شهدای دفاع مقدس

در ادامه این جلسه، به مناسبت هفته دفاع مقدس در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با حضور سردار عباسقلی زاده از جمعی از خانواده شهدا جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

بر این اساس حجت‌الاسلام عالی، آزاده و جانباز، اردبیلچی همسر شهید کسایی، خانواده شهید حبیب حسن‌پور، معصومه راشدی فرزند شهید سرافراز پرویز راشدی، خانواده شهید نریمان زراعت‌گر، حسین قاسمی ایثارگر و رزمنده، مصطفی بافنده ایثار و رزمنده، سرهنگ فرهنگ نوروزی ایثارگر و رزمنده، سرهنگ یعقوب سیامک‌نیا ایثارگر و رزمنده، علی نوای باغبان ایثارگر و رزمنده و سردار عباسقلی زاده ایثارگر و رزمنده امروز از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز تجلیل شدند.

کد خبر 524998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.