آغاز بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز

بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز در پنجاه و پنجمین جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز امروز _دوشنبه دوم اسفندماه_ در پنجاه و پنجمین جلسه فوق العاده شورای ششم، اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه هفت جلسه در خصوص بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز تشکیل داده است که دو جلسه آن به نظرات سایر کمیسیون‌ها اختصاص یافته بود، لذا تمام موارد را به صورت ردیفی و جزئی بررسی کردیم.

وی تصریح کرد: هزینه‌های جاری و عمرانی را در بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ به صورت مفصل قرائت کردیم و هزینه‌کرد شهرداری در تمام امور بند به بند بررسی شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه در برخی از این موارد پس از بررسی پیشنهاد شورا را نیز اضافه کردیم، گفت: به طور مثال در خصوص اتوبوسرانی پس از بررسی، کمیسیون به این نتیجه رسید که ۲۰۰ میلیارد تومان برای بحث اتوبوس اضافه کنیم تا سال آینده بتوان در موضوع حمل‌ونقل قدم‌های بیشتری برداشت.

وی با بیان اینکه بهتر است ابتدا مصارف شهرداری را در بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ بررسی کنیم و سپس بودجه عمرانی را در اولویت قرار دهیم، ادامه داد: باید در بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ از مدیرعامل قطار شهری دعوت کنیم تا گزارشی ارائه کند و نسبت به رفع مشکلات و هزینه‌ها اقدامات و تصمیماتی اتخاذ شود.

باغبان اضافه کرد: اگر می‌خواهیم از زاویه بودجه به موضوع نگاه کنیم عدد و رقم‌ها مشخص است، اما اگر به چشم مأموریت نگاه می‌کنیم که می‌خواهیم ببینیم سال آینده می‌خواهیم چه اقداماتی انجام دهیم، باید تک به تک برنامه سازمان‌ها را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه در بررسی بودجه وقت بسیار کم است و شاید با مدیریت بهتر بتوان در این راستا اقداماتی انجام داد، گفت: در بودجه جاری موضوع همسان‌سازی حقوق کارکنان مورد تاکید قرار گرفته است، البته ۴۲۰ میلیارد تومان افزایش در ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۱ احصاء شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: میزان بودجه پیش‌بینی شده و درصد تحقق آن شرط است، هرچه میزان تحقق بودجه پیش‌بینی شده، دقیق باشد شرایط مطلوب‌تری را شاهد خواهیم بود.

شهرام دبیری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ ابتدا مصارف بررسی شود و سپس کلیات پروژه‌های عمرانی شهرداری در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دعوت از سازمان‌ها برای بررسی بودجه زمان‌بر است، لذا پیشنهاد می‌شود که از نظرات کمیسیون‌ها در این راستا استفاده شود، تاکید کرد: تبصره‌های بودجه هم مانده که باید هر چه سریع‌تر آنها را نیز تصویب کنیم.

پرویز هادی، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه اظهار کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه موضوعات را به صورت جزئی و ریز بررسی کردند.

وی تصریح کرد: در کمیسیون ورزش و خدمات از سازمان‌های مربوطه دعوت کردیم ولی پیشنهاد ارائه ندادند، افزایش‌هایی هم که داشتیم نظرات کارشناسان و اعضا بود تا در این راستا به شهر خدمت‌رسانی کنیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بحث تجهیزات آتش نشانی را از روز اول پیگیر بودیم، ولی من ایراد را از شورای پنجم می دانم که در این راستا اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین بخش مسائل آتش نشانی و بحث تجهیزاتش است که باید در این راستا اقدامات لازم اتخاذ شود.

روح الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: موضوع تملک و مسیر گشایی از اولویت‌های شورا بوده است و مکان‌هایی که تأثیر اساسی در سطح شهر داشتند در دستور قرار گرفته بود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین کاری که در بودجه سال ۱۴۰۱ برای اتمام پروژه مسیر گشایی ۴۲ متری اتفاق خواهد افتاد، این است که در خصوص تملکات اقداماتی اتخاذ خواهد شد تا در خصوص خروجی اتوبان پاسداران به مرکز شهر چاره اندیشی شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: پروژه مسیر گشایی ۴۲ متری اصلی‌ترین خروجی اتوبان پاسداران به مرکز شهر است که درخواست می‌شود در اسرع زمان برآوردهایی در این راستا ارائه و تعیین تکلیف انجام شود.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال‌های گذشته بنا به دستور معاونت فنی و عمرانی وقت، معابر زیر ۱۶ متر آسفالت نمی‌شد که درخواست می‌شود در بودجه سال آینده ردیف ویژه‌ای برای این موضوع پیش‌بینی شود.

به گزارش ایمنا، با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز ۱۸ میلیارد تومان برای فعالیت‌های فرهنگی، به پیشنهاد کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری ۱۱۹ میلیارد تومان برای توسعه تجهیزات آتش‌نشانی و ماشین آلات خدمات شهری، به پیشنهاد کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار هم ۵ میلیارد تومان برای تحکیم و مرمت عمارت ساعت تبریز، به پیشنهاد کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک نیز ۲۷.۵ میلیارد تومان برای آسفالت معابر و محلات، به پیشنهاد کمیسیون ورزش و جوانان هم ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی اضافه شده بود که این موارد به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید.

کد خبر 557107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.