۲۱۱ یادمان شهدای گمنام در استان آذربایجان شرقی وجود دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تبریز گفت: ۲۱۱ یادمان شهدای گمنام در سطح استان آذربایجان شرقی داریم؛ استان ما در دفاع مقدس چند استان را پشتیبانی می‌کرد که موزه دفاع مقدس در بقیه استان‌ها همچون همدان افتتاح شده است اما اما متأسفانه هنوز خبری از افتتاح این باغ موزه دفاع مقدس در شهر ما نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یک‌شنبه سی‌ام مردادماه_ در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز، رضا عباسی در دستور جلسه اول شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز اظهار کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به خوبی معرفی نشده است و ما را منتصب به نیروهای مسلح می‌دانند؛ حفظ آثار برگرفته از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ذیل ستاد فرماندهی کل قوا است.

وی ادامه داد: در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گروهی مانند من، افسران و درجه داران نظامی هستند و بخش دیگر پیشکسوتان، بازنشستگان و ایثارگران و خانواده شهدا هستند که حقوقی بابت این موضوع دریافت نمی‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه معاونت فنی و مهندسی یکی از مهم‌ترین معاونت‌های این اداره کل است، تصریح کرد: در رابطه با حفظ و نگهداری و همچنین طراحی باغ موزه دفاع مقدس این معاونت اقدامات خوبی انجام داده است.

عباسی ضمن تشکر از شهردار کلان‌شهر تبریز برای بازدید پارک شمیم پایداری و باغ موزه دفاع مقدس طی سه جلسه و تلاش برای رفع مشکلات موجود، افزود: ۲۱۱ یادمان شهدای گمنام در سطح استان آذربایجان شرقی داریم؛ استان ما در دفاع مقدس چند استان را پشتیبانی می‌کرد، موزه دفاع مقدس در بقیه استان‌ها همچون همدان افتتاح شده است اما متأسفانه هنوز خبری از افتتاح باغ موزه دفاع مقدس در شهر ما نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم زعفرانچیلر نیز در این رابطه گفت: برخی از جوامعی که در مقایسه با کشور ما کمترین مطالعات دینی دارند به مسائل فرهنگی بیشتر توجه می‌کنند؛ مثلاً در کشور انگلستان رشته شهیدشناسی وجود دارد.

وی یادآور شد: در برخی اقدامات منتظر شهرداری نباشیم و می‌توانیم با درخواست سرباز از سپاه عاشورا پارک شمیم پایداری را به طور کامل تمیز بکنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز افزود: مجسمه‌هایی در پارک شمیم پایداری نصب شده است که توضیحاتی نوشته نشده، ضرورت دارد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این راستا اقداماتی انجام بدهند.

دستور جلسه دوم نیز بررسی مصوبه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز در خصوص اصلاح بندهایی از آئین نامه فعالیت فرهنگسراهای خصوصی بود که با رأی اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

براساس دستور جلسه سوم شهردار تبریز در خصوص وضعیت شکل گیری و تعیین ساز و کارها، عملکرد فعلی، برنامه و اهداف کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت و نحوه ارزیابی «ستاد توسعه معابر» به ارائه گزارش پرداخت.

شهردار تبریز در این رابطه اظهار کرد: تقریباً بلافاصله بعد از شروع به کار، ستاد املاک را راه اندازی کردیم و مواردی که در جلسات این ستاد بررسی می‌شود بودجه مسیرگشایی‌ها در مناطق است.

داود هوشیار افزود: طی برنامه ریزی هایی که انجام دادیم تصمیم گرفتیم به پروژه‌های مناطق متمرکز بشویم تا حداقل یک پروژه را در هر منطقه به اتمام برسانیم؛ خیابان ۴۵ متری انقلاب را شروع کرده‌ایم در رابطه با بحث‌های پرداختی هم این موضوع را منوط به مناطق نکرده‌ایم، بطوری که شهرداری مرکز اقداماتی انجام می‌دهد و در اقدام بعدی بودجه‌ای که مرکز صرف کرده از مناطق اخذ می‌کند.

وی با بیان اینکه شناسایی اراضی خالی در کل مناطق ۱۰ گانه صورت گرفته است، گفت: ظرفیت‌های حاصل از این شناسایی در قرارگاه مسکن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شهردار تبریز یادآور شد: اعضای محترم شورای شهر مستحضر هستند در دو سال گذشته بانک املاک شهردار ی تبریز خالی شده است، تلاش خواهیم کرد پروژه‌های خاصی از جمله چوخورلار را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

در ادامه این جلسه فریدون بابایی اقدم تصریح کرد: پیشنهادی در رابطه با چوخورلار خدمت رئیس محترم شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز و معاونت شهرسازی شهرداری تبریز ارائه دادم، انشااله در فرصت مناسب این پیشنهاد را بررسی می‌کنیم.

عضو شورای شهر تبریز افزود: شهردار محترم کلان‌شهر تبریز در رابطه با قیمت کارشناسی اسد گولی تجدید نظر بکند تا حداقل ساکنین آنجا بتوانند سر پناهی برای خود فراهم بیاورند.

روح اله دهقان نژاد _رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز_ گفت: در بحث اسدگولی مشکل حقوقی از طرف شهرداری تبریز وجود دارد امیدوارم شهردار تبریز پیگیر موضوع باشند روزهای آتی بررسی کمیسیون تحقیق و نظارت و ارزیابی حقوقی در رابطه با پروژه اسدگولی در اختیار شهروندان و اعضای محترم شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز قرار خواهد گرفت.

در ادامه دستور جلسه سوم با رأی اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

شهردار کلان‌شهر تبریز در خصوص دستور جلسه چهارم بررسی لایحه شهرداری تبریز مبنی بر نحوه اقدام برای تبدیل پروانه‌های تجاری و خدماتی صادره در سنوات گذشته به مسکونی، اظهار کرد: برخی مناطق از نظر تجاری اشباع شده است دلیل اصلی این موضوع امکان فروش است و احتمال می‌دهم در سال‌های آینده این مسئله ادامه داشته باشد.

دستور جلسه چهارم نیز با رأی اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

دستور جلسه پنجم به بررسی لایحه شهرداری تبریز مبنی بر اعمال تخفیف در عوارض تجدید بنا و صدور پروانه‌های ساختمانی برای نوسازی پاساژها و ساختمان‌های تجاری و خدماتی فرسوده قدیمی سطح شهر پرداخت.

محمد عزتی _معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در این رابطه تصریح کرد: نقش تبریز از قدیم بازرگانی و تجاری بود و به همین دلیل شاهد شکل گیری مراکز تجاری و خدماتی در سطح شهر تبریز و علی الخصوص منطقه فرهنگی و تاریخی منطقه ۸ کلان‌شهر تبریز هستیم.

فریدون بابایی اقدم _عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز_ خاطرنشان کرد: این موضوع را باید سریعاً به صورت جدی پیگیری بکنیم ساختمان‌های فرسوده در حالی که به فکر نوسازی نیستند و علاوه بر این تأسیسات جدید هم اضافه می‌کنند من در جلسات گذشته تصاویری از وضعیت بنای این مراکز در صحن شورا پخش کردم و اعضای شورا در جریان امر قرار گرفتند مرکز تحقیقات باید هرچه سریع‌تر ساختمان‌های پر خطر را معرفی بکند تا شاهد متروپل‌های دیگر نشویم.

این دستور جلسه نیز با رأی اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

به پزارش ایمنا، محمد حسن استوتچی _عضو شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز_ در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تبریز در اعتراض به مصاحبه اخیر رئیس شورای شهر تبریز در جایگاه مدعوین نظاره گر جلسه شورای شهر تبریز بود.

کد خبر 598462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.