اعتراض اعضای شورای شهر تبریز به آلودگی هوا / تفریغ بودجه سال ۹۹ تصویب شد

شماری از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در واکنش به تداوم آلودگی هوا اعتراض کرده و خواستار حل ریشه‌ای موضوع شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا احمدی نایب رئیس شورای شهر تبریز صبح امروز _یکشنبه ۱۲ دی‌ماه_ در سی‌وپنجمین جلسه‌ علنی ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: فردا دومین سالروز شهادت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و یاران وفادارشان است که فرارسیدن این واقعه را به هم‌میهنانمان تسلیت عرض می‌کنم.

احمدی در ادامه‌ی سخنان خود ابراز کرد: یاد حاج قاسم سلیمانی در دل مستضعفین جهان زنده و پایدار خواهد بود، امیدوارم ما نیز از صفات نیکوی این شهید سرافراز و بزرگوار الهام بگیریم.

رونمایی از فرش دستباف منقش به تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

فرش دستباف منقش به تصویر سیدالشهداء جبهه مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سی‌وپنجمین جلسه‌ علنی رونمایی شد.

ناصر نظامی‌دوست، بافنده فرش منقش به تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در این خصوص، گفت: این فرش برای نخستین بار در دنیا تهیه شده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با رونمایی از فرش دستباف منقش به تصویر سیدالشهداء جبهه مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از بافنده‌ی این فرش تقدیر و تجلیل کردند.

انتخاب دو نفر از اعضای شورای شهر تبریز به عنوان هئیت امنای مرکز پژوهش‌ها

با استعفای فریدون بابایی اقدم از هئیت امنای مرکز پژوهش‌ها، این موضوع در دستور کار قرار گرفته و نهایتاً با کناره‌گیری این عضو موافقت شد.

روح‌الله دهقان‌نژاد و سید کاظم زعفرانچیلر با رأی اکثریت اعضای شورا به عنوان هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای کلانشهر تبریز انتخاب شدند.

همچنین احمد یوسف‌زاده از اعضای هیئت علمی دانشگاه به عنوان عضو حقیقی در هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز با رأی اکثریت انتخاب شد.

اعتراض اعضای شورای اسلامی شهر به آلودگی هوا در تبریز

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت رفع آلودگی هوای شهر تاکید و گفت: آلودگی هوای تبریز به یکی از معضلات شهری تبدیل شده که می‌تواند آثار زیان‌بار کوتاه‌مدت و بلندمدتی از خود برجای بگذارد؛ در همین راستا از متولیان امر باید دعوت شود تا توضیحات لازم و قانع‌کننده در این خصوص به ما ارائه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خصوص آلودگی هوای تبریز پیگیری‌های زیادی انجام شده و حتی استانداری ۱۲ نامه در این رابطه به نهادهای ذی‌ربط به منظور رفع این معضل ارسال کرده که علی‌رغم آن هنوز مازوت‌سوزی ادامه دارد و حتی پیمانکار فیلتر مخصوص را نیز ندارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اداره‌کل محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی در برابرموضوع آلودگی هوا اعلام درماندگی کرده است، تصریح کرد: خواهشمندم جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور دادستان و مدیرکل محیط‌زیست استان ترتیب داده شود تا در خصوص تعطیلی واحدهای آلاینده از مراکز ذی‌صلاح خواستار حمایت و کمک باشیم چراکه مردم با این شرایط نمی‌توانند زندگی کنند.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص اظهار کرد: در حوزه آلودگی محیط‌زیست، تکالیفی بر عهده شهرداری بوده که در این خصوص مواردی هم در بودجه پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: شهرداری در خصوص رفع آلودگی محیط‌زیست گزارشات خود را ارائه دهد تا بدانیم چه اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است.

پرویز هادی، رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص تصریح کرد: برای رفع این معضل باید از نمایندگان مجلس کمک بگیریم تا این موضوع از تهران پیگیری شود در غیر این صورت جلساتی که برگزار می‌شود نتیجه‌ای ثمربخش نخواهد داشت.

علی نوای‌باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در رابطه با رفع معضل آلودگی هوا گفت: اگر شورای شهر تبریز به صورت فوق‌العاده جلسه‌ای در خصوص آلودگی شهر تبریز تشکیل دهد و چندین مصوب داشته باشد نتایج مثبتی را خواهیم دید.

یاسین بجانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این رابطه با بیان اینکه حتماً باید جلسه‌ای با مسئولین قضائی در خصوص رفع معضل آلودگی ترتیب داده شود، گفت: اگر بگویند تهران در خصوص این معضل تصمیم خواهد گرفت نتایج مثبتی را نخواهیم دید.

روح الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص تصریح کرد: مردم از شورا انتطار دارند تا در خصوص رفع مشکلاتشان اقداماتی صورت گیرد چراکه بی‌اعتنایی به مسئله، مردم را اذیت می‌کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: نیروگاه تبریز می تواند از فیلترهای لازم در مازوت سوزی استفاده کند و میزان آلودگی را کاهش دهد.

عباس رنجبر، شهردار تبریز هم در این خصوص اظهار کرد: به دلیل ایجاد آلایندگی و فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

وی ادامه داد: بحث اجبار نیروگاه به استفاده از فیلتر و بحث اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل، می‌تواند تا حدودی در راستای کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

بررسی و تصویب تفریغ بودجه سال ۹۹ کلانشهر تبریز

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ توسط رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ارائه و مورد بحث و بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفته و در نهایت به تصویب اعضای حاضردر جلسه رسید.

اصلاحیه شیوه‌نامه نامگذاری و تغییرنام معابر و اماکن عمومی تبریز بررسی شد

عضویت مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یا نماینده تام‌الاختیار وی و مدیرعامل سازمان مدیریت مهندسی شبکه حمل و نقل یا نماینده تام‌الاختیار در کمیته‌ نامگذاری و تغییرنام معابر و اماکن عمومی بررسی و به تصویب اعضای حاضر رسید.

کد خبر 546066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.