۱۰ گزینه نهایی انتخاب شهردار تبریز را بشناسید

شورای اسلامی شهر تبریز قرار است از میان افرادی شامل فریدون بابایی‌ اقدم، یعقوب هوشیار، جعفر مدبر، حمید منجم، محمد کلامی، علی جعفری‌آذر، مظفر سلیمانی، یونس فاتح، عباس رنجبر و اژدر اژدری یک نفر را به عنوان شهدار آینده این شهر انتخاب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از همان روز مشخص شدن نتایج انتخابات شورای ششم شهر تبریز بحث و گمانه‌زنی درباره گزینه‌ای که قرار است برای چهار سال آینده سکان‌دار اداره شهر باشد آغاز شد و این روزها با شروع فعالیت رسمی شورای ششم همه منتظر اعلام چهره جدید شهرداری هستند.

شورای ششم شهر تبریز از همان روز نخست فعالیت رسمی و بعد از مراسم تحلیف، مظفر سلیمانی را به‌عنوان سرپرست شهرداری معرفی کرد تا ایرج شهین باهر با عمارت شهرداری خداحافظی کند.

یاسین بجانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شرایط ۱۰ نامزد نهایی برای تصدی سمت شهرداری تبریز در حال بررسی است که به زودی نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

بجانی با بیان اینکه تا امروز از طریق فراخوان عمومی و پیشنهاد اعضای شورای شهر ۴۷ نامزد برای شهرداری تبریز معرفی شده‌اند، گفت: با بررسی‌های انجام شده در چهار جلسه تعداد نامزدها از ۴۷ نفر به ۱۰ نفر رسید و در جلسه آخر شورا مقرر شد از این ۱۰ نامزد رزومه و مستندات بیشتر دریافت شود.

بجانی افزود: پس از بررسی اطلاعات دریافتی، از نامزدهای نهایی جهت ارائه برنامه‌های خود به جلسه شورا دعوت خواهد شد.

از میان ۵۰ گزینه مطرح برای تصدی شهرداری تبریز فریدون بابایی اقدم، یعقوب هوشیار، جعفر مدبر، حمید منجم، محمد کلامی، علی جعفری‌آذر، مظفر سلیمانی، یونس فاتح، عباس رنجبر و اژدر اژدری به لیست نهایی راه یافته و شانس حضور در عمارت شهرداری را دارند.

فریدون بابایی‌اقدم

دکترای برنامه‌ریزی شهری، کارشناس ارشد سازمان مسکن و شهرسازی بندرعباس و اردبیل، عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد گروه برنامه‌ریزی شهری دانشگاه تبریز و منتخب سه دوره شورای شهر تبریز در دوره‌های چهارم، پنجم و ششم.

یعقوب هوشیار

دکتری مهندسی عمران، کارمند رسمی شهرداری، نخستین شهردار منطقه ۱۰ تبریز، شهردار منطقه پنج تبریز، عضو کارگروه عمران ستاد بازسازی عتبات عالیات، عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان، کارشناس رسمی دادگستری، رئیس کمیسیون ژئوتکنیک آذربایجان‌شرقی.

جعفر مدبر

جعفر مدبر عضو ادوار شورای شهر و نامزد شکست خورده انتخابات اخیر شورای شهر تبریز و از جمله شخصیت‌های مطرح بین شهروندان تبریزی به عنوان فردی که به انجام کارهای جمعی شهره است. اکثریت مردم او را به خاطر فعالیت‌های تشکیلاتی در مسجد شعبان می‌شناسند.

حمید منجم

کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی عمومی DBA و دکتری پزشکی، مشاور رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، دبیر اندیشکده سیاستگذاری شهری پژوهشکده راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای مشاورین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای مشاورین استانداری آذربایجان شرقی و دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی آذربایجان شرقی.

محمد کلامی

هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان، تحلیلگر اقتصادی و عضو کمیته انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی. کلامی اکنون مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی است، وی طی سال‌های حضور در رأس کمیته امداد استان آذربایجان شرقی یکی از مدیران همراه با رسانه بوده به طوری که به عنوان مدیر رسانه‌ای در استان شناخته شده و همچنین از زمان حضور در این سمت به دنبال اجرای برنامه‌های اساسی برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد و حمایت از مراکز خیریه استان بوده است.

علی جعفری آذر

حقوقدان و فعال فرهنگی و سیاسی که از ۱۶ سالگی در جبهه‌های دفاع مقدس مشغول جهاد بود و با اتمام جنگ، با مدرک تحصیلی فوق لیسانس حقوق عمومی از دانشگاه تبریز از سال ۶۹ در دانشگاه شهید مدنی مشغول به کار شد. پس از آن مسئولیت‌هایی مانند معاونت حقوقی و معاونت فرهنگی دانشگاه شهید مدنی را بر عهده داشت و سپس از سال ۹۰ تا ۹۵ مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی شد. وی یکی از نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر از کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آذربایجان شرقی بود.

مظفر سلیمانی

معاون مالی و اقتصادی سابق شهرداری تبریز بوده که با کسب هفت رأی از اعضای ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر تبریز به‌عنوان سرپرست شهرداری کلانشهر تبریز انتخاب شد. مظفر سلیمانی سال‌های متمادی معاون مالی و اقتصادی شهرداری تبریز بوده و هم اکنون نیز این سمت را داراست.

یونس فاتح

دارای تحصیلات فوق‌لیسانس است، او از مهر ۱۳۹۰ تا آذر ۹۲ و به دنبال تشکیل وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان نخستین مدیرکل آذربایجان شرقی در دولت دهم منصوب شد. وی همچنین از آبان ۸۶ تا آبان ۸۸ معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس را بر عهده داشته و از آبان ۸۸ تا مهر ۱۳۹۰ به‌عنوان فرماندار شهرستان اسکو خدمت کرده است.

عباس رنجبر

به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس از سال ۸۶ به مدت سه سال فعالیت کرده است. رنجبر فارغ‌التحصیل مهندسی در مقطع لیسانس و مدیریت در مقطع فوق لیسانس بوده و پیش از این سمت‌هایی را در شهرداری کلانشهرهای تبریز و تهران داشته و آخرین سمت وی نیز فرمانداری شهرستان مرند است. رنجبر قبل از تصدی مدیر عامل منطقه آزاد ارس نیز به مدت ۱۸ ماه فرماندار شهرستان مرند بود.

اژدر اژدری

اژدری دانش‌آموخته رشته اقتصاد دانشگاه تهران است. وی همچنین معاون شرکت گروه مالی سپهر صادرات و مدیر امور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بانک شهر بوده است. او همچنین عضویت در هیئت مدیره شرکت بهنوش ایران را در کارنامه خود دارد.

کد خبر 514602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.