خیابان‌هایی به نام "سردار دل‌ها"

به دنبال اقدام مذبوحانه و تروریستی آمریکا در حمله به خودروی فرماندهان جبهه مقاومت که منجر به شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی شد، معابر تعدادی از شهرهای ایران به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کارنامه سیاه ایالات متحده آمریکا در طول چهار دهه گذشته محشون از دشمنی‌ها، اقدامات تروریستی، کشتار بیگناهان، طراحی حملات نظامی و تحریک گروه‌های جدایی‌طلب در مقابله با انقلاب اسلامی و ملت ایران است. بار دیگر دست جنایتکار استکبار جهانی از آستین آمریکا بیرون آمد و ملت مسلمان و انقلابی ایران را داغدار کرد؛ این بار نیروی هوایی ارتش متجاوز آمریکا به فرمان رییس جمهور این کشور در اقدامی تروریستی به خودروی حامل جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت در فرودگاه بغداد حمله کرد که در نتیجه آن "سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی" و جمعی از همراهان ایشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مدیران شهری کشور در محکومیت به این اقدام جنایتکارانه، اقداماتی را انجام دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به نامگذاری معابر، ساختمان‌ها، طرح‌های عمرانی و خیابان‌ها در شهرهای مختلف به نام "شهید حاج قاسم سلیمانی" اشاره کرد.

نامگذاری ایستگاه مترو به نام "سردار شهید سلیمانی"

یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: برنامه‌هایی برای نام‌گذاری ایستگاه مترو و اتوبوس همچنین پایانه تاکسیرانی به نام شهید سردار قاسم سلیمانی در دستور کار داریم و به زودی پیشنهادات را به شورای شهر اعلام و ارسال می‌کنیم.

وی افزود: البته تصمیم نهایی بر عهده شورای شهر است، اما قطعا نام‌گذاری ایستگاه مترو و اتوبوس همچنین پایانه تاکسیرانی به نام شهید سردار قاسم سلیمانی داریم.

تغییر نام بزرگراه "شهید همت" به "شهید سلیمانی"

محمدمهدی همت روز گذشته در حساب اینستاگرام خود اعلام کرد: «با مادر و برادرم صحبت کردم، به زودی طی یک نامه رسمی از اعضای شورای شهر تهران تقاضا خواهیم کرد تا نام بزرگراه شهید محمد ابراهیم همت را به بزرگراه شهید حاج قاسم سلیمانی تغییر دهند.»

نامگذاری یکی از معابر تهران به نام "شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی"

حجت نظری، عضو شورای اسلامی شهر تهران با تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: ترامپ با اشتباه استراتژیک و تصمیم احمقانه‌اش در صدور دستور بمباران مقر حضور حاج قاسم سلیمانی، بیش از آنکه به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند، آبروی ایالات متحده آمریکا را برد و حالا افکار عمومی در سراسر جهان قضاوت خواهند کرد که چطور رئیس جمهور کشوری که ادعای مبارزه با تروریسم و داعش را داشت، نفر اول مبارزه با داعش و نابودی این جنایتکاران را از بین برده و به شهادت رسانده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت حفظ نام و یاد سردار سرافراز ایران و اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: در راستای انسجام هرچه بیشتر و وحدت ملی و به نمایندگی از مردم تهران در شورای اسلامی شهر، در اولین جلسه شورای شهر پیشنهاد دوفوریتی نامگذاری معبری به نام شهید سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ارائه خواهم کرد تا نشان دهیم جایگاه کسانی که برای این ملک و ملت جان‌شان را فدا می‌کنند، همواره در میان مردم زنده و جاوید خواهد ماند و راهشان ادامه‌دار خواهد بود.

نامگذاری یکی از پل‌های شیراز به نام "شهید سلیمانی" 

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز با بیان اینکه به اعتقاد من قهرمان ملی اسطوره‌ای تاریخ معاصر ایران است، اظهار کرد: از روز گذشته (جمعه) پلاکاردها و بنرهای شهادت سردار سلیمانی در سراسر شهر شیراز نصب شده است؛ همچنین در حدود ۵۰۰ اتوبوس شهری پلاکاردها و بنر به مناسبت شهادت سردار سلیمانی نصب شده است.

وی ادامه داد: از شب گذشته نیز تصاویر سردار سلیمانی از طریق ویدئومپ بر روی دیوارهای ارگ کریمخانی گذاشته شد.

شهردار شیراز تصریح کرد: با توجه به بارش باران از صبح امروز، کمتر توانسته‌ایم شهر را سیاهپوش کنیم، اما از امشب و بعد از اتمام بارندگی، شهر را کاملا سیاهپوش می‌شود.

اسکندرپور گفت: پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی در تهران و کرمان، مراسمی را با هماهنگی همه مجموعه‌ها و محوریت سپاه فجر استان در شیراز برگزار خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: برای نام‌گذاری خیابان، پل یا تقاطعی در شهر شیراز به نام سردار سلیمانی با هماهنگی شورای شهر نیز اقدام خواهیم کرد.

نامگذاری یکی از پروژه های شاخص عمرانی کرج به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی

مهدی حاجی قاسمی، رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج در این باره اظهار کرد: سردار سلیمانی یکی از چهره های خدوم کشور بود که مجاهدت های بسیاری برای دفاع از میهن اسلامی داشتند و با شهادت ایشان، قلوب عدالت طلبان و ستمدیدگان در سراسر جهان به درد آمد.

وی پیشنهاد کرد: در راستای تجلیل از خدمات ارزنده  شهید سلیمانی به نظام و ملت ایران، نام پرافتخار وی بر یکی از پروژه های کلانشهر کرج نقش بندد تا در سالهای بعد هر بار که نام وی بر زبان های نسل های آینده جاری می شود، بدانند که در راه حفظ امنیت و آرامش کشورمان چه بزرگ مردانی جان خود را هدیه کرده اند. 


رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج اولین ایستگاه متروی کرج یا فاز اول بزرگراه شمالی یا تقاطعات در حال احداث را برای مزین شدن به نام آن شهید معظم پیشنهاد کرد. 

نام "شهید سلیمانی" بر یکی از معابر ارومیه

محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه با تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در نخستین جلسه شورای شهر ارومیه، درخواست نام‌گذاری یکی از خیابان‌های شهر ارومیه به نام این سردار رشید اسلام مطرح شده و به تصویب خواهد رسید.

وی اضافه کرد: نام و یاد شهید قاسم سلیمانی تا ابد در یاد مردم ایران اسلامی و شهر ارومیه خواهد ماند.

نامگذاری ساختمان شهرداری خرم‌آباد به نام "شهید سلیمانی"

محمد شریفی مقدم، شهردار خرم آباد اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی خدمات بزرگی را برای کشور و مردم انجام داد که نامگذاری برخی اماکن به اسم و یاد وی کمترین اقدام برای قدرشناسی از خدمات ارزنده این سرباز بزرگ اسلام است.

وی با اشاره به اندوه و بهت مردم ایران از خبر شهادت شهید قاسم سلیمانی، ادامه داد:‌ با توجه به بررسی‌های انجام شده، پیشنهاد نامگذاری ساختمان جدید و نوساز شهرداری منطقه دو  و یکی از معابر مهم به کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر ارسال و مصوب می شود.

شهردار خرم آباد با اشاره به بزرگداشت یاد و نام شهید قاسم سلیمانی، گفت: نصب تصاویر و تبلیغات محیطی با موضوع شهادت سردار قاسم سلیمانی در سطح شهر، طراحی جایگاه مخصوص عزاداری در ورودی شهرداری مرکزی، خاموش کردن چراغانی و ریسه‌های سطح شهر ونصب پرچم های عزا از روز گذشته (جمعه) در دستور کار است.

شریفی‌مقدم اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی از سرداران بزرگ تاریخ ایران است که باید با یادآوری اقدامات و افتخارات او، الگویی جاودانه و دائمی از این سردار رشید ارایه دهیم تا جوانان به فرهنگ ناب مجاهدت و شهادت آراسته شوند و به الگوهای پوچ و بیگانه پناه نبرند.

نامگذاری یکی از معابر شهرکرد به نام "سپهبد حاج قاسم سلیمانی"

محمدرضا امیدی، شهردار شهرکرد اظهار کرد: به منظور زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای والامقام و تکریم و تجلیل از رشادت‌های سراسر افتخار سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، با تایید و مصوبه شورای اسلامی شهرکرد، به زودی یکی از معابر شهرکرد به نام مبارک این شهید عزیز مزین می‌شود.

وی تاکید کرد: بی شک دست‌های منتقم خداوند عزوجل، انتقام این خون پاک را از آمریکای خبیث و جنایت کار خواهد گرفت و جهانیان بدانند که این حماقت در ترور شهید قهرمان و سردار مبارزه با تروریسم، درخت مقاومت را نه تنها ضعیف، بلکه تنومندتر خواهد ساخت.

نامگذاری بزرگراهی در سبزوار به نام "شهید سردار سلیمانی"

سیدعلی کوشکی، شهردار سبزوار از سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان مالک اشتر زمانه و سرباز ولایت یاد و اظهار کرد: ایشان با مجاهدت‌های خالصانه و شجاعانه در خط مقدم مقاومت نقش بی‌بدیلی در حفظ وحدت و انسجام ملت‌های منطقه داشت و به عنوان پرچم دار جبهه مقاومت ایستادگی را به همگان آموخت.

وی با تاکید بر اینکه راه ایثار و مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در بین نیروهای مقاومت اسلامی ادامه خواهد یافت، افزود: شهادت این بزرگ‌مرد یقینا سبب وحدت و انسجام امت و ملت اسلام برای مبارزه با استکبار جهانی خواهد شد.

شهردار سبزوار با بیان اینکه با شهادت سردار سلیمانی شاهد خلق صحنه‌های انقلابی بی‌بدیل انقلابی در کشور و منطقه هستیم و عزت سردار ما بیشتر در دنیا دیده می‌شود، گفت: شهرداری و شورا در برگزاری مراسم گرامیداشت سردار دلها توسط ستادهای مردمی در در کنار همه مردم ولایی سبزوار خواهد بود و در این رابطه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

کوشکی تصریح کرد: با پیشنهاد نامگذاری خیابانی در سبزوار را به نام سردار "شهید سپهبد قاسم سلیمانی" در شورای نامگذاری شهر موافقت شده و بر این اساس حدفاصل میدان خلیج فارس تا کمربند جنوبی(تهران- مشهد) به طول سه کیلومتر به نام این سرباز رشید اسلام نامگذاری می‌شود.

نامگذاری یک بلوار در اسلام‌آباد غرب به نام "شهید سلیمانی"

علی حمیدی‌تبار اظهار کرد: در پی شهادت غم‌انگیز سردار شهید سلیمانی جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل و اعضای شورای اسلامی شهر باتفاق آرا مصوب کردند بلواری به نام سردار سرافراز جهان اسلام «سپهبد حاج قاسم سلیمانی» نام‌گذاری شود.

وی گفت: هدف از این اقدام ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

شهردار اسلام آبادغرب تصریح کرد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدای والامقام اسلام از وظایف همگان است و شهرداری و شورای اسلامی شهر اسلام‌آباد غرب در این راستا از کوششی فروگذار نخواهد کرد.

کد خبر 404149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا... به زودی آمریکایی‌ های مستقر در عراق آرزو میکنند کاش هرگز به این منطقه وارد نمیشدند. پاسخ سید علی کوبنده است...