سردار صفوی: روزها و شب های سختی در انتظار آمریکایی هاست

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم مردم اصفهان در سوگ شهید سردار قاسم سلیمانی گفت: آمریکایی ها، صهیونیست ها و سعودی ها خوشحال نباشند؛ روزها و شب های سختی در انتظار آنهاست. طوفان خشم ملت ایران اساس آنها را برهم خواهد زد و بدانند که آمریکایی ها در غرب آسیا ماندگار نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اجتماع بزرگ مردم اصفهان در سوگ و بزرگداشت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی امروز -شنبه ۱۴ دی ماه- از ساعت ۱۴ در میدان نقش جهان در حال برگزاری است.

مردم شهید پرور اصفهان از پیر و جوان از ساعاتی پیش در هوای بارانی و در مسیرهای منتهی به میدان نقش جهان با در دست داشتن عکس سردار دلها و پرچم های مزین به نام امام حسین (ع) آمده اند تا این بار نیز با آرمان های اسلام و انقلاب بیعت کنند. مردم امروز عزادار سردار شهید ایران اسلامی هستند. آنها همچون گذشته با حضور یکپارچه خود در میدان نقش جهان حماسه ای دیگر را رقم خواهند زد. صدای یا حسین یا حسین مردم در میدان امام (ره) اصفهان پیچیده است. با مداحی حاج محمد یزد خواستی زن  و مرد در سوگ سپهبد کشورشان اشک می ریزند. آسمان اصفهان پا به پای مردم امروز می گرید.

قرار است تا دقایقی دیگر  سردار سرلشکر یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح و از یاران و همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع مردم نصف جهان به سخنرانی بپردازد.

خون غیرت و قیام هزاران جوان از سواحل مدیترانه تا خلیج فارس

سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی در این مراسم با اشاره به حضور باشکوه مردم اصفهان در مراسم بزرگداشت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: خدا را شاکرم  که توفیق حضور در جمع پرصلابت شما همشهریان عزیز  را در میدان امام خمینی (ره) پیدا کرده ام. شما مردم مؤمن، شجاع و هوشمند اصفهان با عشق و شور حماسه آمده اید تا از مقام فداکاری و مجاهدت، سردار بین المللی حوزه مقاومت، شهید سلیمانی قدردانی کنید.

وی ادامه داد: سلام و درود خدا و رسولش و همه انبیا اللهی بر شما زنان و جوانان و مردان شجاع و ولایت مدار اصفهان که هم زمان شناس هستید و هم قدر شناس. شما امروز در این هوای بارانی نشان دادید که در زیر باران و برف و انبوهی از غم و مصیبت و مشکلات به میدان می آیید تا از مسیر جهاد و شهادت، مقاومت اسلامی و از مسیر امنیت کشور و منطقه دفاع کنید. امروز شاهد طوفان خشم و کینه شما نسبت به جنایتکاران هستیم.

رحیم صفوی تصریح کرد: با شهادت حاج قاسم سلیمانی و سردار دیگر اسلام ابومهدی‌المهندس، فرمانده نیروهای مردمی حشد شعبی عراق، هزاران جوان ایرانی، یمنی، لبنانی و عراقی جایگزین این مسیر نورانی خواهند شد و جهاد فی سبیل لله را علیه متجاوزان آمریکایی آغاز خواهند کرد و برای انتقام گرفتن از دست های پلید جنایتکاران آمریکایی، صهیونیستی و سعودی آماده هستند.

وی افزود: مردم قهرمان اصفهان، امروز با شهادت مظلومانه این عزیزان هزار چشمه نور، معرفت و بصیرت در حیات امت اسلامی ما از لبنان عراق و یمن و افغانستان خروشیده است و خون غیرت و قیام هزاران جوان جبهه مقاومت از سواحل دریای مدیترانه و لبنان قهرمان تا خلیج فارس و دریای خزر که به سردار عشق می ورزیدند به جوش آمده است.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح ادامه داد: ارواح طیبه شهیدان ایران و عراق، پیکره امت اسلامی برخی از دولتمداران و سیاستمداران این منطقه را از سردی و سازش با ظالمان خارج ساخته و عزم و اراده ملت های منطقه را برای خروج نیروهای متجاوز آمریکایی از سرزمین های اسلامی جزم کرده است. سوزش دل ها و سه روز غم و اندوه و عزای عمومی منحصر به ایران نیست؛ این عزای عمومی برای همه مردم منطقه است.

رحیم صفوی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی هم رزم و دوست سرداران شهید اصفهان، همچون سرلشکر احمد کاظمی و حسین خرازی بود و بنا به گفته سردار استکی، قاسم سلیمانی هرماه به اصفهان می آمد و بر سر مزار شهید حسین خرازی و حاج احمد کاظمی اشک می‌ریخت.

سال ها مجاهدت در راه خدا

وی افزود: برای شناخت دقیق انسان ها باید اندیشه، تفکر، شجاعت و عملکرد در خدمت به امنیت کشور و محرومان را سنجید و از همین رو قاسم سلیمانی انسانی شجاع با تفکری اسلامی و قرآنی، در عقیده سیاسی خود پیرو خط امام (ره) و رهبری و از نظر اخلاق و رفتار بسیجی، دلسوز و مهربانی بود. او هنگام شنیدن نام حضرت زهرا (س) بی اختیار اشک می ریخت.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی سخنرانی، خطیب و حماسه سرایی بود که در ماه های آغازین جنگ به عنوان پاسداری ساده به سوسنگرد آمد و تا آخر جنگ در لشکر ثارالله خدمت کرد.

رحیم صفوی تصریح کرد: زمانی که من فرمانده سپاه پاسدارن بودم، شهید سلیمانی را به عنوان فرمانده لشکر قدس به مقام معظم رهبری معرفی کردم. او از سال ٧٦ تا زمان شهادتش به مدت ٢٢ سال فرماندهی سپاه قدس را در شرایط پر آشوب منطقه بر عهده داشت و نقش تعیین کننده ای را در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای حفظ امنیت ایران و براندازی داعش و حفظ اماکن متبرکه و دفاع از استقلال عراق داشت. داعشی ها آنچنان خبیث بودند که زنان و دختران را به اسارت می بردند و انسان‌ها را زنده زنده در آتش می‌سوزاندند. آنها فکر می‌کردند می‌توانند به ایران هم ضربه بزنند تا حدی که محل خلافت خود را در ایران مشخص کرده بودند.

وی تاکید کرد: بعد از جنگ بسیاری از ما به خانه هایمان برگشتیم و یا در ستادهای فرماندهی در دفترهایمان بودیم، اما حاج قاسم بعد از جنگ هم دائما در میدان های مبارزه و خط مقدم جبهه های سوریه و عراق بود و لحظه ای استراحت نکرد؛ ۴۰ سال مجاهدت در راه خدا، از لبنان و سوریه گرفته تا افغانستان. آمریکایی ها و رئیس جمهور بی خرد آمریکا که از زمان پیروزی انقلاب تاکنون هیچ رئیس جمهوری از آمریکا را به این اندازه خبیث و شرور نمی شناسم منطقشان این است که سردار سلیمانی به کمک حشد شعبی می خواست علیه آمریکا عملیات انجام دهد و یا منطقه را بی ثبات کند.

بزرگترین جنایت آمریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح افزود: شما مردم هوشمند و با بصیرت اصفهان ببینید آمریکا در منطقه دخالت می کند یا ایران؟ این آمریکایی ها نبودند که ۲۰ سال گذشته به افغانستان لشکر کشی کردند؟ آمریکایی ها نبودند که عراق را به خاک و خون کشاندند؟ آمریکایی ها نبودند که داعش را به وجود آوردند؟ مگر ترامپ در مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا به کلینتون نگفت داعش را شما ساختید؟ آمریکایی ها به عربستان گفتند به یمن حمله کند. شورای عالی امنیت ملی ایران، نیروهای نظامی ایران به درخواست این دولت ها به این مناطق رفته و دمار از داعشی ها در آورده اند. آیا ترامپ انتقام سرنگونی داعش را باید با ترور شهید سلیمانی بگیرد؟ بزرگترین سند جنایت آمریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد و زدن هواپیمای مسافربری، این اتفاق است که در تاریخ جهان خواهد ماند و آمریکایی ها بدانند ایران انتقام فرمانده اش را از آنها خواهد گرفت.

رحیم صفوی ادامه داد: خون پاک این ۱۰ نفر شهید که پنج نفر ایرانی بودند و پنج نفر عراقی، خون ملت ها و جبهه مقاومت را به جوش خواهد آورد و ملت شجاع افغانستان همان طور که دولت سرخ شوروی را از افغانستان بیرون کرد، این را به سرنوشت محتوم آمریکایی ها تبدیل کرده و کاری خواهد کرد که از افغانستان فرار کنند. با استناد به تجربه تاریخی ملت شجاع عراق که نیروهای انگلیسی را قتل عام کردند و از عراق بیرون راندند، هم اکنون نیز خون پاک شهید سلیمانی و نیروهای حشد شعبی نمی گذارد آمریکایی ها در عراق باقی بمانند و مردم عراق آن ها را بیرون خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها، صهیونیست ها و سعودی ها خوشحال نباشند؛ روزها و شب های سختی در انتظار آنهاست. بدانند که طوفان خشم ملت ایران اساس آنها را برهم خواهد زد و بدانند که آمریکایی ها در غرب آسیا ماندگار نخواهند بود. این ایران است که در این منطقه دائما امنیت، قدرت و ماندگاری دارد. آمریکایی ها مجبورند با شکست و فضاحت این منطقه را ترک کنند.

کد خبر 404190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.