انصراف مظفر سلیمانی از کاندیداتوری شهرداری /شریف زاده؛ گزینه جدید برای سکانداری مدیریت شهر

به دنبال انصراف یعقوب هوشیار از کاندیداتوری شهرداری تبریز، مظفر سلیمانی نیز در شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر انصراف خود را در قالب نامه‌ای اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام رسول برگی صبح روز یکشنبه در شصت و دومین جلسه علنی ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در ماده ۷۳ طبق آئین کار هر عضو شورا می‌تواند دو نفر را به‌عنوان کاندیدای شهرداری انتخاب کنند و هر گزینه باید پنج رأی بیاورد تا به مرحله نهایی برسد.

برگی ادامه داد: در هفته‌های گذشته سه گزینه برای شهرداری تبریز انتخاب شد که آقای غفاری عنوان کردند تمایلی به شهرداری ندارند و آقای هوشیار هم که اکنون شهردار منطقه ۱۸ تهران هستند، روز گذشته انصراف دادند، بنابراین تنها یکی از گزینه‌ها باقی ماند، حال نامه‌ای توسط هفت عضو شورا امضا شده و سردار سعید شریف‌زاده را به عنوان گزینه‌ای جدید مطرح کردند.

وی در ادامه‌ی سخنان خود افزود: پیشنهادم این است تا در موضوع انتخاب شهردار تعجیل نکنیم و فرصتی دهیم تا این امر با بررسی دقیق‌تر نهایی شود، طبیعتاً امروز شهردار انتخاب نمی‌شود چراکه باید آقای شریف‌زاده برنامه خود را اعلام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز به دنبال انصراف مظفر سلیمانی از کاندیداتوری شهرداری تبریز مطرح کرد: تنها گزینه باقی‌مانده برای تصدی پست شهرداری تبریز، شریف‌زاده است، بهتر است برای فردا یا پس فردا جلسه‌ای به منظور ارائه برنامه‌های گزینه جدید اعلام کنیم، تا بلکه اعضای شورا به اجماع برسند.

برگی افزود: اگر گزینه‌های جدیدی هم سایر اعضای شورای شهر در نظر دارند را در این فرصت پیش‌آمده مطرح کنند تا جلسه انتخاب شهردار برگزار شود.

علی نوای‌باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که گزینه‌ای جدید برای شهرداری معرفی شده و فضای رقابتی را جدی‌تر کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه ابراز کرد: سردار سعید شریف‌زاده یکی از موفق‌ترین افراد شهرمان بوده و کارنامه درخشانی را به خود اختصاص داده است.

باغبان یادآور شد: پیشنهادم این است که برای ارائه برنامه سردار شریف‌زاده، زمانی تعیین کنیم و حتماً فرصتی قائل شویم تا اگر افراد جدیدی هم معرفی شدند، روی آنها فکر کنیم.

روح‌الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه بیان کرد: هفته‌های پایانی عید بوده و بهتر است وقتی به مساله انتخاب شهردار ورود پیدا کرده‌ایم کار را سریعاً پیش ببریم، ای کاش موضوع انتخاب شهردار تسریع یافته و امروز نهایی شود.

رشیدی در ادامه‌ی سخنان خود بیان کرد: یا باید به این روند انتخاب شهردار ورود نمی‌کردیم و تا عید با سرپرستی پیش می‌رفتیم یا همین امروز که بحث مطرح شده شهردار را انتخاب کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز افزود: پیشنهادم این است سردار شریف‌زاده فردا گزارش خود را ارائه نماید.

حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه بیان کرد: موافق پیشنهاد آقای رشیدی هستم، اگر همکاران هم پیشنهادی دارند تا فردا اعلام کنند تا قبل از عید شهردار انتخاب شود.

در پایان این جلسه، مقرر شد تا گزینه جدید شهرداری فردا با اعضای شورای شهر به صورت غیررسمی جلسه‌ای داشته باشد تا روز سه‌شنبه در جلسه فوق‌العاده موضوع انتخاب شهردار نهایی شود.

کد خبر 559934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.