در جلسه ۵۱ شورای اسلامی شهر تبریز چه گذشت؟

شهردار تبریز در پنجاه و یکمین جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر به تذکرات و سوالاتی که عضو شورا در هفته‌های گذشته مطرح کرده بودند، پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول برگی، رئیس شورا اسلامی شهر تبریز در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به تصمیم تخلیه ساختمان بلدیه و انتقال اتاق اعضای شورای شهر به ساختمان شماره دو، اظهار کرد: اعضای شورای شهر باید با هماهنگی به ساختمان شماره دو منتقل شوند و بدون تصمیم هئیت رئیسه اتاق‌های خود را تخلیه نکنند، البته در صورت انتقال به ساختمان شماره دو نیز اتاق‌ها بر اساس قرعه‌کشی در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: درباره انتقال اتاق اعضای شورای اسلامی شهر تصمیمی گرفته نشده است، اما تخلیه کردن اتاق بدون تصمیم اعضا نباید انجام شود و اعضای شورا باید به صورت متحد در این راستا حرکت کنند، همچنین شهردار تمام نامه‌ها را پاراف کرده و ارجاع داده است، اما بعد از ارجاع به معاونت‌ها تکلیف نامه‌ها مشخص نیست، معاونان شهردار باید به نامه‌های ارسال شده جواب دهند.

برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه این جلسه در خصوص ضعف برنامه‌های فرهنگی بیان کرد: اسم ما شورای انقلابی است اما در ایام دهه فجر و فاطمیه خبری از این مناسبت‌ها در شهر نبود، بوی ایام فاطمیه امسال در شهر شنیده نشد، ما بجز جشنواره موسیقی موغام چه برنامه فاخر فرهنگی در این ماه‌ها انجام داده‌ایم؟، مردم از ما انتظار دارند و باید در این راستا اقداماتی اتخاذ شود.

رسول برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مورد دانشگاه آزاد باید بگویم که در ماده ۳ قانون خدمات کشوری مؤسسه عمومی تعریف شده و دانگاه آزاد جز آنها نبوده و خودش تابع قوانین خاصی است.

وی در ادامه ابراز کرد: بر اساس قوانین تعریف شده اعضای هئیت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد نمی‌توانند در قالب مأمور به خدمت در شهرداری امکان پذیر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود افزود: طبق قوانین یاد شده امکان انتقال نیروهای دانشگاه امکان نداشته و وجود ندارد، برای چندمین بار می‌گوئیم که مأموریت افرادی که از دانشگاه آزاد آماده‌اند غیرقانونی است و جذب هم غیر قانونی بوده است.

حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: کارکنان حوزه فرهنگی باید به طور دقیق و کارشناسی شده به موضوعات فرهنگی توجه کنند. همچنین موضوع همسان‌سازی حقوق کارکنان شهرداری نیز باید بررسی شود، اگر قراردادها تجمیع شود کنترل موارد مورد نظر نیز راحت‌تر می‌شود.

وی گفت: در خصوص جذب برخی نیروها در شهرداری که قرارداد آنها مشکل دارد، باید اقدامات لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز افزود: احساس می‌کنم صداقتی که باید در کارکنان شهردار ی باشد، نیست و باید موانع در این زمینه اصلاح شود، همچنین تا زمانی که امنیت شغلی و آرامش برای کارکنان را فراهم نکنیم، از فعالیت آنها بازخوردی دریافت نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: لازم است صحت گزارش‌های ارائه شده به شورای اسلامی و شهرداری بررسی شود، زیرا گزارشی که ارائه شده نشان می‌دهد، بودجه این سازمان تنها پنج درصد محقق شده است، باید مشخص شود که برای سال آینده بودجه این سازمان کاهش یافته یا قرار است که افراد از این مجموعه کم شوند یا میزان حقوق افراد باید کاهش یابد.

روح الله دهقان‌نژاد، رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه اظهار کرد: شهرداری تاکنون لایحه نحوه جذب و استخدام را علی‌رغم درخواست شورا، ارائه نداده است، باید راهکاری برای قراردادهای مستقیم با افراد در نظر گرفته شود و نباید موضوع را بر عهده یکدیگر بگذاریم.

غلامرضا احمدی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه اظهار کرد: موضوع همسان‌سازی حقوق کارکنان شهرداری با رویکرد عدالت محوری مطرح شده و موضوعی کاملاً تخصصی است، باید بررسی شود که این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شده است یا خیر.

وی در خصوص لزوم ارائه مطالب به عموم شهروندان، ادامه داد: این طرح را امضا کردیم، اما بحث تخصصی درباره انجام نشده است، برای تصویب این طرح باید معایب و مزایای آن را بررسی کرده و به طور تخصصی پیش برویم، روند کار نیز باید پس از تصویب به شهرداری ارجاع داده شود.

علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز افزود: موضوع جذب و استخدام را در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی کردیم و قرار شد شهرداری لایحه را بر اساس ظرفیت ارائه دهد.

روح الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در حوزه فرهنگی کم‌کاری کرده‌ایم، به دلیل اینکه احساس کرده‌ایم، مشکلات دیگر در حوزه شهری وجود دارد، اما از این موضوع نیز غافل نشده‌ایم، لازم است در ششمین دوره شورای اسلامی شهر با اقدامات تحولی سیاست‌ها و مأموریت‌های فرهنگی را در شهرداری بازنگری کنیم.

عباس رنجبر، شهردار تبریز نیز در خصوص سوالی مبنی بر همسان‌سازی حقوق کارکنان شهرداری که پیش از این توسط رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مطرح شده بود، پاسخ داد.

وی تصریح کرد: طرح همسان‌سازی قرارداد کارکنان و نظام پرداخت عادلانه باید به تصویب شورا رسیده و به شهرداری ابلاغ شود، این طرح اکنون در کمیسیون‌ها بوده و باید به صحن شورا برود تا پس از تصویب اعضای شورای شهر، نسبت به اجرای آن اقدام کنیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه باید منابع طرح همسان‌سازی در شورا مشخص و در بودجه گنجانده شود، ادامه داد: گاهی ممکن است در شهرداری در یک اتاق دو همکار با حقوق متفاوت مشغول به فعالیت باشند.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده باید از پروژه‌های عمرانی کاسته و این طرح را اجرا کنیم، لازم است شور راهکار و سیاستی در این زمینه ارائه دهد.

رنجبر خاطرنشان کرد: کارگران و کارکنان رسمی بر اساس قانون حقوق می‌گیرند و ریالی نمی‌توان از حقوق آنها کم کرد، شرکت تعاونی همشهری و سبزبانان با فراخوان عمومی انتخاب شده‌اند و اصلاً وارد موضوع یکسان‌سازی در این راستا نخواهیم شد.

وی با اشاره به حواشی اخیر درباره یک پوستر، گفت: رئیس شورای شهر تبریز پوستری در فضای مجازی منتشر و عنوان کرده که حاوی توهین‌هایی بوده است، در حالی که این گونه نیست، این پوستر چند سال قبل کار شده و توسط یکی از متعهدترین طراحان شهر بوده است، این بی‌اخلاقی‌ها نباید ادامه یابد و نباید اخلاق را زیر پا بگذاریم، بلکه باید تقوا و عدالت را رعایت کنیم، قرار بود امسال شهردار پوسترها و بنرهای دهه فجر را مزین به بیانیه گام دوم انقلاب کند.

شهردار تبریز در خصوص انسداد موقت نیرو به شهرداری که پیش از این توسط رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مطرح شده بود، تصریح کرد: این موضوع بر اساس لایحه امکان انجام ندارد، زیرا رقم آن سنگین است، موضوع را به صورت طرح برای پژوهش ارائه می‌دهیم، شورا نیز با هر نامی که می‌خواهد این طرح را ارائه دهد، برای جذب و استخدام هیچ فردی در شهرداری اعلام موافقت نکردم و باید نام افرادی که ادعا می‌شود جذب شدند، مشخص و بررسی شود، پیشنهادم این است شورای شهر تبریز تکلیف جذب‌های ۱۴۰۰ را مشخص کند.

وی در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان که پیش از این توسط رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مطرح شده بود، اضافه کرد: ۳۸۴ نفر از کارکنان توسط آزمون تبدیل وضعیت شده و قراردادهایشان زده شده است، اما ایثارگرانی که مشمول این طرح هستند، یک هزار و ۲۹۷ نفر بوده که یک هزار و ۱۶۱ نفر در شرکت همشهری بوده و ۱۳۶ نفر نیز به شکل دیگری با شهرداری همکاری می‌کنند، ۴۵ نفر نیز مربی بوده که مدارک ایثارگری داده‌اند.

رنجبر ادامه داد: از یک هزار و ۲۹۷ نفر مدرک ۷۲ نفر هم مخدوش بوده که در حال بررسی است، در هفته گذشته گزینش ۱۵۰ نفر را برای جذب معرفی کرده است.

وی با اشاره به طرح جامع و استراتژی کلان فرهنگی شهرداری که توسط رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مطرح شده بود، اظهار کرد: برنامه‌هایی که برای سال آینده پیش‌بینی شده در این راستا بوده است، اما باید واقعیت را بپذیریم، سازمان فرهنگی هنری به ۷۵۰ نفر حقوق می‌دهد و این سازمان ۱۰۰ درصد پول را از شهرداری گرفته و تمام این پول صرف حقوق شده است، در تلاش کارکنان این سازمان شکی نیست، اما خروجی سازمان با توجه به تعداد کارکنان آن قابل قبول نیست، همچنین در سال آینده بر اساس برنامه کلان پیش خواهیم رفت و چشم‌انداز شهرداری بهسازی فضاهای شهری است.

شهردار تبریز گفت: از اولین روزی مقابل درخواست‌های غیرمعقول ایستادیم، اما هجمه‌ها از همان موقع آغاز شد، برخی می‌خواهند از جیب مردم مشکل خودش را حل کنند و با وجود تمام هجمه‌ها از انجام این کار پیشگیری خواهیم کرد، من امروز اگر کم هزینه می‌کنم به نفع مردم تلاش می‌کنم، زیرا اصلاً پولی وجود ندارد، ارتباط این چنینی من با شورا به ضرر شورا و شهرداری است.

کد خبر 554458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.