جوانب طرح سوت‌زنی توسط کمیسیون‌های شورای شهر بررسی می‌شود

جلسه امروز شورای اسلامی شهر با بررسی طرح یک فوریتی سوت زنی فساد و تخلف و همچنین ارائه گزارش سازمان آتش نشانی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام رسول برگی، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در سخنان پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: سینا طباخی، حافظ کل قرآن برای کشور و استان ما افتخار بزرگی کسب کرد و توانست در مسابقات بین‌المللی کرواسی مقام اول را کسب کند؛ وهابیون همیشه به ما می‌گویند که شما اهل دعا و مداحی هستید و به قرآن اهمیت نمی‌دهید و این یک افتخار بزرگی است که یک جوان از استان ما بتواند در مقابل وهابیت رتبه اول را کسب کند.

وی افزود: شهرام دبیری، به عنوان رئیس شورای اسلامی استان منصوب شد. تعامل و رایزنی‌های وی باعث می‌شود که در تبریز قدم‌های بزرگی برداشته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه پاکبان شهرداری منطقه سه به دلیل تصادف در بیمارستان است، یادآور شد: وقتی به شهرهای دیگر مراجعه می‌کنیم پیشرفت‌های زیادی وجود دارد. تکنولوژی‌ها باید برای تنظیف شهر به کار گرفته شود تا از جان پاکبانان مراقبت شود.

وی ادامه داد: حاشیه شهر یک طرف است و حاشیه شهرداری یک طرف، بسیاری از افراد پاک دست که متخصص هستند به جاهایی فرستاده شده‌اند که نتوانند فعالیت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه، روز وقف در پیش است و باید تعاملات با اوقاف بیشتر شود گفت: یکی از خیرین برای ایجاد خانه سالمندان در آرامستان «عمی زین‌الدین» اعلام آمادگی کرده که لازم است همکاری مناسب در این زمینه انجام شود.

حداقل ۱۴ نفر باید در ایستگاه آتش نشانی حضور داشته باشند

برگی در خصوص وضعیت آتش نشانی خاطرنشان کرد: حداقل ۱۴ نفر باید در یک ایستگاه آتش نشانی حضور داشته باشند که در تبریز این تعداد شش نفر است و آن‌ها باید در هر دو ساعت شیفت بایستند.

وی با تاکید بر اینکه، نگهبانان ایستگاه‌ها باید مجزا از آتش نشانان باشند، تصریح کرد: آتش نشانان تبریزی از خودگذشتگی می‌کنند. آتش نشانی مستقیم با جان مردم سروکار دارد، اگر راندمان کاری آنها پایین بیاید نمی‌توانیم بهانه‌ای بیاوریم.

برگی ادامه داد: از اکثر ایستگاه‌های آتش نشانی بازدید داشتم. به شدت با کمبود نیرو مواجه‌اند، باید به هر نحوی آتش نشانی را تجهیز کنیم. حتی اگر نیاز است از رهبر انقلاب حکم گرفته شود باید بگیریم تا آتش نشانی را مجهز کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه از بازنشستگان باید مراقبت کرد اذعان کرد: اگر این افراد در حاشیه به کار گرفته شوند دیگر نیازی به مأمور خدمت نخواهیم داشت. در خصوص استخدام‌های اواخر شورای پنجم نیز باید تصمیم‌گیری شود.

طرح یک فوریتی سوت زنی به صورت تک فوریتی بررسی می‌شود

برگی اظهار کرد: طرح سوت زنی با هدف پیشگیری از تخلفات، آماده شده است تا فضا برای افرادی که دنبال تخلف هستند، ناآرام شود.

وی افزود: کارمندی که وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهد مطمئناً ترسی از افشای تخلفات نخواهد داشت. در گذشته به جای اینکه با متخلفان برخورد شود، افشا کنندگان فساد با مشکل مواجه می‌شدند.

تبیین برنامه‌های شهرداری تبریز توسط شهردار جدید

عباس رنجبر، شهردار کلانشهر تبریز در این جلسه با بیان اینکه توسعه انبوه در مناطق حاشیه‌ای باعث ایجاد خطر می‌شود، اظهار کرد: در حوزه حاشیه نشینی سعی داریم با اقدامات مؤثر در بهبود زندگی شهروندان، مسائل و مشکلاتی را که با آن مواجه هستند را تسهیل کنیم.

وی افزود: خطر برخی از ساختمان‌ها را می‌توانیم با مقاوم سازی کمتر کنیم و بعضی از ساختمان‌ها باید از اول ساخته شود.

رنجبر گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی، تولید داخلی وجود ندارد، واردات هم خیلی محدود است، در رابطه با این موضوع بررسی‌های زیادی انجام شده است.

شهردار تبریز ادامه داد: در بحث مبارزه با فساد و شفاف سازی نیز در حال بررسی زیرساخت‌ها هستیم.

تذکر اعضای شورا

روح الله دهقان نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: تا به حال شهرداری تبریز از حوزه رسانه حمایت نکرده است، همیشه یا تطمیع کرده‌اند یا تهدید. در راستای ادای حق حوزه رسانه مجتمع رسانه‌ای را پیشنهاد داده و مکانی برای آن پیش بینی کرده بودیم.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در خصوص تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری باید روشنگری انجام شود، زیرا بسیاری از کارکنان در این رابطه نگران هستند.

وی افزود: خزانه داری متمرکز آماده اجرا است و امیدواریم به زودی اجرا شود.

حجت الاسلام سیدکاظم زعفران چیلر، عضو کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار نیز با تاکید بر اینکه تمامی کارهای توسط نیروی انسانی انجام می‌شود و اگر پرسنل راضی نباشند پروژه‌ها پیش نمی‌روند، گفت: وضعیت سرمایه گذاری اسفبار است و هفته بعد درباره آن گزارش می‌دهم. باید به این حوزه توجه ویژه‌ای شود.

حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز نیز با تاکید بر اینکه باید برای نیروی انسانی امنیت شغلی ایجاد شود، اظهار کرد: کارکنان در رابطه با تبدیل وضعیت‌ها نگران هستند و باید مشکلات آن‌ها را رفع کنیم.

شهرام دبیری، نایب رئیس کمیسیون بودجه و برنامه گفت: خزانه متمرکز باید به صورت جدی پیگیری شود. همچنین برای تحقق بودجه پیش‌بینی‌شده، اقدامات لازم انجام بگیرد.

دو پست امدادی در عینالی و ائل‌گلی در دست راه اندازی است

در ادامه جلسه علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز به ارائه گزارش پرداخت و گفت: طبق استاندارد آتش نشانی باید برای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی باشد. در حال حاضر دو پست امدادی در عینالی و ائل‌گلی در دست راه‌اندازی است.

وی افزود: تمامی نیروهای این سازمان از طریق آزمون رسمی جذب آتش نشانی شده و کسی سفارشی وارد سازمان نشده است.

زبردست با اشاره به کمبود تجهیزات این سازمان گفت: از نظر تجهیزات آتش‌نشانی تنها سه نردبان ۵۵ متری وجود دارد و این وضعیت بسیار بد است. قیمت یک نردبان ۵۵ متری، ۴۵ میلیارد تومان و هر دست کاپشن و شلوار نیروهای آتش نشانی بالای ۳۵ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: تانکرهای آتش‌نشانی متعلق به دهه ۶۰ و ماشین‌آلات و تجهیزات مربوط به دهه ۶۰ و ۸۰ هستند. پروژه‌های آتش نشانی باید در اولویت قرار بگیرد تا بتوانیم تجهیزات خریداری کنیم، برای اکیپ غواصی و کوهنوردی دچار مشکل هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز همچنین با اشاره به وضعیت حساس بازار این شهر، گفت: حریق در بازار بسیار زیاد است و مجبور شدیم پست‌های آتش‌نشانی در بازار مستقر کنیم.

شورا با تک فوریتی بودن طرح سوت زنی مخالفت کرد

حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به طرح سوت زنی گفت: این کار موازی کاری با حراست است. در برخی جابه‌جایی‌ها باید مدیران پاکدست انتخاب شود. به نظرم این لایحه مشکلات دیگری به وجود می‌آورد.

پرویز اسوتچی، عضو شورا نیز در این جلسه اذعان کرد: دوربین‌های حراست شهرداری دوربین که هیچ، نزدیک بین هم نیست. وضعیت مالی فعلی شهرداری حتماً شفاف‌سازی شود تا تجربه شورای پنجم تکرار نشود.

به گزارش ایمنا، شورا با تک فوریتی بودن طرح سوت زنی مخالفت کرد و قرار شد این طرح به صورت عادی مراحل خود را طی کند و برای بررسی و اعمال نظرات کارشناسی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد.

از روزمرگی‌ها پرهیز کنیم و با برنامه پیش برویم

غلامرضا احمدی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: اعتراف می‌کنم در این مدت کوتاه شاهد مجاهدت‌های اعضای شورا برای امورات شهر و شهرداری بوده‌ام، این نتایج باعث رفع مشکلات شهر می‌شود. روحیه جهادی با احساس تکلیف، بدون خودنمایی و برای رضای خدا کار کردن کارساز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کار تیمی با اتحاد و هم افزایی و پرهیز از رفتارهای ژورنالیستی تأثیرگذار خواهد بود، گفت: باید از روزمرگی‌ها پرهیز کنیم و با برنامه پیش برویم. برای رسیدگی به اولویت‌ها باید فرصت‌ها را غنیمت بشماریم و فرصت را از دست ندهیم.

احمدی افزود: توجه جدی به شهرسازی ایرانی و اسلامی، ساماندهی بافت فرسوده و حاشیه نشینی، توجه جدی به محیط زیست، ایجاد درآمد پایدار، توجه به امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، مبارزه با فساد و بی عدالتی و رعایت توزیع عادلانه و موارد دیگر باید جز اولویت‌های شهرداری باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات، در دوره‌های قبل کمتر از ۳۰ درصد دستور جلسه‌ها مورد اهتمام شهرداری بوده است و این برای ما قابل قبول نیست. باید حسابرسی از شرکت‌ها و سازمان به صورت جدی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه عدالت محوری و خزانه متمرکز باید تحقق پیدا کند، گفت: پروژه چهارراه ارتش مردم را بسیار ناراحت کرده است خواهشمندیم به این پروژه توجه ویژه‌ای شود.

کد خبر 526429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.