این ۳ وزیر، بیشترین رأی مجلس را خواهند گرفت

نماینده مردم گرگان در مجلس و از اعضای کمیسیون انرژی گفت: نمایندگان در مورد حدود سه، چهار وزیر نظرشان چندان مثبت نیست انشالله جمع بندی را باید به روزهای آینده موکول کنیم تا ببینیم وضعیت چه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، رمضانعلی سنگدوینی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از رأی مجلس به کابینه رئیسی چیست؟ اظهار کرد: آنچه از نظر من و خروجی کمیسیون و نمایندگان بوده این است که نظرشان مثبت است. بنده ۳۰ سال در نفت کار کردم بعد از انقلاب یک وزیر نفتی داشتیم که آن هم شهید تندگویان بود که دیگر از بدنه نفت، وزیری نداشتیم خوشبختانه آقای اوجی از بدنه نفت و دانش آموختگان دانشکده نفت است که بسیار حائز اهمیت است و فرد توانمندی است در بالادست نفت و شرکت ملی گاز و در بنیاد مستضعفان در بخش نفت و گاز آن و در ستاد اجرایی فرمان امام در بخش نفت و گاز کار کرده است و شرایط خوبی دارد.

وی افزود: آقای محرابیان در دولت نهم و دهم وزیر صمت بوده است پروژه‌های بزرگی را پیگیری کرده است همچنین برنامه‌های خوبی دارد امسال ما با قطعی گسترده برق مواجه بودیم ایشان یکی از برنامه‌هایش این بود که سال آینده تضمین می‌دهم که قطعی برق نداشته باشیم که این حائز اهمیت است استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر نیز از دیگر برنامه ایشان است.

نماینده مردم گرگان در مجلس ادامه داد: در کشور ما حدود ۳۰۰ روز نور خورشید داریم آن هم نور خورشیدی که به صورت عمود و مستقیم است که این می‌طلبد از انرژی خورشیدی استفاده شود یا از انرژی باد. آقای محرابیان قول داده که در طول چهار سال حدود ۱۰ هزار مگاوات از این انرژی‌ها استفاده و به بهره برداری برسانیم اینها مواردی بود که بعد از چهل و دو سال انقلاب داریم می‌بینیم که مردم و صنعت ما با کمبود برق و خاموشی روبرو هستند بقیه وزرا هم باید بررسی شوند.

سنگدوینی اضافه کرد: به نظرم نمایندگان در مورد حدود سه، چهار وزیر نظرشان چندان مثبت نیست انشاالله جمع بندی را باید به روزهای آینده موکول کنیم تا ببینیم وضعیت چه خواهد شد احتمال می‌دهیم برخی از وزرا رد شوند ما در شرایط حساسی هستیم و این حساسیت به این و آن وزارت خانه محدود نیست بلکه به همه وزارتخانه‌ها مربوط است کشور در شرایط حساسی قرار گرفته است بنابراین می‌طلبد که ما در این شرایط حساس، نیروهای قوی داشته باشیم وزرایی داشت باشیم که انقلابی، جهادی، صادق، سالم، ایثارگر و تصمیم گیر باشند. این مسائل مهم است. متخصص باشند.

وی تصریح کرد: مردم هم در دل گرو مجلس و هم دل در گرو دولت بسته‌اند مردم نیاز دارند ما نمایندگان افرادی را در مسند وزارت بگذاریم که با تمام وجود برای این مردم دلسوزی کرده و شبانه روزی کار کنند. یقیناً به امید خدا شرایط خوبی ایجاد خواهیم کرد از اینکه وزرا، مردمی باشند و در بین مردم حضور پیدا کنند مشکلاتشان را آنی و فوری حل کنند باید به اینها توجه کنیم. مردم از بوروکراسی اداری خسته شده‌اند. باید اختیارات را به استان‌ها بدهیم تا آنها تصمیم بگیرند باید این تمرکز زدایی کنیم. پیش بینی بنده این است که به لطف خدا این شرایط ایجاد شود.

نماینده مردم گرگان در مجلس در پاسخ به این سوال که قوی‌ترین و ضعیف‌ترین وزیر معرفی شده به مجلس چه افرادی هستند؟ گفت: بهتر است مجلس دراین‌باره نظر دهد من نباید دراین‌باره که کدام وزیر قوی‌تر و ضعیف‌تر است نظر دهم چراکه برخی از وزرا هنوز ندیده‌ایم.

یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و نماینده مردم نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از رأی مجلس به کابینه رئیسی چیست؟ گفت: از نظر من، وزرای راه و شهرسازی، دفاع، بهداشت بیشترین رأی را در مجلس به دست می‌آروند و آموزش و پرورش کمترین رأی را به دست می‌آورد. احتمال ضعیف، وزرای پیشنهادی آموزش عالی (وزارت علوم) و آموزش و پرورش رد شوند.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 516623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.