مصرف آجیل و میوه خشک برای کاهش وزن

مصرف مواد غذایی سالم مانند بادام، کشمش، بادام زمینی، گردو و خرما به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اضافه وزن خطر ابتلاء به بعضی از بیماری‌ها را افزایش می‌دهد، یکی از مؤثرترین روش‌ها برای کاهش وزن پیروی کردن از رژیم غذایی سالم است. برای نمونه، میوه‌های خشک سرشار از مواد مغذی است و می‌تواند افراد را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که خوردن آجیل به صورت منظم مانع اضافه وزن در دراز مدت می‌شود. در ادامه به معرفی آجیل‌ها و میوه خشک‌هایی می‌پردازیم که به کاهش وزن افراد کمک می‌کنند:

بادام

متخصصان معتقدند که بادام سرشار از مواد مغذی است و به کاهش وزن، افزایش میزان متابولیسم و کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند. مصرف تعداد کمی بادام باعث رفع گرسنگی و کاهش چربی شکم و شاخص توده بدنی می‌شود، زیرا سرشار از چربی‌های تک غیر اشباع و فیبر است.

کشمش

کشمش که یکی از پرمصرف‌ترین میوه‌های خشک در جهان است، خواص بسیاری برای سلامتی دارد. یکی از عمده‌ترین خواص کشمش کمک به کاهش وزن است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف میزان معینی کشمش در طول روز باعث جذب بهتر مواد غذایی و افزایش متابولیسم می‌شود در نتیجه خطر ابتلاء به چاقی و اضافه وزن کاهش پیدا می‌کند.

بادام زمینی

مصرف روزانه بادام زمینی به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و با بالا رفتن سوخت و ساز کاهش وزن نیز با سرعت بیشتری رخ می‌دهد. از آنجایی که بادام زمینی و کره بادام زمینی سرشار از پروتئین و فیبر است به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید و کمتر احساس گرسنگی کنید. بادام زمینی دارای قند بسیار کمی است؛ بنابراین می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای شکلات‌ها و دیگر تنقلات پر کالری در نظر گرفته شود.

گردو

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و مواد مغذی دیگر است؛ بنابراین مصرف آن خطر ابتلاء به چاقی و دیابت را کاهش می‌دهد. پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در گردو به کاهش اشتها کمک زیادی می‌کند. مصرف گردو سطح کلسترول بدن خون را کاهش می‌دهد، به بهبود هضم غذا کمک می‌کند و در نهایت باعث کاهش وزن می‌شود.

خرما

خرما یک ماده غذایی بسیار ایده آل است، زیرا سرشار از مواد مغذی و مفید مانند فیبر و اسیدهای چرب است. بنابراین خرما با خروج سموم از بدن می‌تواند به کاهش وزن، تنظیم قند خون و کاهش التهاب کمک کند. علاوه بر این، خرما فرآیند جذب غذا را کند می‌کند، در نتیجه فرد برای مدت زیادی احساس گرسنگی نمی‌کند. البته افراد نباید در مصرف خرما زیاده‌روی کنند، زیرا در این صورت باعث افزایش وزن می‌شود.

کد خبر 514324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.