بازار ارز دیجیتال امروز ۶ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پس از اینکه بیت کوین توانست سطح ۳۰ هزار دلار را حفظ کند کمی وضعیت بازار رمز ارزها بهبود یافت، سمت تقاضا تقویت شده است، اگر بیت کوین بتواند مجدد محدوده ۳۵ هزار دلار را به دست بیاورد شاید بتوان گفت در کوتاه مدت یک روند صعودی را آغاز خواهد کرد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ یکشنبه ششم ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین

۳۳.۱۸۸ دلار

اتریوم

۱.۸۸۳ دلار

بایننس کوین

۲۸۲ دلار

کاردانو

۱.۲۹ دلار

دوج کوین

۲۴ سنت

ریپل

۶۲ سنت

پولکادات

۱۴ دلار

یونی سواپ

۱۶.۶۲ دلار

بیت کوین کش

۴۶۵ دلار

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

پس از اینکه بیت کوین توانست سطح ۳۰ هزار دلار را حفظ کند کمی وضعیت بازار رمز ارزها بهبود یافت، سمت تقاضا تقویت شده اما به گفته بسیاری از کارشناسان همچنان باید منتظر ماند تا روند حرکت بیت کوین را در یک بازه چند هفته‌ای مشاهده کرد، اگر بیت کوین بتواند مجدد محدوده ۳۵ هزار دلار را به دست بیاورد شاید بتوان گفت در کوتاه مدت یک روند صعودی را آغاز خواهد کرد اما اکنون بیشتر منتظر خواهیم ماند تا فرصت مناسب برای ما ایجاد شود.

۳۳ درصد مردم آمریکا نام دوج کوین را شنیده‌اند

بر اساس یک نظرسنجی از ۱,۰۰۱ فرد آمریکایی که توسط شرکت تحلیلی Echelon انجام شده است، ۳۳ درصد مردم این کشور نام دوج کوین را شنیده‌اند. این میم کوین پس از بیت کوین، دومین ارز دیجیتال شناخته شده در میان مردم آمریکا محسوب می‌شود. اتریوم، لایت کوین، تتر و بایننس کوین نیز در رده‌های بعدی ارزهای دیجیتال شناخته شده در میان آمریکایی‌ها قرار گرفته‌اند. گفتنی است که طبق این نظرسنجی، تنها ۳ درصد مردم در این کشور نام توکن XRP ریپل را شنیده‌اند.

مقامات کره جنوبی، ۴۷ میلیون دلار سرمایه رمزارزی، از فرارکننده‌های مالیاتی این کشور کشف و ضبط کردند

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

این اتفاق را که بزرگترین مصادره مالیاتی در تاریخ کره جنوبی می‌دانند، موجب مصادره ۴۷ میلیون دلار دارایی اتریوم و بیت‌کوین و سایر رمز ارزها از فرارکننده‌های مالیاتی این کشور گردید. مقامات دولتی کره توانستند از طریق کشف ارتباط میان شماره تلفن این افراد و فعالیتشان در صرافی‌های ارز دیجیتال، پی به فرار مالیاتی ۱۲ هزار نفر ببرند. در مارس ۲۰۲۰، شورای ملی کره جنوبی قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، صرافی‌های داخلی را ملزم به رعایت دستورالعمل‌های مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم می‌کند. بنابراین قانونگذاری، تمامی فعالین این صنعت بایستی احراز هویت شده و از آنجایی که ادامه فعالیت صرافی‌ها منوط به همکاری آنها با درگاه‌های بانکی است، لذا شناسایی افراد فعال در این حوزه و مبادلات مالی شأن کار دشواری نبوده است.

ریپل به پیروزی قضائی جدیدی در برابر SEC دست یافت

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

درخواست شرکت ریپل برای دسترسی به اسناد سیاست‌های تجارت داخلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، توسط قاضی سارا نتبورن تأیید شد. قاضی نتبورن در حکم خود خواهان ارائه این اطلاعات از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار شده و می‌گوید که این مستندات می‌توانند به پیشبرد پرونده کمک کنند. اما نهاد ناظر بر بازارهای مالی آمریکا می‌گوید که این اطلاعات مرتبط به کارکنانش، کاملاً به پرونده ریپل بی ربط است. با این حال شرکت ریپل می‌گوید وجود هرگونه تمایزی میان برخورد این نهاد با توکن XRP و دیگر دارایی‌های دیجیتال، می‌تواند در جریان رسیدگی به این پرونده قضائی بسیار مهم و تعیین کننده باشد.

روند نزولی قدرت پردازش شبکه بیت کوین ادامه دارد

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

ممنوعیت‌هایی که دولت چین برای ماینرهای بیت کوین در این کشور وضع کرده است بر قدرت پردازش شبکه این ارز دیجیتال تأثیر گذاشته و از توان آن کاسته است. این سیر نزولی در صبح چهارشنبه هم ادامه یافت و قدرت پردازش شبکه بیت کوین با کاهش حدوداً ۱۵ تا ۲۵ درصدی از زمان تعطیلی ماینرها در استان سی‌چوآن به زیر ۱۰۰ اگزا هش بر ثانیه رسید. در همین حال، یکی از مدیران فاندری دیجیتال، گفت برآورد می‌شود ۷۰ درصد از توان استخراج در چین کاهش یافته و این مقدار تا انتهای ماه جاری میلادی به حدود ۹۰ درصد برسد.

لایحه مربوط به مطالعه بلاکچین و رمز ارزها در مجلس نمایندگان آمریکا با رأی اکثریت هر دو جناح سیاسی تأیید شد.

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

قانون فناوری ایمنی مصرف کننده خیلی سریع در مجلس نمایندگان آمریکا تأیید شد و در صورت تصویب نهایی و تبدیل به قانون، مطالعه تکنولوژی بلاکچین و توکن‌های دیجیتال الزامی خواهد بود. این لایحه در روز ۲۲ ژوئن در مجلس نمایندگان تأیید شده تمرکز اصلی آن بر حفاظت از مشتریان و سرمایه‌گذاران و همچنین تحقیقات در مورد بلاکچین و رمز ارزها می‌باشد. البته این اولین بار نیست که این لایحه در مجلس نمایندگان تأیید می‌شود. در دوره ترامپ نیز این اتفاق افتاده بود و حتی به کمیته تجارت، علوم و نقل و انتقالات نیز فرستاده شده بود. اما نهایتاً در مجلس سنا این طرح رد شد.

بانک مرکزی جهانی BIS، از رمز ارزهای بانک‌های مرکزی پشتیبانی می‌کند

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بانک مرکزی جهانی، تاییدیه نهایی خود را برای توسعه رمز ارزهای بانک‌های مرکزی کشورها CBDC را داده است و اعلام کرده که این نوع از ارزها برای مدرنیزه کردن امور مالی مورد نیاز است. این نهاد بانکی بین‌المللی که اغلب با عنوان بانک مرکزی جهانی برای بانک‌های مرکزی کشورها نیز خطاب می‌شود، در روز ۲۳ ژوئن پیشنهادات خود برای اینکه CBDCها چگونه باید باشند را داده است. طبق اطلاعات رویترز، برآورد شده است که حدوداً ۵۶ بانک مرکزی و مقامات مربوط به امور مالی در سراسر جهان به دنبال دیجیتالی کردن ارزهای ملی خود هستند چراکه تجارت نیز به سمت آنلاین شدن رفته است. شرایط جدید ایجاد شده از زمانی شدت گرفته که با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه شدن بسیاری از کشورها و شهرها و روی آوردن مردم به خریدهای اینترنتی، استفاده از پول نقد به شدت کاهش داشته است.

ژاپن با فعالیت صرافی کوین بیس در این کشور موافقت کرد

پس از موافقت قانونگذاران ژاپنی با فعالیت Coinbase در این کشور، این صرافی مجاز است پنج رمز ارز بیت کوین BTC، بیت‌کوین کش BCH ، اتریوم ETH ، استلار XLM و لایت‌کوین LTC را در این کشور مبادله کند.

«چین بایتس» یک مرکز تولید خودپرداز بیت کوین در السالوادور راه‌اندازی می‌کند

شرکت چین بایتس که در زمینه تولید خودپردازهای بیت کوین فعالیت دارد، در حال راه‌اندازی یک مرکز تولید خودپرداز در کشور السالوادور است. این شرکت قصد دارد السالوادور را به مرکز تولید خودپردازهای بیت کوین در سراسر قاره آمریکا تبدیل کند. السالوادور به‌تازگی بیت کوین را به‌عنوان ارز رسمی کشور خود به رسمیت شناخته است.

جی‌پی مورگان: فروش سهام صندوق بیت کوین گری‌اسکیل مانعی برای رشد این ارز دیجیتال است

گزارش بلومبرگ حاکی از آن است که تحلیل‌گران جی‌پی مورگان JP Morgan، به‌رغم رشد بیت کوین در هفته جاری، قادر به تغییر دید منفی خود نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیستند. این غول بانک‌داری گری‌اسکیل را مسئول اصلاح قیمت اخیر بیت کوین می‌داند. تحلیل‌گران جی‌پی مورگان همچنین عقیده دارند که فروش سهام صندوق بیت کوین گری‌اسکیل در بازه زمانی ماه جاری و ماه بعد، احتمالاً به مانعی برای رشد قیمت بیت کوین تبدیل شود.

مدیرعامل پکسوس: استیبل کوین‌ها پیش از پذیرش توسط عموم باید قانون‌گذاری شوند

چارلز کاسکاریلا، مدیرعامل پکسوس Paxos، در مصاحبه با بلومبرگ عنوان کرد که استیبل کوین‌ها برای اینکه فراتر از یک ابزار برای مشتاقان حوزه ارزهای دیجیتال باشند و توسط عموم مردم پذیرفته شوند، به قانون‌گذاری اساسی نیاز دارند. به عقیده وی استیبل کوین‌ها بدون قانون‌گذاری، در ایجاد اعتماد در میان مردم ناتوان خواهند بود. کاسکاریلا افزود بدون اینکه قانون‌گذاری اتفاق بیافتد، تغییر سیستم مالی در بلندمدت ممکن نیست.

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی: ارزهای دیجیتال دارایی‌های سوداگرانه هستند

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی BIS در گزارش اقتصادی سالانه‌ای که نسخه کامل آن ۵ روز دیگر منتشر می‌شود، بیت کوین و ارزهای دیجیتال را مورد انتقاد قرار داده است. در این گزارش که بخشی از آن منتشر شده، این نهاد بین‌المللی می‌گوید ارزهای دیجیتال را بیش‌تر دارایی‌های سوداگرانه می‌داند تا پول. BIS همچنین در گزارش خود با اشاره به مصرف انرژی بیت کوین که بالاتر از مصرف سالانه انرژی برخی از کشورهاست، افزود که مصرف انرژی بیهوده بیت کوین، با منافع عمومی در تضاد است. در این گزارش به استیبل کوین‌هایی مانند تتر هم اشاره شده که با پشتوانه ارزهای واقعی سعی در کسب اعتبار دارند و از نظر این نهاد اعتبار استیبل کوین‌هایی از این دست، تنها به پشتوانه آن‌ها مربوط است.

وعده مشترک نامزدهای اصلی شهرداری نیویورک درباره بیت کوین

اریک آدامز در جریان کارزار انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخاب نامزد اصلی این حزب برای سمت شهردار نیویورک از نامزد معروف‌تر یعنی آندرو یانگ پیشی گرفته است. او پس از پایان رأی‌گیری مقدماتی گفت: «من به شما قول می‌دهم که تنها در یک سال شهر متفاوتی را خواهید دید. ما در حال تبدیل شدن به مرکز علوم زندگی، امنیت سایبری، اتومبیل‌های خودران، پهپادها و بیت کوین هستیم. ما می‌خواهیم مرکز همه این فناوری‌ها باشیم.» این در حالی است که نزدیک ترین رقیب او در حزب دموکرات یعنی آندرو سانک نیز چند ساعت پیش‌تر در سخنانی مشابه گفته بود که می‌خواهد نیویورک را به هاب بیت کوین جهان تبدیل کند. لازم به ذکر است در شهر نیویورک به صورت تاریخی، مردم به حزب دموکرات تمایل دارند و بسیاری از مفسران از حالا کاندید اصلی حزب دموکرات برای سکان داری شهرداری نیویورک را برنده انتخابات می‌دانند. این انتخابات در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

منابع: یوبیتکس، کوینبیس، نوبیتکس، ارزدیجیتال، فیندو کریپتوکارنسی

کد خبر 503414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.