بهترین تبلت اندروید از ۳ تا ۴ میلیون امروز + جزئیات

قیمت تبلت یکی از مؤلفه‌های اصلی خرید آن است و بر این اساس بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب تبلت به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تبلت‌هایی که در سال‌های اول دوران انقلاب دیجیتال از سوی برندهای مختلف در بازه‌های قیمتی متفاوت ارائه شد، تفاوت‌های زیادی با گوشی‌های هوشمندی داشت که کاربران به صورت عمومی از آن‌ها استفاده می‌کردند در حقیقت اصلی‌ترین تفاوت تبلت‌ها با تلفن‌های همراه هوشمند به ابعاد آنها مربوط می‌شد این در حالی است که با تولید گوشی‌هایی در ابعاد بزرگ در سال‌های اخیر این تفاوت چشمگیر میان تبلت و تلفن همراه هوشمند تا حد زیادی نامحسوس شده است.

البته همزمان با گوشی‌های هوشمند، تکنولوژی تبلت‌ها نیز متحول شده است در حالی‌که پیش‌تر طراحی حاشیه‌دار و ضخیم در بین اکثر تبلت‌ها به چشم می‌خورد، تبلت‌های امروزی به ظاهری مدرن‌تر مزین است و دوربین قوی‌تری نسبت به قبل دارد. رابط کاربری بهینه‌تر نیز باعث شده تا تبلت‌های جدید رنگ و بوی کاربردی‌تری پیدا کند.

شرکت‌های فعال در بازار تبلت برای محبوب نگه‌ داشتن این دسته از دستگاه‌های الکترونیکی، ویژگی‌های خاصی به آن‌ها اضافه می‌کنند تا مشتری تمایل بیشتری به تهیه تبلت نشان دهد. با وجود انتخاب‌های بسیار زیاد، از کجا باید فهمید کدام یک از تبلت‌ها بهترین انتخاب است؟ آیا الزاماً تبلتی گران‌قیمت و بالا رده نیاز داریم یا تبلت‌های ارزان‌قیمت نیز می‌تواند پاسخگوی نیاز ما باشد.

بازار تبلت در حال حاضر تحت سلطه بی‌چون‌وچرای آیپدهای اپل قرار دارد و کسی نمی‌تواند این موضوع را کتمان کند. با این‌حال آیپدهای اپل گران‌قیمت است (به‌خصوص در بازار ایران) و به همین دلیل افراد زیادی پیدا می‌شوند که به تبلت‌های اندرویدی توجه نشان دهند. این گفته به معنی بی‌کیفیت بودن تبلت‌های اندرویدی نیست بلکه قابلیت‌های برجسته‌ای نیز دارند.

سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ پس از معرفی آیپد، شرکت‌های مختلف سعی کردند با تولید تبلت‌هایی در اندازه هفت اینچ کاربران را به سمت محصولات خود جلب کنند، اما فروش این دسته از تبلت‌ها پس از مدتی از تب و تاب افتاد و اکنون دوباره تبلت‌های بزرگ‌تر از هشت اینچ رونق بسیاری گرفته است.

پیش از انجام خرید باید مشخص کنید که آیا تبلت می‌تواند نیاز شما را رفع کند؟ معیارهای زیادی برای بررسی وجود دارد و هر کاربر ممکن است تعدادی معیار شخصی داشته باشد. با این‌ حال به‌طور کلی اگر به تماشای فیلم و سریال و محتوای ویدئویی علاقه بسیار زیادی دارید، کتاب الکترونیکی می‌خوانید، تمایل دارید در رختخواب وبگردی کنید و برای فصل تعطیلات یا در مواقع بیکاری به سیستمی کاربردی نیاز دارید، سراغ خرید تبلت بروید.

در ادامه سه تبلت پرفروش اندروید در بازه قیمت سه تا چهار میلیون تومان را به شما معرفی می‌کنیم:

بهترین تبلت اندروید از ۳ تا ۴ میلیون امروز (۱۷ خرداد) + جزئیات

مشخصات تبلت هوآوی MatePad T8

تبلت MatePad T8 یکی از محصولات شرکت «هوآوی» است که با سایز ۸ اینچ روانه بازار شده است.

صفحه‌ نمایش این محصول از نوع LCD است و وضوح تصویر ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل با تراکم ۱۸۹ پیکسل بر اینچ را به تصویر می‌کشد؛ ظرفیت داخلی این تبلت ۳۲ گیگابایت است و نمی‌تواند فضای کافی برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از فایل‌های صوتی و تصویری، بازی و اپلیکیشن‌های مختلف را در اختیار کاربران بگذارد به این ترتیب می‌توان این میزان را با استفاده از حافظه microSD افزایش داد.

با توجه به پشتیبانی این محصول از یک سیم‌کارت، می‌توانید از آن برای اتصال به شبکه‌های ارتباطی 3G و 4G استفاده کنید. سنسور دوربین اصلی این محصول پنج مگاپیکسل است و دوربین دوم که از سنسوری دو مگاپیکسلی بهره برده است می‌تواند برای برقراری ارتباطات ویدئویی بسیار کارآمد باشد.

سیستم‌عامل نسخه ۱۰.۰ اندروید و رابط کاربری EMUI10 به صورت پیش‌فرض در این محصول ایفای نقش می‌کند و یک باتری غیر قابل تعویض پنج هزار ۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی، وظیفه تأمین انرژی آن را بر عهده دارد.

قیمت تبلت هوآوی MatePad T8

بر اساس آخرین نوسانات بازار تبلت و گوشی‌های اندروید، قیمت این تبلت در زمان انتشار این گزارش در حدود سه میلیون و ۳۵۵ هزار تومان است.

بهترین تبلت اندروید از ۳ تا ۴ میلیون امروز (۱۷ خرداد) + جزئیات

مشخصات تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8.0 2019

تبلت Samsung Galaxy Tab A8 یکی از تبلت‌های میان رده سامسونگ به حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۹ میلادی رونمایی و روانه بازار شد. مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری متوسط و حضور برخی قابلیت‌های کاربردی Tab A8 آن را به گزینه مناسب در میان تبلت‌های میان رده تبدیل کرده است. صفحه نمایش Tab A8 هشت اینچ و از نوع TFT است. رزولوشن این صفحه نمایش برابر با ۱۲۸۰ × ۸۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی آن نیز برابر با ۱۸۹ پیکسل بر اینچ گزارش شده است.

چیپست به کار گرفته شده در Tab A8، میان رده Snapdragon429 است که از یک پردازنده هشت هسته با کلاک ۲ گیگاهرتز و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno504 تشکیل شده است.

در نظر گرفته شدن حافظه رم دو گیگابایتی در کنار این چیپست میان رده، قدرت پردازشی متوسطی را برای Tab A8 به ارمغان می‌آورد به طوری که این تبلت قادر به اجرای بازی‌ها و برنامه‌های نسبتاً سنگین نیز هست. حافظه داخلی Tab A8 برابر با ۳۲ گیگابایت است که البته افزایش آن تا هزار گیگابایت دیگر نیز به کمک کارت‌های حافظه جانبی امکان پذیر است.

سامسونگ این تبلت خود را به یک دوربین هشت مگاپیکسل در قسمت پشت تبلت و به عنوان دوربین اصلی مجهز کرده است در حالی که در قسمت جلو تبلت نیز یک دوربین دو مگاپیکسل به عنوان دوربین سلفی تبلت به کار گرفته شده است.

از دیگر ویژگی‌های تبلت میان رده و جدید سامسونگ می‌توان به سیستم عامل Android 9.0 PIE، درگاه MICRO USB و باتری قدرتمند پنج هزار و ۱۰۰ میلی آمپر ساعت، اشاره کرد.

قیمت تبلت سامسونگ Galaxy Tab A8

بر اساس آخرین نوسانات بازار تبلت و گوشی‌های اندروید، قیمت این تبلت در زمان انتشار این گزارش در حدود سه میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است.

بهترین تبلت اندروید از ۳ تا ۴ میلیون امروز (۱۷ خرداد) + جزئیات

مشخصات تبلت هوآوی MatePad T10s

تبلت MatePad T10s با سایز ۱۰.۱ اینچ، یکی دیگر از محصولات شرکت هوآوی است؛ صفحه‌ نمایش این محصول از نوع LCD است و وضوح تصویر ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۲۲۴ پیکسل بر اینچ را به تصویر می‌کشد.

ظرفیت داخلی این تبلت ۳۲ گیگابایت است و نمی‌تواند فضای کافی برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از فایل‌های صوتی و تصویری، بازی و اپلیکیشن‌های مختلف را در اختیار کاربران بگذارد؛ به این ترتیب می‌توان این میزان را با استفاده از حافظه microSD افزایش داد.

با توجه به پشتیبانی این محصول از یک سیم‌کارت می‌توانید از آن برای اتصال به شبکه‌های ارتباطی 3G و 4G استفاده کنید. سنسور دوربین اصلی این محصول پنج مگاپیکسل است و دوربین دوم که از سنسوری دو مگاپیکسلی بهره برده است، می‌تواند برای برقراری ارتباطات ویدئویی بسیار کارآمد باشد.

سیستم‌عامل نسخه ۱۰.۰ اندروید به صورت پیش‌فرض در این محصول ایفای نقش می‌کند و یک باتری غیر قابل تعویض پنج هزار و ۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی، وظیفه تأمین انرژی آن را به عهده دارد. کارت حافظه MicroSDXC شرکت TOSHIBA مدل EXCERIA-M302 EA کلاس ۱۰ یکی از امکانات این تبلت به شمار می‌رود که با استاندارد سرعت UHS-I U1 تولیدشده است؛ سرعت خواندن اطلاعات رم گوشی شرکت توشیبا ۹۰ مگابایت بر ثانیه است که شما را قادر می‌سازد فایل‌های خود را به‌صورت پشت سر هم ضبط، منتقل و عکسبرداری کنید.

ظرفیت مموری کارت شرکت توشیبا 64GB گزارش شده است که قابلیت ذخیره‌سازی عکس و ضبط ویدئوهایی باکیفیت Full HD, 4K را دارد و آداپتور آن به شما امکان انتقال فایل‌ها به دستگاه‌های سازگار با اسلات‌های SD یا SDXC را می‌دهد.

قیمت تبلت هوآوی MatePad T10s‌

بر اساس آخرین نوسانات بازار تبلت و گوشی‌های اندروید، قیمت این تبلت در زمان انتشار این گزارش در حدود سه میلیون و ۹۹۹ هزار تومان است.

کد خبر 498953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.