بهترین درمان‌های خانگی میگرن چیست؟

درمان‌های خانگی میگرن شامل استفاده از کمپرس یخ، مصرف کافئین، خواب کافی، ورزش کردن و مصرف ویتامین B۲ می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میگرن، یکی از رایج‌ترین سردردهای دنیا است که می‌تواند افراد زیادی را مبتلا کند. این نوع سردرد معمولاً ریشه عصبی دارد و با علائمی مانند حالت تهوع، استفراغ، بی‌حسی دست و پا، حساسیت به نور، صدا یا بو همراه است. این بیماری می‌تواند زندگی روزانه فرد را تحت تأثیر قرار دهد. در ادامه به بررسی چند روش خانگی برای درمان میگرن می‌پردازیم:

استفاده از کمپرس یخ

افراد مبتلا به میگرن می‌توانند کمپرس یخ را روی پیشانی، پوست سر یا گردن خود قرار دهند. در این صورت درد آن‌ها تسکین پیدا می‌کند. متخصصان هنوز علت قطعی آن را نمی‌دانند، اما ممکن است دلیل بهبود میگرن در اثر استفاده از کمپرس یخ، کاهش جریان خون باشد. نتایج مطالعه سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که قرار دادن کیسه آب یخ در ناحیه پشت گردن فرد مبتلا به سردرد میگرنی، می‌تواند به میزان قابل توجهی به کاهش درد او کمک کند.

بهترین درمان‌های خانگی میگرن چیست؟

مصرف کافئین

کافئین موجود در قهوه یا دیگر نوشیدنی‌ها و غذاها با باریک کردن رگ‌های خونی، باعث کاهش جریان خون به مغز افراد می‌شود. بنابراین کمک زیادی به تسکین درد میگرن می‌کند. علاوه بر این کافئین با افزایش اثربخشی داروهای تسکین درد، می‌تواند به بهبود سردرد یا میگرن کمک کند. البته مصرف بیش از حد این ماده نیز ممکن است یکی از عوامل خطرآفرین برای میگرن و سردرد در نظر گرفته شود.

مصرف منیزیم

سبزیجات تیره رنگ، غلات کامل و مغزجات، سرشار از منیزم هستند. اگرچه به نظر می‌رسد مصرف این ماده غذایی به بهبود میگرن کمک نمی‌کند، اما نتایج مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منیزیم خطر ابتلاء به میگرن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. افراد می‌توانند مکمل این ماده را نیز مصرف کنند، اما لازم است پیش از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنند.

خواب کافی

پرخوابی و بی‌خوابی ممکن است هر دو باعث بروز سردرد و میگرن شود و آستانه درد را کاهش دهد.، بنابراین افراد باید هر شب بین هفت تا هشت ساعت بخوابند و سعی کنند در ساعت مشخص به خواب رفته و بیدار شوند. محققان معتقدند که داشتن خواب کافی و حفظ یک برنامه منظم برای خواب، تعداد دفعات ابتلاء به میگرن را کاهش می‌دهد.

بهترین درمان‌های خانگی میگرن چیست؟

ورزش کردن

ورزش کردن و انجام فعالیت بدنی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله میگرن بسیار مؤثر است. زمانی که فرد ورزش می‌کند، از استرس رهایی پیدا می‌کند و عملکرد سیستم قلبی عروقی او بهبود می‌یابد که همین امر باعث کاهش حمله‌های میگرنی می‌شود. البته زمانی که افراد به حملات میگرنی مبتلا می‌شوند، نباید ورزش کنند، زیرا ممکن است شرایط بیماری وخیم‌تر شود.

استراحت کردن در اتاق تاریک و آرام

نور زیاد و سر و صدا می‌تواند باعث بدتر شدن سردرد افراد شود. بنابراین افراد مبتلا به سردرد یا میگرن باید در یک محیط آرام و تاریک قرار بگیرند. افراد مبتلا به این بیماری باید چشم‌های خود را ببندند و بر رفع تنشی که روی گردن، پشت و شانه‌های خود احساس می‌کنند، متمرکز شوند. استراحت کردن یا نشستن در یک اتاق تاریک و آرام به رفع علائم میگرن کمک می‌کند.

انجام دادن تمرینات یوگا

استرس یکی از عوامل ایجاد کننده سردرد و حملات میگرن است. بنابراین هر عاملی که باعث کاهش استرس شود، بر درمان میگرن مؤثر است. ورزش یوگا به عنوان یکی از روش‌های کاهش استرس و اضطراب در نظر گرفته شده است. بعد از انجام دادن تمرینات یوگا، نه تنها ذهن، بلکه بدن نیز آرام می‌شود. با انجام دادن منظم یوگا، دردهای میگرنی نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

بهترین درمان‌های خانگی میگرن چیست؟

مصرف ویتامین B۲

ویتامین B۲ که نام دیگر آن ریبوفلاوین است، در بعضی از مواد غذایی مانند شیر، پنیر، ماهی و مرغ وجود دارد. این ویتامین به بهبود و درمان سردرد و میگرن کمک شایانی می‌کند. افراد می‌توانند ریبوفلاوین را به صورت قرص نیز مصرف کنند.

کد خبر 479842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.