چگونه می‌توان خطر بروز میگرن را کاهش داد؟

متخصصان معتقدند که اصلاح سبک زندگی بهترین روش پیشگیری از بروز میگرن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که میگرن بیش از ۱۰ درصد افراد در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد که زنان سه برابر بیشتر از مردان در معرض بیماری میگرن قرار دارند، به‌طوری که تقریباً ۱۷ درصد زنان در ایالات متحده درگیر علائم میگرن هستند، در حالی که کمتر از شش درصد مردان آن را تجربه می‌کنند.

به گفته متخصصان، میگرن معمولاً با علائم خاصی همراه است که موجب می‌شود از دیگر سردردها متمایز باشد. این علائم شامل سردرد ضربان‌دار، درد در یک طرف سر، حالت تهوع، استفراغ یا حساسیت به نور و صدا می‌شود. در نظر گرفتن این علائم به تشخیص زودهنگام میگرن کمک می‌کند.

متخصصان معتقدند که اصلاح سبک زندگی بهترین روش پیشگیری از بروز میگرن است. برای نمونه، توصیه شده است افراد به‌موقع غذا بخورند، ترجیحاً وعده‌های غذایی کوچک در فواصل منظم مصرف کنند و به میزان کافی آب بنوشند. مصرف بعضی غذاها مانند محرک عمل می‌کنند و باعث می‌شود فرد دچار میگرن شود. بنابراین افراد باید این نوع غذاها را شناسایی و از مصرف آن‌ها خودداری کنند. همچنین لازم است افراد به منظور پیشگیری از بروز میگرن، خواب کافی داشته باشند، به‌موقع بخوابند و از خواب بیدار شوند و از استرس دوری کنند.

کد خبر 658243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.