خدمات کفسابی و اهمیت آن در نظافت منزل

کفسابی و سنگسابی، کاری طولانی، دشوار و کاملاً حرفه‌ای است که در مراحل متعدد انجام می‌شود، کفسابی در صورت نیاز چندین مرحله ادامه می‌یابد تا جایی که کار به سطح کیفی دلخواه برسد.

کفسابی چیست و چه فوایدی دارد؟

لابد شما هم تاکنون بناهای سنگی با نمای نازیبا و ظاهر فرسوده را دیده‌اید که به‌رغم نداشتن عمر طولانی، از جلوه افتاده‌اند و در یک کلام چنگی به‌دل نمی‌زنند! مالکین و ساکنین چنین ساختمان‌هایی حق دارند با وجود هزینه زیادی که برای ساخت یا اقامت در چنین ساختمانی پرداخته‌اند از این اوضاع شاکی باشند. امکان قبول هزینه‌های دوباره و تعویض سنگ‌ها هم عملاً منتفی است.

باید توجه داشت که شستشوی سنگ‌ها که به نماشویی ساختمان معروف است، موضوعی جداگانه و متفاوت است که نمی‌تواند مشکلاتی نظیر خط و خش و کدر شدن سنگ‌ها را از بین ببرد.

بخشی از حرفه‌ای‌گری لازم برای این کار به اطلاعات لازم برای انجام تک‌تک موارد مربوط می‌شود. آن‌هم بدون آسیب رساندن به سنگ‌هایی که با قیمت‌های سرسام‌آور تهیه و نصب می‌شوند. هم‌چنین در صورت نیاز به سایش و پاکیزه‌سازی کفپوش‌، رعایت نکات فنی برای این کار همراه با پیشگیری از تخریب آن کاملاً ضروری است.

اما اغلب مردم اطلاع چندانی از تفاوت بین انواع سنگ، تجهیزات مربوط به کفسابی و تأثیرات مواد شیمیایی بر سنگ و کفپوش ندارند.

چاره کار چیست؟

برای آنکه نمای سنگی کف یا دیوارهای ساختمان جلوه و جلای روز اول را پیدا کنند، راه حلی تمام‌عیار و مقرون به‌صرفه بوجود دارد. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟

کفسابی و سنگسابی، بسیار شبیه به هم بوده و به مراحلی گفته می‌شود که با لایه‌برداری حرفه‌ای از سنگ‌های ساختمان، ضمن صاف و هموار کردن آنها، به رفع اشکالات پیش آمده از قبیل حفره، ترک‌خوردگی و لکه‌های احتمالی ایجاد شده در اثر اسید یا مواد خورنده می‌پردازد. اما این کارها با شستشوی سنگ‌ها بسیار متفاوت و تا حدود زیادی حرفه‌ای‌تر است.

از مزیت‌های کفسابی بیشتر بدانیم

اصلی‌ترین بخش این مرحله، سایش و هموار کردن سنگ‌ها و بازگرداندن براقی و یکدستی به آنهاست، درخششی حتی بیشتر از آنچه در ابتدا داشته‌اند. اما این تمام ماجرا نیست!

کفسابی و سنگسابی، کاری طولانی، دشوار و کاملاً حرفه‌ای است که در مراحل متعدد انجام می‌شود.

اولین مراحل کار که با ساب‌زدن استادانه و بسیار ملایم و با تجهیزات ویژه انجام می‌شود، توسط بخش زیرین و ساینده‌های دستگاه که لقمه نام دارد انجام می‌گیرد.

لقمه‌ها، در واقع دیسک‌های حاوی ذرات الماس هستند که با چرخش بسیار سریع بر روی سنگ‌ها، لایه نازکی از آن را ساییده و جدا می‌کنند. با این کار ضمن رفع ذرات اضافه و آلودگی‌ها، لایه تازه‌ای از سنگ با جلوه نو و براق به‌چشم می‌خورد. این تازگی و نونواری، جلوه کلی ساختمان را تغییر داده و آن را جوان و تازه می‌کند.

البته و پس از مدتی استفاده، دیسک‌های لقمه نیز کارایی خود را از دست می‌دهند.

ضخامت و درجه سختی این سنباده‌های مخصوص، متفاوت و درجه‌بندی شده است. استفاده صحیح و به‌جا از سنگ لقمه با درجه مناسب، نیاز به تجربه و تخصص در این زمینه، و صدالبته شناخت سنگ به‌کار رفته در کف یا نمای ساختمان دارد.

کفسابی بر روی سنگ در صورت نیاز در چندین مرحله و با لقمه‌هایی با درجات مختلف ادامه می‌یابد. تا جایی که کار به سطح کیفی دلخواه برسد.

هدف از انجام دفعات بیشتر سایش، از بین بردن خطوط باقیمانده از مراحل قبلی کار و رسیدن به سطحی صاف، شفاف و درخشان در پایان است.

درزگیری و انجام کفساب ایتالیایی

درزگیری توسط رزین اعلا هم بخشی از کار است که به محض پایان کار و برای رفع لقی و پوشاندن درزها انجام می‌شود. تنها پس از اطمینان از خشک شدن کامل رزین، نرم کردن مجدد سنگ‌ها آغاز می‌شود. این بخش از کار می‌تواند به منزله پرداخت نهایی به‌شمار آید. اما برای داشتن نمای آینه‌ای که به ساب تیناکس ایتالیایی مشهور است، باید برای انجام یک مرحله دیگر نیز، صبوری به‌خرج دهیم.

در این بخش از کار، سنگ‌ها کاملاً براق و آینه‌ای می‌شوند. تا جایی که لامپ‌ها و تصاویر در آنها انعکاس یافته و به محیط، جلوه‌ای اشرافی و باشکوه می‌دهد.

لقمه‌های لوکس، اسیدی و کلینرها

در برخی مدل‌های دستگاه لایه‌بردار کفساب، از لقمه‌های اسیدی استفاده می‌شود که با قیمت بالاتر تهیه شده اما طول عمر کوتاهتری دارند. جالب اینکه کیفیت عملکرد آنها هم بالاتر از انواع دیگر بوده، جلا و درخشندگی بیشتری به سنگ‌ها می‌بخشند!

کاربرد لقمه‌های اسیدی ویژه صاف و صیقلی کردن سنگ‌های چینی، تراولتن، مرمر و مرمر یت، صلصالی، دهبید و البته سنگ‌های مصنوعی است.

لقمه‌های لوکس، قطعه دیگری از این ابزارها با قابلیت انجام کار با کیفیت بالاتر و به‌صورت تخصصی روی سنگ‌های گرانیت هستند. این نوع سنگ آذرین به‌دلیل استحکام و سختی بیشتر از سایر نمونه‌ها، نیاز به سایش با سنگ‌های الماسی ویژه در دفعات بیشتر دارد. کار بر روی گرانیت، برای شفاف و براق شدن، گاه تا ۲۵ مرحله نیز ادامه می‌یابد!

انواع دیگری از این ابزار هم با نام ماربلی، ویژه کار بر روی سنگ‌های ماربلی وجود دارد.

کلینرها (Cleaners) هم ابزارهایی جهت از بین بردن آخرین سایه‌های باقیمانده و سایش کمترین ناهمواری‌ها در سطوحی هستند که کار کفسابی روی آنها انجام شده است. این مشکلات جزئی که هنگام حرکت دستگاه به‌وجود می‌آید، به‌راحتی با کلینرها جبران شده و سطوح درخشان و براقی به کاربران تحویل داده می‌شود.

محض احتیاط، کار را به کاردان بسپارید!

انجام کارهای تخصصی بر روی سنگ‌ها توسط افراد ناوارد یا انتخاب لقمه نامناسب می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری به سنگ بنایی وارد کند که بی‌شک هزینه زیادی بابت خرید و نصب آن صورت گرفته است. به همین دلیل توصیه می‌شود در انتخاب مجری کفسابی دقت ویژه به‌خرج دهید و سنگ‌های قیمتی ساختمان خود را به افراد ناوارد واگذار نکنید.

با نگین ساب آشنا شوید!

با افزایش ساخت و سازها و مدرن شدن بناهای مسکونی و اداری، نیاز به خدمات جانبی در این بناها هم روزبه‌روز بیشتر می‌شود. وجود ساختمان‌های بلند مرتبه، آپارتمان‌های طبقاتی و دیگر موارد مشابه با نما یا کف پوشیده شده از متریال متنوع، لزوم وجود موسساتی برای انجام این خدمات را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

انتخاب مرجعی مطمئن برای خدمات ساختمانی از قبیل کفسابی و نماشویی ساختمان، این روزها به چالشی برای هموطنان بدل شده است. دریافت خدمات کامل و باکیفیت، بهره‌مندی از تجهیزات به روز و تضمین حفظ کیفی سنگ همراه با قیمت مناسب و منصفانه، از انتظارات به حق مشتریانی است که ساختمان خود را برای نماشویی و کفسابی به می‌سپارند.

نگین ساب، از برندهای خوشنام در عرضه این فیلدکاری به هموطنان در تهران و شهرستان‌هاست. با ورود به سایت یا استفاده از ارتباط تلفنی با کارشناسان این سایت، می‌توانید اطلاعات کافی در این زمینه، قیمت خدمات و سایر موارد را به‌دست آورید. در فضای مجازی نیز نگین ساب را به آدرس https://neginsab.ir/ خواهید یافت.

کد خبر 477054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.