طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ + نکات کلیدی

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ سالاد الویه مجلسی با مرغ برای چهار نفر به همراه نکات مهم برای آماده سازی آن در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، سالاد الویه که یکی از معروف‌ترین غذاهای کشور روسیه است، غذای شب عید این کشور نیز محسوب می‌شود. از آنجایی که طعم بی نظیری دارد، در دسته محبوب‌ترین غذاها قرار گرفته و در میان تمام کشورها تهیه این غذا مرسوم شده است. وجود تخم مرغ، سیب زمینی، مرغ و حتی مواد سلیقه‌ای مثل هویج، ذرت، فلفل دلمه‌ای و نخود فرنگی باعث شده تا الویه را به عنوان غذایی سالم و مقوی بدانیم. از آن جایی که این یک سالاد فوری است، برای سرو در مجالس بسیار کاربرد دارد.

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ

تخم مرغ ۴ عدد
سینه مرغ کامل ۱ عدد
سیب زمینی متوسط ۵ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
کنسرو نخود فرنگی ۱ عدد
خیارشور خرد شده ۱ لیوان
سس مایونز به میزان لازم
نمک، فلفل، زردچوبه و آب لیمو به میزان لازم
هویج، گوجه فرنگی، ذرت و جعفری برای تزئین

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ + نکات کلیدی

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ

مرحله اول

ابتدا باید سیب زمینی‌ها را بشویید و در قابلمه‌ای که بیشتر آن از آب پر شده است، روی اجاق گاز قرار دهید تا آب پز شوند.

مرحله دوم

تخم مرغ‌ها را مانند سیب زمینی‌ها در قابلمه‌ای پر از آب، روی حرارت شعله‌های گاز قرار دهید تا آب پز شوند.

مرحله سوم

در این مرحله باید سینه مرغ را به همراه پیاز، نمک و زردچوبه در یک قابلمه با میزان متوسطی از آب قرار دهید و روی حرارت زیاد شعله بگذارید تا آب جوش بیاید و مرغ‌ها سریع‌تر پخته شوند.

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ + نکات کلیدی

مرحله چهارم

بعد از آنکه سیب زمینی‌ها و تخم مرغ‌ها به خوبی آب پز شدند، باید به سراغ آماده کردند سالاد الویه خود بروید. در این مرحله باید سیب زمینی‌ها و تخم مرغ‌های آب پز شده را پوست بکنید و سپس آنها را رنده کنید. هر آنچه رنده کردید را درون یک کاسه بزرگ بریزید.

مرحله پنجم

هنگامی که مرغ را به خوبی مزه دار کردید و پخته شد، از قابلمه خارج کنید و منتظر بمانید تا کمی سردتر شود سپس آن را ریش ریش کنید. هنگامی که تمام سینه مرغ را ریش کردید، آن را به کاسه‌ای که قبلاً سیب زمینی‌ها و تخم مرغ‌ها در آن رنده شدند، اضافه کنید.

مرحله ششم

خیار شور را می‌توانید جداگانه خرد یا رنده کنید. هنگامی که این کار تمام شد، باید آب اضافی آن را بگیرید و به مواد اضافه کنید.

مرحله هفتم

برای اضافه کردن نخود فرنگی و ذرت باید قبل از اینکه آنها را به مواد اضافه کنید ۲۰-۳۰ دقیقه کنسرو آنها را درون آب جوش روی حرارت قرار دهید و هنگامی که مطمئن شدید که زمان به درستی گذشته است، مواد داخل کنسروها را به مواد خود اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ + نکات کلیدی

مرحله هشتم

ادویه‌ها را به مواد درون کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به درستی مخلوط شوند.

مرحله نهم

در این مرحله باید به مواد مخلوط شده، سس مایونز به همراه مقداری آب لیمو اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

مرحله دهم

بعد از آنکه مخلوط شد، آن را بچشید و در صورت نیاز به آن نمک یا فلفل اضافه کنید. اگر طعم آن مطلوب شد می‌توانید برای شکل دادن آن از قالب‌ها استفاده کنید. البته این سالاد به راحتی با هر شکلی که شما به آن بدهید قالب می‌گیرد بنابراین می‌توانید با استفاده از سس مایونز، خیار شور، جعفری، ذرت، نخود فرنگی، گوجه فرنگی و حتی هویج، سالاد خود را تزئین و سرو کنید.

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ + نکات کلیدی

نکات کلیدی برای تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ

  • برای آنکه از آب پز شدن سیب زمینی‌ها اطمینان حاصل کنید می‌توانید سر چنگال یا سیخ چوبی را به آرامی درون سیب زمینی‌ها فرو کنید. اگر به راحتی داخل رفت، نشان می‌دهد که سیب زمینی‌ها نرم شده و اگر که نسبتاً دشوار بود به این معنی است که باید کمی صبر کنید تا به خوبی آب پز شوند.
  • برای افزایش سرعت خود می‌توانید حرارت گاز را زیادتر کرده تا آب سریع‌تر به جوش بیاید و سیب زمینی‌ها زودتر و راحت تر آب پز شوند.
  • تخم مرغ‌ها را حدوداً ۲۰ دقیقه داخل آب روی اجاق گاز بگذارید.
  • می‌توانید برای استفاده کمتر از ظروف و صرفه‌جویی در مصرف آب، هم سیب زمینی و هم تخم مرغ‌ها را در یک قابلمه داخل آب بگذارید تا روی اجاق گاز به خوبی آب پز شوند.
  • میزان اضافه کردن سس مایونز، به ذائقه شما بستگی دارد. البته باید مواظب سلامتی خود در میزان مصرف آن باشید.
  • از آن جایی که به این سالاد خیار شور اضافه می‌کنید، نمک کمتری به آن بزنید تا مزه آن شور نشود. البته می‌توانید خیارشورها را قبل از خرد کردن با آب دو بار بشویید تا کمی از نمک دار بودن آن کاسته شود.
  • به جای مرغ می‌توان از کالباس استفاده کرد.
  • برای گیاه خواران سالاد الویه را می‌توان بدون مرغ و کالباس آماده کرد.
  • برای الویه رژیمی از مایونز کم چرب استفاده کنید.
کد خبر 475951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.