اجرای طرح هدایت با هدف تامین وسایل هوشمند برای دانش‌آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: با هدف تأمین تجهیزات ارتباطی و وسایل هوشمند برای تمامی دانش آموزان نیازمند، طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت و هر کلاس درس یک وسیله ارتباطی) در وزارت آموزش‌وپرورش و با راهبری سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی اجرایی شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، سیدجواد حسینی در دیدار با فریبرز حمیدی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش و مشاور وزیر در شبکه شاد، اظهار کرد: زیست‌بوم کرونا بر ما تحمیل شد و در این زیست‌بوم، آموزش‌ها بر بستر فناوری‌های نوین اطلاعاتی قرار گرفته است اما به دلیل محرومیت‌ها، تعدادی از دانش آموزان به وسایل و بسترهای لازم برای استفاده از فناوری‌های نوین دسترسی ندارند.

وی افزود: با هدف تأمین تجهیزات ارتباطی و وسایل هوشمند برای تمامی دانش آموزان نیازمند، طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت و هر کلاس درس یک وسیله ارتباطی) در وزارت آموزش‌وپرورش و با راهبری سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی اجرایی شده است.

حسینی تصریح کرد: تأمین منابع این طرح نیازمند مشارکت همه آحاد جامعه، خیرین و دستگاه‌های عمومی است و جذب مشارکت‌های مردمی نیز مستلزم تبلیغات مناسب برای این طرح است.

وی با تاکید بر اینکه شبکه شاد ظرفیت بی‌نظیری برای معرفی طرح هدایت، گفت: استفاده از ظرفیت روابط عمومی‌های مناطق و شهرستان‌ها و دیگر سازمان‌ها، برنامه‌های پربیننده رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات شهری، شبکه‌های مجازی بومی و اپلیکیشن‌های پرکاربرد داخلی برای جلب مشارکت‌های مردمی ضروری است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، خاطرنشان کرد: طراحی و ایجاد سامانه جامع برای طرح هدایت، درج نیازمندی استان‌ها به وسایل هوشمند ارتباطی به تفکیک منطقه، مدرسه و دانش‌آموز در این سامانه و درج کمک خیرین ازجمله مواردی است که نیازمند مشارکت مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی است.

وی بیان کرد: دسترسی همه دانش آموزان به وسایل ارتباطی هوشمند راه رسیدن به عدالت دیجیتالی در آموزش‌وپرورش است و امید است با مشارکت درون و برون بخشی این تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه شود.

کد خبر 463467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.