وقوع تندباد لحظه‌ای با بارش‌های رگباری اصفهان را در برمی‌گیرد/ هوا گرم‌تر می‌شود

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به گذر امواج ناپایدار طی امروز از بارش‌های رگباری و رعدوبرق، احتمال تگرگ و وزش تندباد لحظه‌ای در استان به ویژه نیمه شرقی و شمالی وقوع گردوخاک محلی خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار طی امروز از سطح استان است.

وی افزود: بر این اساس در مناطق مستعد استان بارش‌های رگباری و رعدوبرق، احتمال تگرگ و وزش تندباد لحظه‌ای به همراه خواهد داشت، در نیمه شرقی و شمالی وقوع گردوخاک محلی دور از انتظار نیست.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: اوج فعالیت سامانه در ساعات بعدازظهر امروز پیش‌بینی شده و از فردا جوی به نسبت پایدار مورد انتظار است، دمای بیشینه به ویژه در نیمه شمالی استان روند افزایشی تا پایان هفته خواهد داشت.

وی درباره صدور هشدار سطح زرد با تداوم و تقویت سامانه ناپایداری همرفتی از امروز تا اواخر وقت امروز در استان، تصریح کرد: این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد و طوفان لحظه‌ای، گردوخاک محلی، کاهش دید و کیفیت هوا همراه است.

امینی ادامه داد: فعالیت این سامانه در همه مناطق استان به ویژه نواحی شمالی، شرقی و مرکزی اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، زواره، کاشان، مهاباد، فریدوشهر، خوانسار، شاهین‌شهر و میمه، گلپایگان، خوروبیابانک، چوپانان، فرودگاه اصفهان، نجف‌آباد، نطنز، ورزنه، کبوترآباد و نائین، مورد انتظار است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سقوط از ارتفاع و پرت شدن اشیا، بنرها و سازه‌های نیمه کاره، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای و شهری، شکستن درختان فرسوده از مخاطرات ویژه سامانه مذکور است.

وی اظهار کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر، تهمیدات لازم جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، گلخانه‌ها، آمادگی راهداری به ویژه در مسیرهای طوفان خیز و گردوخاک، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید، طوفان و گردوخاک، توقف اقدامات کوهنوردی و ارتفاع توصیه می‌شود.

امینی درباره سامانه دوم تداوم فعالیت سامانه همرفتی از امروز تا اواخر وقت امروز همراه را بارش رگبار و رعدوبرق، احتمال تگرگ و ایجاد روان‌آب در استان، اظهار کرد: فعالیت این سامانه مناطق شمالی و شمال غرب به ویژه اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، چوپانان، خوانسار، انارک، دهق، کاشان، شاهین‌شهر و میمه را در برمی‌گیرد.

وی افزود: سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، جاری‌شدن رواناب، اختلال در تردد شهری و روستایی، خسارت به محصولات باغی و زراعی و صاعقه از مخاطرات سامانه مذکور است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: ممنوعیت اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، نداشتن چرای دام و کوچ عشایر، آمادگی لازم راهداری و لایروبی و تمیز کردن کانال‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای بیشینه طی ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خور و بیابانک با دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با دمای ۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 757296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.