رستوران‌ها و مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم (تکسیم) استانبول

استانبول یکی از شهرهای بسیار جذاب در ترکیه است و این شهر یکی از معدود شهرهای جهان است که در دو قاره قرار دارد و دارای ترکیبات جالب توجهی از تأثیرات شرقی و غربی است.

این شهر بزرگ جاذبه‌های فراوانی دارد و به همین علت هر ساله گردشگران بسیاری با خرید بلیط هواپیما به آن سفر می‌کنند. البته می‌توان گفت که بیشترین جاذبه‌های این شهر در میدان تکسیم که در بین ایرانیان با نام میدان تقسیم شناخته می‌شود، قرار دارند.

تکسیم به معنای «توزیع» است. این میدان قبلاً جایی بود که خطوط آب شهر قبل از اینکه آب به قسمتهای دیگر شهر هدایت شود، در این محل جمع و سپس توزیع می‌شده است. امروزه میدان تقسیم قلب استانبول مدرن است.

در اطراف میدان تقسیم هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید مختلفی وجود دارد. کل منطقه در همه اوقات روز بسیار سرزنده است. این میدان همچنین مکانی بسیار محبوب برای مردم محلی برای جشن شب سال نو و تماشای رژه یا کنسرت است. میدان تقسیم همچنین یک مکان ملاقات محبوب بوده و مکانی ایده آل برای داشتن یک پیاده روی دلنشین در شهر استانبول است.

در نزدیکی میدان تقسیم شهر استانبول، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید گوناگونی وجود دارد. پس قبل از سفر خود به استانبول ترکیه و بازدید از میدان تقسیم این مطلب را بخوانید تا در سفر راهنمای شما باشد.

بهترین رستوران‌های نزدیک میدان تقسیم استانبول

۱. The House Cafe

The House Café که در آپارتمان‌های تاریخی Mısır واقع شده است، رستورانی به سبک غربی در وسط Istiklal Cadessi با نورپردازی زیبا، نشیمن‌های جادار و موسیقی خارق العاده برای ایجاد فضایی دلپذیر است. سرآشپز این رستوران، در یک آموزشگاه بسیار معتبر آشپزی در ایتالیا تحصیل کرده و غذای او تازه و خدمات آن عالی است. همه غذاهای این رستوران طعمی عالی و دلپذیر دارند؛ اما غداهای دریایی و خصوصاً غذاهایی در منو که متشکل از ماهی هستند بسیار خوشمزه‌تر نیز هستند، زیرا این رستوران به بازار ماهی نزدیک است. نوشیدنی‌ها نیز در کافه هاوس که شامل کوکتل‌های فصلی و لیموناد خانگی هستند نیز طعمی فوق العاده دارند. این مکان می‌تواند انتخاب مناسبی برای هر سه وعده غذایی شما باشد.

۲. ۳۶۰ Istanbul

این رستوران که در پشت بام قرار دارد، توسط دیوارهای شیشه‌ای محصور شده است. در اینجا می‌توانید نمای ۳۶۰ درجه‌ای از استانبول را ببینید. این منو ترکیبی از غذاهای ترکی، مدیترانه ای، هندی و حتی غذاهای ایتالیایی است. در این رستوران همچنین انواع و اقسام نوشیدنی‌های خوشمزه نیز موجود است. حتی اگر فقط برای یک نوشیدنی و چشم انداز به این رستوران بروید، مطمئناً در نهایت برای صرف غذا در آنجا می‌مانید.

۳. Faros

فاروس یک رستوران ایتالیایی و مدیترانه ای با کیفیت است که به خاطر بوفه صبحانه‌اش شهرت بسیاری دارد؛ و از جمله معروف ترین غذاهایش، غذاهای سوسیسی هستند که طعم فوق العاده ای دارند.

در این رستوران می‌توانید از منظره میدان شلوغ تقسیم، سرویس سریع و کوکتل‌های تازه لذت ببرید.

۴. Changa

Changa، برنده جایزه بهترین طراحی داخلی در بین رستوران‌های جدید بوده و یک رستوران پر زرق و برق است که در townhouse Art Nouveau با بیش از ۱۰۰ سال قدمت واقع شده است. سرآشپز مشهور آن، پیتر گوردون، از زمان افتتاح تاکنون مشاور و ناظر اصلی این رستوران بوده است. سقف شیشه‌ای این رستوران به مشتریان اجازه می‌دهد تا به منطقه پخت و پز نگاه کرده و آشپزها را در حین تهیه غذا تماشا کنند. دکور این رستوران بسیار هنرمندانه است و همچنین دارای یک مجموعه دائمی از آثار هنری هنرمندان ترک است.

۵. رستوران لب دریا

Leb-i-Derya یا همان لب دریا، رستورانی در نزدیکی میدان تکسیم است و با تراس روباز و منظره‌ی خارق العاده ای که از تنگه بسفور دارد، می‌تواند لحظات خوبی را در کنار دوستان و خانواده برایتان رقم بزند. در این رستوران همچنین می‌توانید انواع غذاهای بین المللی را پیدا کنید. در ضمن این مکان برای صرف یک صبحانه لذیذ نیز فوق العاده است.

۶. Picante

اگر در سفرتان به استانبول با تهیه بلیط رفت و برگشت استانبول هوس غذاهای مکزیکی را کردید، اصلاً جای نگرانی نیست. شما می‌توانید انواع غذاهای مکزیکی را در این رستوران میل کنید. این رستوران دنج و کوچک نیز در نزدیکی میدان تکسیم واقع شده است.

۷. Otantik

Gözleme یک نان سنتی و خوش طعم است که با دست درست می‌شود و اغلب در خیابان‌ها یا رستوران‌های ترکیه می‌توانید آنها را ببینید. نان‌های این رستوران زبانزد هستند و در منویش انواع و اقسام غذاها را دارد. اگر در استانبول به دنبال صرف یک وعده مقرون به صرفه ولی با کیفیت هستید، این رستوران را فراموش نکنید.

بهترین مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم استانبول

۱. مرکز خرید دمیرورن Demiroren

مرکز خرید دمیرورن در خیابان Istiklal (استقلال) واقع شده است. این مرکز خرید که فقط ۵ دقیقه پیاده تا میدان تقسیم فاصله دارد و گزینه‌های مناسبی را برای خرید در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر در خرید عجله دارید و نمی‌خواهید بدون خرید سوغاتی استانبول را ترکی کنید، این مرکز خرید می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در مقایسه با دیگر مراکز خرید استانبول نیز قیمت‌های مناسب‌تری دارد.

۲. مرکز خرید جواهر

مرکز خرید جواهر نه تنها در استانبول بلکه در اروپا از بزرگترین مراکز خرید است. جواهیر که جذاب ترین مکان در میان مراکز خرید نزدیک به میدان تقسیم است، بیش از ۲۰۰ فروشگاه دارد. در این مرکز خرید می‌توانید انواع مارک‌های معتبر و معروف را پیدا کنید.

۳. مرکز خرید کانیون

مرکز خرید کانیون Kanyon یکی از اولین مراکز خرید در فضای باز استانبول است. Kanyon که طراحی فوق العاده ای دارد، دارای مغازه‌های لوکس و انواع مارک‌ها نیز است. کانیون فقط برای خرید نیست و شما می‌توانید وعده غذایی خوشمزه ای را نیز در این مکان تجربه کنید؛ زیرا این مرکز خرید، شعبه‌های رستوران‌های خوب و معروف را نیز در خود دارد. می‌توانید با استفاده از مترو از میدان تقسیم به Kanyon برسید که در لونت واقع شده است.

۴. مرکز خرید ایستینیه پارک IstinyePark

IstinyePark از مجلل‌ترین مراکز خرید استانبول است. این مرکز، محبوب ترین گزینه در لیست مراکز خرید نزدیک به میدان تقسیم است و همچنین مکانی است که در گذشته چندین بار به آن عنوان «بهترین مرکز خرید» تعلق گرفته است.

شما می‌توانید فروشگاه‌های معروف ترین مارک‌های لباس جهان را در IstinyePark پیدا کنید. با توجه به مجاورت با مجلل‌ترین مناطق استانبول در امتداد تنگه بسفر، این مرکز مکانی است که بسیاری از افراد معروف در آن رفت و آمد می‌کنند.

IstinyePark گزینه‌های زیادی برای خرید، غذا خوری و علاقه مندان به ورزش دارد. این مرکز خرید در ۱۲ کیلومتری میدان تقسیم واقع شده است. اگرچه در نگاه اول به نظر دور افتاده می‌رسد اما با حمل و نقل عمومی می‌توان از میدان تقسیم به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد.

۵. مرکز خرید فروم

این مرکز خرید که در قسمت اروپایی شهر استانبول واقع شده است، گزینه مناسبی برای افرادی است که برای خرید با رزرو بلیط لحظه آخری استانبول به تهران سفر کرده‌اند. در این مجموعه ۵۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند و ۲۸۰ برند داخلی و خارجی در کنار هم مشغول به فعالیت می‌باشند. در این مرکز برندهای مختلفی مانند پیر گاردین، منگو، ال سی وایکیکی و… را می‌توانید پیدا کنید.

کد خبر 460522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.