درمان ورم کیسه صفرا با مصرف عناب

یک مشاور طب سنتی گفت: شربت عناب برای درمان حصبه، درد سینه، سرفه و فشار خون مفید ‌بوده و میوه عناب نیز برای کاهش چربی خون موثر و کارآمد است.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای جلوگیری از التهاب مخاط بینی و آب ریزش بینی می‌توانید میوه خشک عناب را مقابل آتش سوزانده و دود حاصل از آن را بو کنید. این کار باعث باز شدن بینی و رفع آبریزش آن می‌شود.

وی با توضیح اینکه جوشانده عناب نرم کننده مخاط سینه است، ادامه داد: برای گرفتن نتیجه بهتر، عناب باید همراه انجیر، کشمش و خرما استفاده شود، همچنین عناب تصفیه کننده و مولد خون است. برای رفع خارش بدن جوشانده عناب را با شکر میل کنید.

این مشاور طب سنتی افزود: افرادی که بواسیر دارند، صبح ناشتا یک استکان آب جوشانده عناب را به مدت چهار روز میل کنند. همچنین کسانی که فشار خون آن‌ها بالا است، ۵۰ گرم زرشک و ۵۰ گرم عناب را خوب نرم کرده و بعد از هر وعده غذایی میل کنند.

وی خوردن عناب را برای افرادی که سردرد یا سرگیجه دارند مفید دانست و گفت: این میوه برای درمان کهیر و خارش‌های پوستی مناسب و بهتر است این میوه کمی کوبیده، در آب جوشانده صاف شده و صبح ناشتا میل شود.

یوسفیان با بیان اینکه افراد مبتلا به ورم کیسه صفرا را می‌توان با خوردن عناب خیس کرده و به صورت ناشتا درمان کرد، افزود: مصرف روزانه عناب برای افرادی که کمر درد و مرض قند دارند توصیه می‌شود، همچنین شربت عناب برای درمان حصبه، درد سینه، سرفه و فشار خون مفید است.

وی با تاکید بر اینکه عناب برای رفع سردردهای ناشی از صفرا مفید است، توضیح داد: عناب دفع کننده بلغم است، زیاده روی در خوردن عناب باعث کم شدن غرایز جنسی می‌شود و کسانی که زخم معده و ورم روده دارند، می‌توانند عناب را با هسته ساییده و بعد از غذا یک قاشق چایخوری میل کنند.

این مشاور طب سنتی گفت: برگ خشک عناب جهت درمان زخم‌ها مفید است. برای این کار باید گرد برگ درخت عناب را روی زخم بریزید. عناب کاهش دهنده حرارت بدن، شست‌وشو دهنده سلول‌های مغزی، کاهنده چربی خون، مقوی مغز است و برای درمان تصلب شرایین نیز مؤثر خواهد بود.

کد خبر 454757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.