حرکات ورزشی ساده به داشتن عضلات قوی در سالمندان کمک می‌کند

یک فیزیوتراپیست گفت: اگر سالمندان بتوانند با تمرین عضلات خود را درگیر کنند، افت عضله‌ها در این دوران اتفاق نمی‌افتد و سالمندان برای داشتن عضلات قوی باید هماهنگی اعصاب عضلاتی در بدن خود داشته باشند.

امیر حسین شیربان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت عضلات قوی داشتن در دوران سالمندی، اظهار کرد: هر چقدر سن افراد بالاتر برود قدرت عضلانی آنها افت پیدا می‌کند، سالمندان برای داشتن عضلات قوی باید هماهنگی اعصاب عضلاتی در بدن را داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر سالمندان بتوانند با تمرین عضلات خود را درگیر کنند افت عضله‌ها در این دوران اتفاق نمی‌افتد و مقالات علمی این واقعیت را اثبات کرده که اگر افت عضله‌ای هم باشد برای این گروه از سالمندان که تمرین مدوام دارند، بسیار کمتر اتفاق می‌افتد و افراد می‌توانند آمادگی بدنی و ذهنی را حفظ کنند.

این فیزیوتراپیست گفت: برای افرادی که سنی از آنها گذشته و ایستادن و راه رفتن برای آنها مشکل است می‌توانند تمرینات ساده ورزشی را انجام دهند به عنوان مثال می‌توانند روی صندلی بنشینند و زانوها را خم کنند به شکلی که زانوها حالت ۹۰ درجه داشته باشد. بعد از اینکه زانوها حالت ۹۰ درجه پیدا کرد، کف پاها روی زمین قرار می‌گیرد و سپس زانوی راست را بالا آورده به شکلی که از ناحیه لگن خم شود و همزمان دست‌ها را بالا آورده و آرنج‌ها را صاف کرده و کف دست را بالا بیاورند به گونه‌ای که بخواهند از کابینت چیزی را بردارند شانه را حرکت دهند.

وی گفت: سالمندان می‌توانند همزمان بین ۲۰ تا ۳۰ بار تکرار این حرکت را انجام دهند. برای افرادی که افت بدنی آنها کمتر است، بهترین راه حل اینکه این تمرین را در حالت ایستاده انجام دهند. به گونه‌ای که در حالت ایستاده یک مقداری زانوها را خم کنند و سپس زانوی چپ را بالا بیاورند. سالمندان با انجام این تمرین وقتی که زانوی چپ را بالا آوردند می‌توانند همزمان دست راست را بالا بیاورند، به گونه‌ای که آرنج‌ها صاف شوند و این حرکت را ادامه دهند و سپس سر جای اولیه قرار گیرند. افراد سالمند می‌توانند این حرکت را در حالت ایستاده بین ۲۰ تا ۳۰ بار به صورت مداوم تکرار کنند.

کد خبر 451167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.