بازگشت علائم کرونا پس از بهبودی طبیعی است؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که علائم بیماری کرونا در طول دوران بهبود ممکن است افزایش یا کاهش پیدا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون در حال بررسی علائم این بیماری و نحوه پیشرفت آن‌ها بوده‌اند. برخی از افراد مبتلا به بیماری کرونا پس از مدتی احساس می‌کنند بهبود پیدا کرده‌اند، اما ممکن است دوباره علائم بیماری را تجربه کنند.

بسیاری از بیماری‌ها مانند سرماخوردگی باید روند خود را طی کند. هنگامی که فردی به سرماخوردگی مبتلا می‌شود علائمی مانند گرفتگی بینی و خستگی را تجربه می‌کند و پس از گذشت چند روز علائم او بهبود یافته و انرژی از دست رفته خود را به دست می‌آورد، اما افراد مبتلا به کرونا گفته‌اند که علائم آن‌ها پس از تسکین یافتن، دوباره اوج می‌گیرد. آن‌ها ممکن است چندین روز تب نداشته باشند، سپس دمای بدن آن‌ها دوباره افزایش پیدا کند. حتی ممکن است این افراد برای مدتی سرفه نکنند، اما پس از گذشت چند روز وضعیت سرفه آن‌ها وخیم‌تر از قبل شود.

محققان معتقد هستند که این تغییرات طبیعی است و بیشتر افراد چند هفته پس از اینکه علائم آن‌ها پدیدار می‌شود بهبود می‌یابند؛ حتی اگر این علائم در طول دوره بهبودی کاهش و افزایش پیدا کند. البته ممکن است تعداد کمی از افراد علائم بیماری را به مدت چندین هفته تجربه کنند. همچنین برخی بیماران اعلام کرده‌اند که تا ۶ ماه پس از تشخیص بیماری به مراقبت و کمک نیاز داشته‌اند.

در صورتی که جواب تست کرونای فرد مثبت بود و بدون اینکه آزمایش بدهد متوجه بیماری خود شود و بیش از یک ماه درگیر علائم آن باشد، باید با پزشک خود صحبت کند. بهتر است علائمی مانند تب، سرفه، خستگی و تنگی نفس را که افراد به صورت روزانه با آن‌ها مواجه می‌شوند به خاطر داشته باشند. این اطلاعات می‌تواند به پزشک کمک کند برنامه‌ای برای بهبود هر چه سریع‌تر بیمار در نظر بگیرد.

کد خبر 445174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.