آرش برهانی از استقلال تا آقای گل لیگ برتر + بیوگرافی و عکس

‌آرش برهانی، یکی از برترین گلزنان فوتبال ایران که سابقه حضور در تیم ملی را نیز در کارنامه دارد، امروز به تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۳۷ ساله می‌شود.

به گزارش ایمنا آرش برهانی، مهاجم سابق تیم استقلال تهران، اوایل سال ۱۳۹۶ از فوتبال خداحافظی کرد و پس از آن در تیم‌های داماش تهران، جوانان استقلال تهران و شهرداری بندر عباس به عنوان سرمربی کار خود را ادامه داد. گفته می‌شود مهاجم سابق آبی‌ها یکی از گزینه‌های اصلی سعادتمند برای حضور در کادر فنی است.

زندگینامه آرش برهانی

آرش برهانی، بازیکن تاریخ ساز تیم استقلال، متولد ۲۳ شهریور سال ۱۳۶۲ در شهر کرمان است. آرش برهانی که به آرش آقای گل شهرت دارد، در یک خانواده نسبتاً شلوغ دارای ۲ دختر و ۵ پسر رشد کرده است. برهانی فوتبال را با دروازه بانی در تیم میلاد کرمان شروع کرد ولی پس از مدتی که توانست پست تخصصی خود را بشناسد، در تیم جوانان شهرداری کرمان و پس از آن تیم بانک تجارت، در سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰ به عنوان مهاجم پا به توپ شد.

وی پس از تیم بانک تجارت به مدت ۵ سال به جوانان پاس تهران پیوست. بازی حرفه‌ای او باعث درخشش او شد و توانست یک فصل را در تیم النصر امارات بازی کند. او پس از آن مدت کوتاهی را دوباره در پاس تهران بود و در نهایت از سال ۸۶ به استقلال تهران پیوست و تا آخر دوران فوتبالی خود در همان تیم بود و به عنوان برترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال (آرش آقای گل) نام خود را جاودانه کرد.

خداحافظی آرش برهانی

آرش برهانی در ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ طی بیانیه‌ای احساسی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. متن بیانیه او به شرح زیر است:

"در ذهنم نه دنبال کلمات درشت می‌گردم، نه پی بزرگنمایی هستم، هواداران استقلال و فوتبال ایران چنان عزتی برای من ساخته‌اند که کلمه‌ای نمی‌توانم برای آنها بیابم که در بیانیه خداحافظی قرار دهم، دست تک تک هواداران را می‌بوسم و از ته دل می‌گویم همه آنها را دوست دارم و تاکید می‌کنم که «غم درونم را از این خداحافظی نمی‌توانم کتمان کنم.»

قصور و کاستی‌های من را با آن دل پر مهر و محبت همیشگی‌تان به من ببخشایید. در این لحظه که از شما خداحافظی می‌کنم آسوده خاطرم که تمام سعی و تلاش خودم و برای خوشحال کردن و سربلندی تیم خودم انجام دادم. هر چه محقق شد لطف خداوند و آنچه ماند توان و بضاعتم بود و امیدوارم چهره‌ای از من بخاطر بسپارید که در آن صادقانه و عاشقانه برای منافع استقلال جنگیده باشم.

این افتخار که برای دو تیم ستاره دار (بواسطه‌ی قهرمانی در آسیا) بازی کردم برایم تا همیشه خواهد ماند. یک قهرمانی با پاس دوست‌داشتنی و چهار قهرمانی با استقلال دو ستاره کبیر، محبتِ شما عزیزان و کلی خاطرات خوش تمام سرمایه من در این چند سال حضورم بود.

از رسانه‌های مکتوب، صوتی و تصویری، خبرنگاران عزیزی که نقش زیادی در پیشرفت من داشتن تشکر می‌کنم، زحمات و محبت آنها را هیچ وقت فراموش نخواهم کرد و اقرار می‌کنم که همیشه از انتقادها استفاده کرده‌ام و از تشویق و تمجیدشان انگیزه گرفته‌ام.

از مدیران و مربیان عزیزم تشکر می‌کنم و از آن مدیران و مربیانی که سهم بیشتری در پیشرفت من داشتند سپاسگزارم. از آن دسته از هم تیمی‌های عزیزم که ساده و بی آلایش برای یک هدف (موفقیت استقلال) مرا طی این سال‌ها یاری و همراهی کردند صمیمانه تشکر می‌کنم و برایشان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

هر آمدنی رفتنی هم دارد، با این وجود فکرش را نمی‌کردم که اینگونه از استقلال و فوتبال خداحافظی کنم، هر چند این روزها این جور رفتن‌ها باب شده اما دوست داشتم با پیراهن پرافتخار استقلال از فوتبال کنار بروم و حالا همین جا از هواداران خداحافظی می‌کنم، تنها در گوشه‌ای از ایران با قلبی آبی.

تنها حسرت من هم ستاره سوم خواهد بود که نتوانستم آن را برای استقلال و با استقلال و هوادارانش به دست بیاورم. تصمیم نداشتم که در ایران در تیم دیگری بازی کنم ولی همانگونه که در ابتدای فصل نقل و انتقالات شایعه‌هایی به وجود آمد توفیق اجباری نصیبم شد که در تیم خوب پیکان که جز خوبی و احترام و عزت چیز دیگری از بازیکنان، مربیان و مدیران این تیم دوست‌داشتنی ندیدم بپیوندم و بابت همه خوبی‌ها از آنها تشکر می‌کنم.

تا زنده هستم استقلالی و هوادار استقلال هستم و در روز وداع از دنیا هم دوست‌دارم مرا با پیراهن مقدس استقلال به خاک بسپارند. امیدوارم که در کارهایتان موفقیت به کامتان باشد و همدلی و اتحاد در برابر مشکلات رفیق راهتان.

ارادتمند و آرزومند آرزوهای نیکتان هستم.

آرش برهانی ۱۳۹۶/۰۱/۳۰"

همسر و فرزند آرش برهانی

آرش برهانی در سال ۱۳۹۹ از همسرش، پگاه سلیم، صاحب فرزند پسری به نام شاهان شد.

افتخارات آرش برهانی

افتخارات تیمی آرش برهانی

  • قهرمانی در لیگ برتر فصل ۸۳-۸۲ به همراه پاس تهران
  • قهرمانی در جام حذفی سال ۸۷-۸۶ به همراه تیم استقلال تهران
  • قهرمانی در لیگ برتر فصل ۸۸-۸۷ به همراه استقلال تهران
  • قهرمانی در جام حذفی سال ۹۱-۹۰ به همراه استقلال تهران
  • قهرمانی در لیگ برتر فصل ۹۲-۹۱ به همراه استقلال تهران

افتخارات فردی آرش برهانی

  • برترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال تهران
  • پدیده لیگ برتر فصل ۸۲-۸۱
  • حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به همراه تیم ملی
  • آقای گلی لیگ برتر فصل ۸۸-۸۷

آرش برهانی در تیم ملی

برانکو که در سال ۸۲ سرمربی تیم ملی ایران بود، آرش برهانی را به تیم ملی دعوت کرد تا از سرعت بالا و تکنیک او در تیم خود استفاده کند. بهترین و معروف‌ترین گل ملی او، در بازی با تیم ملی قطر در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود. برهانی تا سال ۲۰۱۰ ملی پوش بود و در ۳۷ بازی توانست ۱۰ گل به ثمر برساند.

آرش آقای گل!

آرش برهانی با مجموع ۱۱۶ گل پس از غلامرضا عنایتی با ۱۴۲ گل، بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر ایران است.

برهانی در فصل ۸۸-۸۷ توانست آقای گل لیگ برتر شود. آرش برهانی با ۹۱ گل با پیراهن استقلال به عنوان برترین گلزن تاریخ این باشگاه نیز شناخته می‌شود.

آرش برهانی و پرسپولیس

آرش برهانی چندی پیش اعلام کرد که در گذشته پیشنهاداتی از سوی پرسپولیس داشته است ولی با راهنمایی‌های نیکبخت واحدی، از تصمیم خود منصرف می‌شود.

شایعه دستگیری آرش برهانی

چندی پیش رئیس پلیس تهران بزرگ از بازداشت ورزشکار مشهور به جرم رانندگی در حالت غیر طبیعی توسط پلیس خبر داد. در آن زمان به ادعای برخی خبرنگاران آن ورزشکار مشهور، آرش برهانی ستاره تیم استقلال بوده است.

آرش برهانی، ضمن رد این ادعاها رسماً اعلام کرد با ناشرین این شایعه برخوردی جدی خواهد کرد.

آرش برهانی و کرونا

آرش برهانی، ستاره استقلال، ۵ مرداد ۹۹ ابتلای خود به بیماری کووید ۱۹ را اعلام کرد و مدتی را در قرنطینه و تحت نظر گذراند.

کد خبر 444015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.