طرز تهیه پیتزا پپرونی خوشمزه خانگی + سس مخصوص

دستور پخت پیتزا پپرونی و طرز تهیه خمیر پیتزا به همراه مواد لازم برای ۴ نفر آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا پیتزا یکی از پرطرفدارترین فست‌فودها در سراسر جهان است. پیتزا در منوی فست‌فود فروشی‌ها به دو دسته پیتزا آمریکایی و پیتزا ایتالیایی تقسیم می‌شوند. مهمترین تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی در ضخامت آنهاست که پیتزا ایتالیایی با نان یا خمیر نازک‌تر پخته می‌شود. پیتزا انواع مختلفی دارد و با مواد مختلفی تهیه می‌شود. پیتزا پپرونی، پیتزا گوشت و قارچ، پیتزا مرغ و قارچ، پیتزا سبزیجات، پیتزا رست بیف و سایر انواع پیتزا که بسته به ذائقه و علاقه خود می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.

مواد لازم پیتزا پپرونی خانگی

زمان تقریبی پخت: ۲ ساعت

مواد لازم برای ۴ نفر:

نان پیتزا ۴ عدد
پنیر موزارلا (پنیر پیتزا) ۲۵۰ گرم
سوسیس پپرونی ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه‌ای رنگی ۱ عدد
آویشن به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
سس مخصوص پیتزا ۸ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پیتزا پپرونی

مرحله اول

ابتدا باید مواد اولیه را آماده کنید تا موقع چیدن مواد روی خمیر یا نان پیتزا سرعت عمل و نظم بیشتری داشته باشید. سوسیس پپرونی را حلقه حلقه و فلفل دلمه را نگینی خرد کنید و کنار بگذارید.

نکته: در صورتی که می‌خواهید پیتزای معمولی آماده کنید می‌توانید در این مرحله از سوسیس عادی یا هر نوع گوشت دیگر ای که دوست دارید استفاده کنید. فقط بهتر است که سوسیس، گوشت یا مرغ را سرخ کنید تا خوشمزه‌تر شود.

مرحله دوم

طرز تهیه سس مخصوص پیتزا

در این مرحله باید سس مخصوص پیتزا که روی خمیر یا نان پیتزا و زیر همه مواد ریخته می‌شود را آماده کنید.


مواد لازم سس مخصوص پیتزا

پیاز یک عدد متوسط
سیر ۲ حبه
شکر نصف قاشق چای‌خوری
آویشن نصف قاشق غذاخوری
گوچه فرنگی ۴ عدد
پونه یا نعنا خشک نصف قاشق چای‌خوری
فلفل قرمز به مقدار لازم
سرکه (ترجیحاً بالزامیک) یک قاشق غذاخوری

ابتدا گوجه‌ها را رنده کنید. سپس یک تابه مناسب روی شعله گاز بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید. پیاز را نگینی خرد کنید و تا روغن گرم شد به همراه دو حبه سیر که ریز خرد کرده‌اید در آن بریزید و تفت دهید. سپس گوجه رنده شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید. حال پونه، شکر، آویشن، فلفل قرمز و سرکه را اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. یک چهارم لیوان به آن آب اضافه کنید و چند لحظه زیر آن را زیاد کنید تا به اصطلاح قل بخورد. سپس شعله را کم کرده و بگذارید ۱۰ دقیقه بپزد و به غلظت مناسب برسد. غلظت مناسب برای این سس کمی رقیق‌تر از غلظت رب گوجه فرنگی آماده است. وقتی سس آماده شد آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله ابتدا باید قالب فر را با کمی روغن چرب کنید تا نان یا خمیر پیتزا به آن نچسبد. نان پیتزا را در سینی یا قالب فر بگذارید و یک تا دو قاشق از سس مخصوص پیتزا را روی آن بریزید و با پشت همان قاشق به طور کامل روی آن پخش کنید.

نکته: می‌توانید خمیر پیتزا را خودتان در خانه آماده کنید که خوشمزه‌تر هم می‌شود و شکل و اندازه آن دست خودتان است. آموزش تهیه خمیر پیتزا در پایان همین مطلب آورده شده است.

مرحله چهارم

این مرحله مخصوص چیدن مواد پیتزا روی آن است. لایه اول که سس مخصوص پیتزا بود؛ روی آن باید آن قدری پنیر پیتزا بریزید که کل سطح آن را بپوشاند. لایه سوم سوسیس پپرونی است که باید روی پنیر بچینید و سپس فلفل دلمه‌ای را با تراکم کمی روی همه جای پیتزا بریزید. برای لایه آخر می‌توانید آویشن را به میزان علاقه و سلیقه خود روی کل مواد بریزید.

نکته: در لایه سوم بسته به ذائقه خود می‌توانید علاوه بر تغییر نوع سوسی به انواع دیگر آن یا به گوشت و مرغ، قارچ، زیتون، پیاز، گوجه و هر چیز دیگری که فکر می‌کنید خوشمزه است را اضافه کنید.

مرحله پنجم

فر را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. سپس سینی فر را درون آن بگذارید و از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا بپزد؛ البته هر ۵ دقیقه یک بار آن را چک کنید که نسوزد.

نکته: می‌توانید پیتزا را در یک تابه یا قابلمه در بسته نیز بپزید وقتی که پنیر پیتزا کاملاً آب شد یعنی پیتزای شما آماده است.

نوش جان!

طرز تهیه خمیر پیتزا

مواد لازم خمیر پیتزا برای ۴ نفر

آرد سفید ۳ لیوان
دلستر ۱ لیوان
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
آب نصف لیوان
پودر خمیر مایه فوری ۲ قاشق غذاخوری
فلفل نصف قاشق چای‌خوری
شکر ۱ قاشق چای‌خوری

دستور پخت خمیر پیتزا خانگی

برای تهیه نان پیتزای خانگی ابتدا خمیر مایه فوری را داخل یک لیوان آب ولرم ریخته و مخلوط کنید و ۵ تا ۱۰ دقیقه بگذارید یک جای گرم تا روی آب کف زیادی جمع شود و عمل بیاید.

سپس آرد الک شده را به همراه نمک، شکر و فلفل در ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس خمیر مایه و ۲ قاشق روغن (ترجیحاً روغن زیتون) را به آرد اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

حالا دلستر را به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند. سپس کف دستتان را چرب کنید و روی تخته آشپزخانه یا یک سینی کمی آرد سفید بپاشید و خمیر را روی آن به مدت ۵ دقیقه ورز دهید.

خمیر را در کاسه‌ای بریزید و پارچه‌ای روی کاسه بکشید تا خمیر پف کرده و اصطلاحاً ور بیاید. پس از گذشت ۱ الی ۲ ساعت، اگر خمیر حجمش زیاد شده بود، فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید.

سپس روی تخته آشپزخانه یا سینی کمی آرد بریزید و خمیر را روی آن ورز داده و به ۲ یا چهار قسمت تقسیم کنید و دوباره ورز دهید. کف ظرفی که می‌خواهید پیتزا را در آن درون فر بگذارید را آغشته به روغن کرده و خمیر را داخل آن پهن کنید.

یک ظرف آب داخل فر قرار دهید و تا بخار آب در آمد ظرف‌های خمیر پیتزا را داخل فر قرار دهید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر نیم پز شود. سپس آن را از فر خارج کرده و مواد پیتزا را روی آن بریزد.

کد خبر 443286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.