پذیرش بیش از ۳۳ هزار نسخه دارویی در سه داروخانه هلال احمر

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر از پذیرش بیش از ۳۳ هزار و ۶۱۲ نسخه دارویی در یک ماه گذشته در سه داروخانه مرکزی هلال احمر، مرکزی شماره ۲ تهرانپارس و جزیره کیش خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسن صفاریه، اظهار کرد: پس از انتشار ویروس کرونا در کشور و افزایش نگرانی‌های بیماران خاص از تأمین داروهای خود، همه نیروهای شاغل در داروخانه‌های تحت پوشش این سازمان به صورت تمام وقت و بدون تعطیلی به خدمت رسانی، تأمین و توزیع به موقع داروهای مورد نیاز آنان پرداختند و بر این اساس ۳۳ هزار ۶۱۲ بیمار و مراجعه کننده در یک ماه گذشته از خدمات دارویی بهره مند شدند.

وی افزود: همچنین طبق آخرین اطلاعات ثبت شده در یک ماه گذشته ۶ هزار مراجعه حضوری از سوی بیماران یا وابستگان آنها برای دریافت اطلاعات دارویی و مشاوره‌ای به سه داروخانه مرکزی هلال احمر، مرکزی شماره ۲ تهرانپارس و جزیره کیش انجام شده و به حدود هشت هزار و ۵۰۰ تماس تلفنی با سامانه اطلاعات دارویی این سازمان به شماره ۴۱۶۵۱ پاسخ داده شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مدت یاد شده بیش از چهار هزار نسخه توسط نمایندگان بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه نیروهای مسلح، بیمه آتیه سازان حافظ و بیمه دی تأیید و خدمات مربوطه ارائه شده است.

به گزارش ایرنا، صفاریه تصریح کرد: همچنین در یک ماه گذشته دو هزار و ۹۲ نفر نیز به بخش تجهیزات پزشکی برای خرید اقلامی چون کیسه کلستومی یک تکه و دو تکه، کاتتر پرمیکت اطفال، شنت مغزی فشار متوسط اطفال و بزرگسال، سوزن پورت شیمی درمانی، ست تزریق داروهای شیمی درمانی، دستگاه تست قند خون، دستگاه تب سنج، دستگاه پالس اکسی متر، سوندهای فولی آنتی باکتریال، سوندهای نلاتون و نظایر آن مراجعه کرده‌اند.

کد خبر 442692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.