۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف تره

گیاه تره دارای خواص زیادی مانند بهبود سلامت استخوان‌ها، سم‌زدایی بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تره از خانواده پیاز است؛ بخش خوراکی این گیاه برگ‌های بلند و باریک آن است که به هر دو صورت خام و پخته مصرف می‌شود. طعم این گیاه از پیاز و سیر ملایم‌تر و طبیعت آن نیز گرم است. تره سرشار از ویتامین‌های C ،K، B1 ،B2 و مواد معدنی است. در ادامه به بررسی خواص دارویی تره می‌پردازیم:

سلامت استخوان ها با مصرف تره

تراکم مواد معدنی استخوان با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و باعث بروز بیماری‌هایی مانند آرتریت خواهد شد. وجود ویتامین K در تره به بهبود تراکم مواد معدنی و حفظ سلامت استخوان‌ها کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با آن را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، مصرف تره می‌تواند میزان تولید "استئوکالسین" را که از عناصر اصلی برای حفظ تراکم مواد معدنی در استخوان‌ها محسوب می‌شود افزایش دهد.

سم‌زدایی بدن با مصرف تره

زمانی که هیچ نوع سمی در بدن وجود نداشته باشد، خطر ابتلا به بیماری‌ها نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. توجه به خواص دیورتیکی، ضد باکتری و همچنین آنتی‌اکسیدانی که تره دارد، در سم‌زدایی بدن و دفع موادی مانند آب، نمک و حتی چربی‌های اضافی بدن نقش موثری دارد و بدن را از وجود چنین عناصری پاک می‌کند.

تره و تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیرباز بر مصرف ویتامین C که بر تولید سلول‌های قرمز خون و همچنین کلاژن که وظیفه تولید و ترمیم سلول‌ها و بافت‌های بدن را برعهده دارد تاکید شده است. بنابراین افراد می‌توانند با مصرف گیاه تره که سرشار از ویتامین C است سیستم ایمنی خود را تقویت کنند. همچنین این گیاه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی است که تاثیر رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن را خنثی کرده و مانع بروز بیماری‌های مزمن می‌شود.

پیشگیری از بروز سرطان با مصرف تره

نتایج بررسی‌ها توسط محققان نشان می‌دهد ماده "کوئرستین" موجود در تره نقش مهمی در پیشگیری از انوع سرطان‌ها مانند سرطان سینه، پروستات، روده بزرگ، ریه و تخمدان دارد. علاوه بر این گیاه تره با کاهش رادیکال‌های آزاد موجود در بدن از بروز یا گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

کد خبر 421244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.