تاثیر عجیب عسل در کاهش وزن

اهمیت مصرف مایعات در دوران نقاهت کرونا، مصرف شیرینی جات و تضعیف سیستم ایمنی بدن، برخی مضرات استفاده از سرکه، نوشیدن زیاد آبمیوه‌ها و خطر مرگ زودرس و تأثیر عجیب عسل در کاهش وزن را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطالعات نشان داده اند که افرادی که شیرینی زیادی می‌خورند حتی اگر چاق هم نباشند، سیستم ایمنی ضعیف‌تری خواهند داشت. متأسفانه خیلی از افراد عادت دارند که این روزها چای زیاد مصرف نموده و یا ساعات زیادی پای تلویزیون نشسته یا سرگرم گوشی موبایل خود هستند، در این بین بدون هیچ دقت و تمرکزی شروع به مصرف انواع شکلات، تافی، شیرینی، بیسکوئیت کرده و همین مساله سبب تحریک ترشح هورمون انسولین در بدن می‌شود. علاوه بر این شیرینی جات، سبب از بین رفتن‌باکتری های مفید دستگاه گوارش و در نتیجه ایجاد التهاب و اختلال در عملکرد سلول‌های سیستم‌ایمنی شده و بستر برای رشد عوامل میکروبی نظیر ویروس و باکتری فراهم می‌شود.

مطالعات نشان داده اند که افرادی که شیرینی زیادی می‌خورند حتی اگر چاق هم نباشند، سیستم ایمنی ضعیف‌تری خواهند داشت. لذا این روزها که نگرانی از ابتلاء به ویروس کرونا زیاد است، مصرف شیرینی جات، مربا، عسل، قند، شکر، تافی، شکلات، گز، سوهان، آبنبات، نبات، کیک و کلوچه را به حداقل ممکن برسانید و حتی قطع کنید. این توصیه در کادر درمانی در این روزها بسیار مهم‌و کاربردی می‌باشد. افت و خیز قند خون به دنبال مصرف شیرینیجات عامل مهمی در اختلال عملکرد سلول‌های سیستم ایمنی است.

اهمیت مصرف مایعات در دوران نقاهت کرونا

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، گفت: برخی گروه‌های خاص مثل مادران باردار و کودکان زیر دو سال باید برخی مکمل‌ها را به صورت جاری ادامه مصرف کنند.

زهرا عبداللهی، اظهار کرد: توجه به نوع تغذیه و غذاهایی که در طول روز می‌خوریم به سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا کمک می‌کند.

وی افزود: مواد مغذی شامل ویتامین‌ها و املاح وقتی با مصرف انواع مواد غذایی همراه باشد و تنوع رعایت شود می‌تواند به سیستم ایمنی کمک کند. بنابراین تأکیدی بر یک نوع ماده غذایی وجود ندارد و مجموعه مواد غذایی مثل مصرف کافی غذاها و سبزی‌ها و پروتئین‌ها و حبوبات به عنوان منابع پروتئین اگر به میزان کافی مصرف شود می‌تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: انواع ریزمغذی‌ها مثل ویتامین آ در انواع سبزی‌ها وجود دارد و هر نوع سبزی و میوه به رنگ زرد و نارنجی مثل هویج و کدو حلوایی می‌تواند ویتامین آ را در بدن تأمین کند.

وی تاکید کرد: ویتامین سی هم نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. در نتیجه مجموعه سبزی‌ها و میوه‌های در دسترس اگر به صورت سالاد و سبزی مصرف شود می‌تواند ریزمغذی‌ها را تأمین کند. املاح معدنی مثل روی و سلنیوم هم در غلات وجود دارد و توصیه اصلی رعایت تنوع و استفاده از همه گروه‌های مواد غذایی است.

عبدالهی اظهار کرد: مکمل‌هایی را برخی گروه‌های خاص مثل مادران باردار و کودکان زیر دو سال باید مصرف کنند و این مصرف باید به صورت جاری ادامه داشته باشد. مصرف قطره آ و د و قطره آهن باید بر اساس بخشنامه‌های وزارت بهداشت و بر اساس برنامه جاری ادامه داشته باشد. یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت استفاده از مکمل یاری ویتامین دی است که هر ماه یک مکمل ۵۰ هزار واحدی برای همه گروه‌های سنی باید استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که دوران نقاهت خود را می‌گذرانند نیز حتماً باید از مایعات به اندازه کافی استفاده کنند. چای کم رنگ، انواع مایعات گرم دیگر مثل شیر کم چرب و سوپ باید در دستور کار قرار گیرد. مصرف فست فود و غذاهای چرب توصیه نمی‌شود و بهتر است در دوران نقاهت از غذاهای ساده استفاده کرد.

تأثیر عجیب عسل در کاهش وزن

عسل حاوی قند است، اما برخلاف قندهای پالایش شده، عسل حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید نیز است. عسل نشان داده است که سطوح کلسترول خوب (HDL) در بدن را افزایش می‌دهد و در کنار یک روتین فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی متعادل، فشار کاری قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد که می‌تواند به معنای تجربه یک زندگی سالم‌تر و فعال‌تر باشد.

عسل یک ماده غذایی مفید است که از آن می‌توان در بیشتر برنامه‌های کاهش وزن استفاده کرد. اگر در تلاش برای کاهش وزن خود هستید، عسل می‌تواند بسیار مفید باشد. عسل می‌تواند آب، انرژی، فیبر، قند، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف را در اختیار بدن انسان قرار دهد. عسل حاوی مواد معدنی مانند آهن، سدیم، پتاسیم، فسفر، روی، و کلسیم است. همچنین، این ماده غذایی حاوی ویتامین‌هایی مانند فولات، نیاسین، ریبوفلاوین، ویتامین C، و ویتامین B۶ است و همچنین سطوح کم از سلنیم، پروتئین، فیبر و اسیدهای آمینه را ارائه می‌کند.

برای افراد چاق و دارای اضافه وزن، عسل نه تنها می‌تواند خطر ابتلاء به اختلالات قلبی‌عروقی را کاهش دهد، بلکه وزن بدن را نیز افزایش نمی‌دهد. نتایج یک پژوهش نشان داد که مصرف عسل در مقایسه با شکر ممکن است به کاهش سطوح کلسترول بدن کمک کند. همچنین، عسل در مقایسه با شکر به افزایش کمتر در سطوح گلوکز پلاسما منجر می‌شود.

نوشیدن زیاد آبمیوه‌ها و خطر مرگ زودرس

تحقیقات جدید درایالات متحده نشان می‌دهد که نوشیدن زیاد آب میوه می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. مطالعه بر روی ۱۳۰۰۰ شخص بالغ نشان می‌دهد که نوشیدن میزان زیاد آب میوه در روز می‌تواند خطر مرگ زودرس را تقریباً به یک چهارم افزایش می‌دهد. کارشناسان معتقدند که میزان فروکتوز این نوشیدنی‌ها می‌تواند باعث افزایش مقاومت به انسولین و تحریک کننده هورمون‌ها شود که باعث رسوب چربی در اطراف کمر می‌شود. هر دو اینها می‌توانند منجر به احتمال بیشتر بیماری‌های قلبی و دیابت شوند.

به گفته محققان بسیاری از مردم آب میوه‌ها و اسموتی های زیادی می‌نوشند، با توجه به میزان قند بالای آنها، بهتر است خود میوه را بخورند. در بین مردم آب میوه‌ها جایگزین مناسبی بجای مصرف واقعی میوه‌ها هستند، به ویژه که آب میوه بسیار آسان‌تر از خود میوه مصرف می‌شود. توصیه پزشکان اینست که یک لیوان ۱۵۰ میلی لیتری آب میوه می‌تواند نیاز پنج روزه شخص را تأمین کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان، افزایش کالری مصرفی و افزایش وزن شود و سلامت شخص را به خطر بیندازد. توصیه فعلی پزشکان این است که نوشابه‌های شیرین را با مصرف آب و آب میوه‌های طبیعی و کاهش نوشیدنی‌های قندی یا نوشیدنی‌های رژیمی جایگزین کنند.

برخی مضرات استفاده از سرکه

سرکه یکی از محبوب‌ترین مواد غذایی مورد استفاده همه خانم‌ها است. سرکه یک لکه بر خیلی پرکاربرد است. به علاوه سرکه طبیعی و نسبتاً ارزان است. البته می‌دانید که سرکه خاصیت اسیدی هم دارد و به همین دلیل بعضی جاها نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

۱ - گرانیت و سنگ مرمر

اسید موجود در سرکه می‌تواند موجب سیاه شدن سنگ‌های طبیعی شود. برای تمیز کردن سنگ‌های طبیعی می‌توانید از مایع ظرفشویی و آب گرم استفاده کنید. اسید موجود در سرکه می‌تواند موجب سیاه شدن سنگ‌های طبیعی شود.

۲ - لکه تخم مرغ روی لباس یا زمین

اگر کمی از صبحانه لذیذتان روی لباس یا روی میز ریخته، برای پاک کردن این یک قلم اصلاً به سرکه فکر نکنید. سرکه پاک کردن لکه تخم مرغ را مشکل‌تر می‌کند. شما می‌توانید با مرکبات بهترین شوینده را درست کنید! و البته بی خطر.

۳ - اتو

شما می‌دانید چطور می‌توانید وسایل استیل را برق بیندازید. سرکه می‌تواند به قطعات داخلی اتو صدمه بزند؛ بنابراین برای تمیز کردن جرم اتو بخار از سرکه استفاده نکنید. بهترین راه محافظت از اتو بخار این است که پس از هر بار مصرف آب اضافی آن را تخلیه کنید و برای تمیز کردن از دستورالعمل سازنده اتو کمک بگیرید.

۴ - پارکت‌های طبیعی

یکی از رازهای خانه‌داری برای داشتن خانه‌ای تمیز این است که بدانیم چطور از مواد شوینده بهره ببریم. درباره این موضوع که آیا می‌توان از سرکه برای تمیز کردن پارکت استفاده کرد یا نه هنوز هم اختلاف وجود دارد. ولی نکته قابل توجه این است که اکثر افراد صاحب نظر در این حوزه این موضوع را توصیه نمی‌کنند. به نظر بهتر است برای این کار از تمیزکننده‌های مخصوص پارکت استفاده کنید. ولی اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید از سرکه روی پارکت استفاده کنید حتماً آن را با آب رقیق کنید و ابتدا روی قسمتی از زمین که زیاد جلوی دید نیست امتحان کنید.

۵ - لکه‌های سر سخت

بعضی از لکه‌ها را نمی‌توان با پاک کننده‌های اسیدی مثل سرکه تمیز کرد. از جمله لکه جوهر، بستنی و خون را نمی‌توان با سرکه تمیز کرد.

کد خبر 416856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.