شکایت از صبا کمالی بازیگر سینما و تلویزیون + بیوگرافی و عکس

انتشار پست جنجالی صبا کمالی، مو جب شکایت دبیر ستاد بزرگداشت شهیدان عرب سرخی و طباطبائی‌نژاد از وی شد.

به گزارش ایمنا پس از انتشار پستی از صبا کمالی در فضای مجازی، دبیر ستاد بزرگداشت شهیدان عرب سرخی و طباطبائی‌نژاد، خبر داد از این بازیگر تلویزیون شکایت خواهد کرد. این اولین بار نیست که پست‌های اینستاگرامی صبا کمالی حاشیه ساز می‌شود.

توهین صبا کمالی

صبا کمالی در استوری اینستاگرام خود حدیث دفع بلا با صدقه دادن را به سخره گرفته و آن را به امام صادق (ع) نسبت داده بود. او در پایین مطلب منتشر شده نوشته بود: شوخی.

صبا کمالی

با این وجود وی باز هم خشم و اعتراض تعدادی از کاربران را برانگیخت.

شکایت از صبا کمالی به دفتر دادستان تهران

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ستاد بزرگداشت شهیدان عرب سرخی و طباطبائی‌نژاد، شکایت خود را علیه صبا کمالی به دفتر دادستان تهران ارسال کرد.

محمدرضا عرب‌سرخی، دبیر این رویداد فرهنگی، در این باره توضیح داد: «صددرصد سلبریتی ما صدقه سر اهل بیت (ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایی رسیده‌اند که نود درصد آن‌ها محلی از اراب [اعراب] ندارند و متأسفانه مانند این بازیگر به بهانه ویروس کرونا به مقدسات ملت شهید پرور توهین می‌کنند که قطعأ به صورت کیفری پیگیری خواهد شد.»

وی ادامه داد: در ضمن به وزیر ارشاد هشدار می‌دهم در صورت عدم ورود به این موضوع از ایشان هم شکایت خواهیم کرد. خط قرمز ملت ایران اهل بیت (ع) است.

واکنش کاربران به توهین صبا کمالی

تعدادی از کاربران در واکنش به توهین دوباره صبا کمالی به ائمه اطهار (ع) و انتشار آن در فضای مجازی، خواستار برخورد قضائی شدند.

صبا کمالی

صبا کمالی بار دیگر با انتشار تصویر و متنی در صفحه اینستاگرامی خود به مقدسات اسلامی و ائمه اطهار (ع) توهین کرد، او که این بار با حدیثی از امام صادق (ع) شوخی کرد و به تعبیر بهتر توهین کرد، باعث ابراز ناراحتی و دلخوری بسیاری از کاربران فضای مجازی به ویژه شبکه اجتماعی توئیتر شد و بسیاری از مردم خواستار برخورد شدید دستگاه قضائی کشور شدند.

عذرخواهی صبا کمالی

پس از آنکه استفاده از تعابیری عجیب از سوی صبا کمالی در حساب اینستاگرامی‌ها، منجر به واکنش‌هایی شد، این بازیگر از کرده خود ابزار پشیمانی کرد.

صبا کمالی

صبا کمالی، بازیگر سینما و تلویزیون که با انتشار یک پست اینستاگرامی انتقادات فراوانی را برانگیخته بود، در صفحه خود از این اقدام عذرخواهی کرده و آن را به ادمین صفحه نسبت داد.

آیا صبا کمالی دوباره بازداشت می‌شود؟

چندی پیش بود که صبا کمالی با انتشار پستی که به عقیده وی درد و دل با امام حسین بود اما به عقیده بسیاری اهانت به ساحت مقدس این بزرگوار بود حسابی حاشیه ساز شد. صبا کمالی سال گذشته در یک پست اینستاگرامی به تمسخر نذری و مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام پرداخته بود که در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد و باعث پیگیری قضائی و در نهایت دستور جلب این بازیگر دیگر صادر شد.

صبا کمالی

وی بابت آن پست عذرخواهی کرد و نوشت:

من مثل هر ایرانی به مذهبم معتقدم، مذهبی انسانی و مهربان ….

معتقدم کسی نمی‌تواند جایگاه ویژه ائمه را خدشه دار کند، چون ائمه برای همه ما محترم هستن و معتقدم مؤمن واقعی هرگز الفاظ زشت به کار نمی‌برد

پس با فحاشان کاری ندارم، اما اگر احساسات مذهبی مؤمنین واقعی جریحه‌دار شد، ازشون دلجویی می‌کنم

ایران کشور ماست و ما همه ایرانی هستیم

بیوگرافی صبا کمالی

صبا کمالی ۲۴ آبان ۱۳۵۵ در ساری متولد شد.

او در سال ۱۳۷۸ لیسانس نمایش خود را از دانشکده سینما و تئاتر اخذ کرد. او همچنین دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت اجرایی است.

صبا فعالیت خود را در سال ۱۳۷۶ با تئاتر آغاز کرد، سپس در سال ۱۳۷۸ فعالیت در تلویزیون را شروع کرد و در همان سال یعنی ۱۳۷۸ با فیلم متولد ماه مهر ساخته احمدرضا درویش، برای نخستین بار سینما را تجربه کرد.



کمالی در سال ۱۳۷۷ جایزه نخست بهترین بازیگر را از سومین جشنواره تئاتر تهران برای بازی در نمایش از عدمیت تا آدمیت به دست آورد.

علاقه او به طراحی لباس سال‌ها پیش در وجودش شکل گرفت، که در نهایت با همکاری یک دوست وارد طراحی لباس شد و فعالیت‌هایی در این زمینه انجام داد، وی به نویسندگی نیز علاقه دارد.

صبا کمالی بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی است و در مجموعه‌هایی مانند پس از باران، کیف انگلیسی، خوش‌نشین‌ها، شهریار به ایفای نقش پرداخته است.

صبا کمالی

وی در سال ۱۳۷۹ در سریال پرطرفدار پس از باران در نقش مرضیه شناخته شد.

صبا کمالی

سپس حضور در سریال رستگاران و آینه‌های نشکن در سال ۸۷ با موضوع انرژی هستی او را به شهرت رسانید.

کمالی می‌گوید: من بچه شمال هستم و از همانجا در دانشگاه دولتی قبول شدم ابتدای کارم را هم از همانجا شروع کردم و در همان اوایل جایزه اول بازیگری را هم در ایران و هم در خارج از کشور گرفتم، از نظر توانایی بازیگری و یا علاقه بازیگری چیزی در وجودم کم ندارم، اما بعد از سال‌ها کار کردن به مرحله‌ای رسیدم که ترجیح دادم دیگر در این عرصه نباشم.

آثار صبا کمالی

آثاری که صبا کمالی در آن‌ها ایفای نقش کرده عبارت‌اند از:

سینما

  • امپراتور جهنم -۱۳۹۵
  • به روح پدرم -۱۳۸۸
  • همیشه پای یک زن در میان است -۱۳۸۶
  • بوتیک -۱۳۸۲
  • چشمان سیاه -۱۳۸۱
  • متولد ماه مهر -۱۳۷۸

تلویزیون

  • مهمانپذیر طوبی -۱۳۸۱
  • پس از باران -۱۳۷۹
  • رستگاران -۱۳۸۸
  • آینه‌های نشکن -۱۳۸۷
  • تله فیلم کمی نزدیکتر -۱۳۸۷
  • کلانتر -۱۳۸۸
  • شاید برای شما هم اتفاق بیوفتد -۱۳۸۹
  • راز شیوا -۱۳۸۲
  • کیف انگلیسی -۱۳۷۸
  • خوش نشین ها -۱۳۸۹
  • تله فیلم سکوت مطلق
  • شهریار -۱۳۸۴
  • روزگار قریب -۱۳۸۶
کد خبر 416780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.