۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
 ادویه‌ای از جنس آرامش!

هل، یکی از ادویه‌های پرخاصیت است که نقش موثری در آرامش اعصاب، رفع اضطراب و درمان افسردگی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هل، ادویه‌ای معطر و گرم از خانواده زنجبیلیان است که در دو نوع  سبز و سیاه یافت می‌شود. این ادویه شگفت‌انگیز سرشار از پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، آهن، مس، روی، فسفر، منگنز و حاوی ویتامین‌های A، C، B1، B2، B3 و B6 است. هل به کنترل کلسترول خون، بهبود عملکرد دستگاه گوارش بدن، پیشگیری از بروز و یا گسترش سرطان، بهبود وضعیت گردش خون و رفع مشکلات قلبی عروقی کمک فراوانی می‌کند.

از دیگر خواص مصرف هل می‌توان به رفع بوی بد دهان و تاثیر آن در درمان بیماری‌ها و عفونت‌های دهان و دندان و مشکلات تنفسی همچون آسم و برونشیت اشاره کرد. این ادویه برای درمان بیماری‌های عفونی دستگاه ادراری نظیر سوزاک، مشکلات مثانه و التهاب کلیوی نیز مفید است و احتمال ابتلا به سرطان‌های روده بزرگ و مقعد را بسیار پایین می‌آورد.

علاوه بر این هل، خواص ضدالتهابی، ضد میکروبی، ضد اسپاسم و آنتی‌اکسیدانی دارد و بدین ترتیب از رشد و گسترش میکروب‌ها، ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند. این ادویه با پیشگیری از گرفتگی و انقباض ناگهانی عضلات مانع بروز درد در نواحی عضلانی می شود. هل در محصولات آرایشی بهداشتی نیز بسیار مورد استفاده‌ قرار گیرد، پوست سر  را تغذیه کرده و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند.  

از دیگر ویژگی‌های این ماده مؤثر می‌توان به نقش آن در رفع سکسکه اشاره کرد؛ همچنین نوشیدن دمنوش هل به همراه دارچین در هنگام صبح می‌تواند به منظور رفع گلو درد، حالت تهوع و استفراغ مورد استفاده قرار گیرد و به هضم بهتر مواد غذایی، پیشگیری از نفخ و سوزش سردل کمک کند.

هل، یکی از ادویه‌های انرژی بخش است که به بازیابی انرژی کمک زیادی می‌کند و  نقش مهمی در  باز شدن قاعدگی، رفع خستگی، تقویت حافظه و درمان نقرس دارد. از آنجا که هل، سیستم عصبی و دستگاه گوارش را آرام می‌کند، برای آرامش اعصاب، رفع اضطراب و استرس و درمان افسردگی نیز مفید است.  

کد خبر 383481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.