۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
باقلا افسردگی را درمان می‌کند

باقلا، یکی از خوراکی‌های خوشمزه فصل بهار است که نقش موثری در کاهش افسردگی افراد دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این گیاه که به صورت خشک و پخته مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای انواع ویتامین‌های K، A، و  C، آهن، مس، فسفر، پتاسیم، فیبر، منگنز، پروتئین، منیزیم، کلسیم، روی و سدیم است.

کلسیم و پتاسیم موجود در باقلا، نقش مهمی در پیشگیری از پوکی استخوان دارد. باقلا به دلیل برخورداری از پتاسیم به کنترل فشار خون و بهبود عملکرد قلب کمک می‌کند و آهن موجود در آن نیز در رفع کم خونی تأثیرگذار است.

این خوراکی دوست داشتنی با داشتن ویتامین A باعث تقویت بینایی و حفظ سلامت پوست می‌شود. فسفر باقلا در تقویت بهره هوشی کودکان و رفع خستگی فکری آن‌ها موثر است و مس موجود در آن با تقویت سلول‌های سفید، منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

از آنجا که باقلا دارای ترکیب "دوپامین‌" است، سبب بهبود خلق و خو و کاهش افسردگی در افراد می‌شود. فیبر موجود در دانه‌های این گیاه نیز نقش بسزایی در تسهیل فرآیند هضم دارد و سلامت دستگاه گوارش را تضمین می‌کند.

از دیگر خواص این خوراکی بهاری می‌توان به تقویت مینای دندان‌ها، پیشگیری از پوسیدگی آن‌ها، کاهش التهاب لثه، تقویت مغز استخوان‌ها، از بین بردن لکه‌ها و جوش‌های پوستی، درمان درد مفاصل و خاصیت آرام‌بخشی آن اشاره کرد. همچنین خوردن باقلا راهکاری موثر برای مبارزه با پیری است و با ایجاد احساس سیری در افراد منجر به کم اشتهایی و کاهش وزن آن‌ها می‌شود.

کد خبر 376805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.