۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
چرا گردو برای بیماران قلبی مفید است؟

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که مصرف گردو به دلیل داشتن نوعی امگا ۳ گیاهی برای کنترل فشار خون افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی قرار دارند مناسب است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان دانشگاه دولتی "Pennsylvania" به تازگی خواص گردو و تأثیر آن را بر سلامت قلب افراد مورد بررسی قرار دادند. یافته‌های جدید حاکی است که گردو حاوی نوعی امگا ۳ گیاهی موسوم به "اسید آلفا لینولنیک" (ALA) است که تاثیرات مثبتی بر کاهش فشار خون افراد دارد.

محققان برای پی بردن اثر گردو بر کاهش فشار خون ۴۵ فرد با میانگین سنی ۳۰ تا ۶۵ سال را که مقدار کمی چربی اشباع شده در رژیم غذایی خود مصرف می‌کردند مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان در این پژوهش به سه گروه تقسیم شدند؛ گروه اول شامل افرادی می‌شد که برنامه غذایی آن‌ها دارای گردو بود. گروم دوم اشخاصی بودند که گردو مصرف نمی‌کردند، اما برنامه غذایی آن‌ها شامل همان مقدار اسید آلفا لینولنیک (ALA) و اسیدهای چرب اشباع نشده بود و گروه سوم هم شامل افرادی بود که برنامه غذایی آن‌ها گردو نداشت بلکه اسید چرب دیگری به نام "اولئیک اسید" جایگزین آن شده بود.

محققان در پایان دوره شش هفته‌ای دریافتند جایگزین کردن چربی‌های اشباع نشده مانند گردو و روغن‌های گیاهی به جای چربی‌های اشباع شده باعث بهبود بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. نتایج بررسی‌های جدید نشان داد افرادی که در رژیم غذایی خود گردو مصرف کرده بودند نسبت به سایر افراد فشار خون کمتری داشتند. به گفته محققان گردو علاوه بر اسیدهای چرب اشباع نشده حاوی ماده‌ دیگری است که برای کاهش فشار خون افراد مفید است.

 نتایج این مطالعه در مجله American Heart Association  منتشر شده است.

کد خبر 375950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.