۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
عضله‌سازی به قیمت کاهش عمر

پودرهای پروتئینی که اغلب ورزشکاران برای عضله‌سازی مصرف می‌کنند، می‌تواند در درازمدت منجر به کاهش طول عمر آن‌ها شود.

 به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از این پودرها شامل پروتئین‌های آب پنیر و حاوی سطوح بالای آمینواسیدهای زنجیره‌ای (BCAAs) شامل لوسین، والین و ایزولوسین است که به منظور افزایش توده عضلانی ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی‌های جدید محققان دانشگاه سیدنی استرالیا نشان می‌دهد که این مکمل‌ها با وجود مواد مغذی و فوایدی که برای عضله سازی دارد، چنانچه برای مدت طولانی مصرف شود، سلامت افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث کاهش طول عمر آن‌ها می‌شود.

محققان اثر آمینواسیدهای زنجیره‌ای را در موش‌ها مورد بررسی قرار دادند که غذای روزانه آن‌ها شامل کربوهیدرات و چربی اندک بود. آن‌ها دریافتند که مصرف بیش از حد سطوح  BCAAS اثراتی نامطلوب بر خلق و خوی موش‌ها می‌گذارد و میل به غذا خوردن را در آن‌ها افزایش می‌دهد. این تغییرات افزایش وزن موش‌ها و کاهش طول عمر آن‌ها را در پی دارد.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد وجود مقادیر زیاد آمینواسیدهای زنجیره‌ای در خون افراد می‌تواند بر عملکرد تریپتوفان (یکی از اسیدهای آمینه‌های ضروری در رژیم غذایی انسان) تأثیر منفی داشته باشد.

تریپتوفان پیش ماده سروتونین، نوعی انتقال‌دهنده‌های عصبی است که عموماً به عنوان هورمون خلق و خو شناخته می‌شود و کاهش آن در مغز عواقب ناخواسته‌ای دارد. همچنین کاهش سروتونین با ارسال سیگنال‌های قوی برای افزایش اشتها همراه است و منجر به پرخوری بیش از حد، چاقی مضر و کاهش طول عمر افراد می‌شود.

نتایج این مطالعات در مجله Nature Metabolism منتشر شده است.

کد خبر 374915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ehsan CA ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    جالب بود