دوچرخه در برزیل تنها اسباب تفریح نیست

استفاده از روش "اشتراک گذاری دوچرخه" در شهرهای برزیل، از قبیل سائوپائولو و پورتوآلگری، یک روش مهم برای تردد در داخل شهر به شمار می رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش پویایی کنونی در سراسر جهان باعث تغییر روش تردد و همچنین درک مردم از چگونگی تردد می شود. سیستم های اشتراک دوچرخه، نگرش مردم در مورد ذات تفریحی بودن دوچرخه سواری را به یک ضرورت برای تردد تبدیل می کنند.

برنامه به اشتراک گذاری دوچرخه برای شهروندان برای اولین بار در ریودو ژانیرو، شهری در برزیل، آغاز شد اما در کمتر از ۱۰ سال در سراسر کشور گسترش یافت. سائوپائولو و پورتوآلگری جزء شهرهایی بودند که به اشتراک گذاری دوچرخه برای شهروندان را به یک ضرورت تبدیل کردند.

سائوپائولو

مرکز خدمات دوچرخه همگانی نخستین سیستمی بود که در سائوپائولو به منظور به اشتراک گذاشتن دوچرخه راه اندازی شد. این ایستگاه شامل دو هزار و ششصد دوچرخه در ۲۶۰ ایستگاه است. تقاضای دوچرخه در ایستگاه‌های نزدیک مترو Largo da Batata، بیش از سایر ایستگاه هاست به طوری که بیش از ۸۰ درصد دوچرخه ها در این ایستگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

پس از این سیستمِ دوچرخه سواری، برنامه های دیگری از جمله Yellow و Bikxi راه اندازی شد. کارخانه Bikxi دوچرخه هایی دو ترکه تولید می کند که توسط یک دوچرخه سوار حرفه ای رانده و مسافران را به مقصد می رساند. این سرویس مسافران را در بیش از ۲۰ کیلومتر از مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در سراسر فریالیما و خیابان های برینی هدایت می کند. تحقیقات نشان داد که بیش از ۵۹ درصد مردم از دوچرخه های Bikxi برای تردد در داخل شهر سائوپائولو استفاده می کنند.

پورتوآلگری

پورتوآلگری نیز از برنامه ای مشابه با برنامه سائوپائولو به نام BikePOA برای به اشتراک گذاری دوچرخه استفاده می کند. این سیستم توسط شرکت خدمات رسانی دوچرخه Tembici اداره می شود. بیشترین تردد دوچرخه سواری در ایستگاه های نزدیک به بازار عمومی و دانشگاه دولتی ریوگرانده و در ساعات ازدحام و شلوغی یعنی هفت تا ۹:۳۰ صبح انجام می‌گیرد.

میانگین تعداد سفرهای روزانه هر دوچرخه در پورتوآلگری حدود ۵.۶ برابر تعداد سفرهای دوچرخه های شهرهای اروپایی  مانند بارسلونا وپاریس است که این امر حاکی از افزایش روزافزون تقاضای دوچرخه سواری در این شهر است.

کد خبر 372396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.