۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
موهایی به رنگ طبیعت!

رنگ موهای گیاهی، تاثیر مخربی بر روی فولیکول‌های مو نمی‌گذارد و علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و تاثیرگذار، سلامت موها را تامین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از افراد خواهان داشتن موهایی با رنگ زیبا هستند، اما رنگ‌های شیمیایی اغلب آثار زیان‌باری بر روی ساقه و ریشه موها دارد و باعث سوختگی یا شکنندگی موها می‌شود. در مقابل رنگ‌های گیاهی، مزیت‌های زیادی برای سلامت موها دارند و شیوه سنتی و بی‌ضرری محسوب می‌شوند که از زمان‌های بسیار قدیم مورد استفاده زنان ایرانی قرار می‌گرفته اند. در اینجا با استفاده از گیاه حنا، روش درست کردن رنگ‌های گیاهی مختلف شامل رنگ مشکی، شرابی، طلایی و ...  به شما معرفی می شود.

رنگ موی مشکی

اگر خواهان داشتن موهای مشکی به شیوه گیاهی هستید، می‌توانید یک فنجان پودر حنا و یک فنجان چای سیاه دم کشیده را با یکدیگر ترکیب کنید و برای مدت ۶ تا هشت ساعت اجازه دهید این ترکیب به حالت خود بماند. سپس آن را را بر روی موهای خود بمالید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه موها را بشویید تا رنگ مشکی حاصل شود. افرادی که از این ترکیب استفاده می‌کنند، می‌توانند بعد از مدت دو روز از شامپو استفاده کنند.

رنگ موی شرابی

برای به دست آوردن رنگ شرابی افراد می‌توانند گیاه حنا، چغندر و قهوه را با یکدیگر ترکیب و رنگ موی ایده آل خود را درست کنند. برای این کار لازم است یک فنجان پودر حنا، یک قاشق سوپ خوری پودر قهوه، نیم فنجان آب چغندر و مقداری آب را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس این مخلوط را برای مدت دو ساعت بگذارید به حال  خود باقی بماند. حال این ترکیب را بر روی مو ها گذاشته، یک ساعت صبر کنید تا رنگ مورد نظر حاصل شود و در پایان موهای خود را خوب بشویید.

رنگ موی روشن

یکی از روش‌های گیاهی برای روشن شدن رنگ موها استفاده از ترکیب حنا و دارچین است که با این روش رنگ موی افرادی که روشن است، قهوه‌ای روشن و رنگ موی افراد مشکی به قهوه ای تیره تغییر می‌کند. برای این کار لازم است افراد یک فنجان پودر حنا، یک سوم فنجان پودر دارچین و نصف فنجان آب جوش را با یکدیگر ترکیب کنند. این مخلوط باید برای مدت ۱۳ ساعت به حال خود بماند. پس از این زمان افراد می‌توانند رنگ گیاهی را بر روی موهای خود بمالند، اجازه دهند دو تا سه ساعت بر روی موهای آن ها بماند و در پایان موها را با آب گرم بشویند.

رنگ موی طلایی

جالب است بدانید که ترکیب گیاهان حنا و بابونه، باعث طلایی شدن رنگ موها می‌شود. برای این کار افراد می‌توانند یک فنجان پودر حنا و دو تا سه قاشق غذا خوری پودر گل بابونه را با یکدیگر ترکیب کنند و این مخلوط را بر روی موهای خود بمالند. حال پس از گذشت دو تا سه ساعت، موهای خود را با آب گرم شستشو دهند.

موهای سفید را چگونه رنگ کنیم؟

یکی از مشکلاتی که برخی افراد برای رنگ کردن موهای خود با آن مواجه هستند، این است که موهای سفید آن‌ها خوب رنگ نمی‌گیرد. برای این کار افراد می‌توانند یک فنجان پودر حنا، یک عدد تخم مرغ و ۱ قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر ترکیب کنند. سپس این مخلوط را بر روی مو های خود بمالند، اجازه دهند ترکیب گیاهی برای مدت یک ساعت بر روی موها بماند و پس از آن موهای خود را با آب گرم بشویند.

کد خبر 364881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.