انتقال پساب شاهین‌شهر مرهمی بر رفع مشکل کم آبی مناطق ۲ و ۱۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: با انتقال پساب شاهین‌شهر برای آبیاری فضای سبز، مشکل کم آبی مناطق دو و ۱۲ در تابستان سال آینده رفع می‌شود.

محمد کیهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پساب خریداری شده بعد از شاهین شهر وارد تصفیه خانه تکمیلی می‌شود و بر اساس استانداردهای لازم برای آبیاری فضای سبز، تصفیه و استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تابستان امسال چاه آب پارک قلمستان به عنوان بزرگترین پارک شهری خشک شد و برای آبیاری فضای سبز منطقه به شدت در تنگنا بودیم، افزود: با کمک معاونت خدمات شهری و استفاده از تانکرهای آب‌رسانی توانستیم تابستان کم‌آبی را با کمترین خسارت پشت سر بگذاریم.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه با ۲۴۰ هکتار فضای سبز و ۲۳ هکتار کمربند سبز رتبه چهارم سرانه فضای سبز شهر اصفهان بعد از مناطق چهار، پنج و شش را دارد، ادامه داد: با توجه به شرایط کم‌آبی، گسترش فضای سبز در اولویت منطقه نیست، زیرا در حال حاضر دغدغه حفظ فضای سبز موجود در سطح منطقه را داریم.

کیهانی با بیان اینکه منطقه دو شهرداری اصفهان دو هزار هکتار مساحت دارد که ۴۸ درصد آن یعنی حدود نیمی از منطقه دو هزار هکتاری در محدوده شهری و نیم دیگر آن در خارج از محدوده قرار دارد، افزود: معضل بزرگ در این منطقه زمین های کشاورزی است، زیرا از مجموع ۳۶۶ هکتار زمین کشاورزی منطقه تنها ۲۷۸ هکتار زمین‌های کشاورزی داخل محدوده قرار دارد.

کد خبر 358893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.