فرونشست زمین، پایداری اصفهان را به خطر می اندازد

رییس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری شهرداری اصفهان گفت: فرونشست مانند زلزله ای خاموش تهدیدی برای شهر اصفهان است و پایداری آن را به خطر می اندازد.

فریاد پرهیز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شهرداری با توجه اهمیت موضوع فرونشست زمین به عنوان زلزله خاموش پروژه مطالعاتی تحلیل خطر و مدیریت ریسک لرزه شهر اصفهان را با همکاری استانداری اصفهان در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در هنگام زلزله مردم مقاوم سازی می کنند، اما در صورت فرونشست، شهر باید تخلیه شود، بنابراین فرونشست تهدیدی است که پایداری شهر اصفهان را به خطر می اندازد.

رییس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری شهرداری اصفهان بابیان اینکه مدیریت شهری باید برای تامین اعتبار تهیه طرح پهنه بندی فرونشست شهر اصفهان پافشاری کند، خاطر نشان کرد: این طرح نشان می دهد در چه نقاطی از سطح شهر بحران وجود دارد و در چه نقاطی باید ایمن سازی انجام شود.

پرهیز اظهار کرد: قرارداد تهیه طرح جامع شهر اصفهان به زودی منعقد می شود، در این طرح جامع باید به موضوع فرونشست و ریزپهنه بندی از لحاظ ریزگسل ها پرداخته شود تا از نتایج آن در بلندمرتبه‌سازی‌ها استفاده کنیم، اینکه در چه قسمت‌هایی از شهر ارتفاع کم باشد، باید مشخص و نقاط بحران به فضاهای باز شهری تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تهیه طرح جامع شهری در راستای تاب‌آوری شهر ضرورت دارد، تاکید کرد: باید پهنه بندی‌ شهر مشخص شود تا با قاطعیت اعلام کنیم که کجاها فرونشست به طور قطع اتفاق افتاده است، در حال حاضر شواهد نشان دهنده فرونشست زمین عاشق آباد است.

کد خبر 349766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.